Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Arviota huoltokustannuksista? Apua tarvitaan!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Arviota huoltokustannuksista? Apua tarvitaan!

    Tervehdys, uusi (melkein) audisti ilmoittautuu.
    Eli menopelinä olisi A4 1.8 '96 ja seuraavia hommia pitäisi tehdä:
    -hammashihnan vaihto
    -moniurahihnan vaihto
    -(muuta 180tkm kohdalla? hihnat vaihdettu 91tkm kohdalla)

    Lisäksi vaihtotarkastuksessa ilmeni seuraavia puutteita:
    -Ylätukivarren pallonivel vasemmalla etummainen väljä
    -Kallistuksen vakaajan kiinnitys oikealla väljä

    Olen siis ostamassa kyseistä autoa, eikä heti alkuun huvittaisi ryhtyä kallisiin remontteihin, mutta kyseinen yksilö vaikuttaisi muuten asialliselta.
    Minkähän hintaista pakettia noista yhteensä tulisi? Mielellään hinnasta tinkaisisi jotakin pois, kun budjetti on kuitenkin melko tiukka...

    Paikkakuntana Kuopio, vihjeitä edullisista ja hyvistä huolloista sekä tietenkin arviota kokonaiskustannuksista otetaan vastaan.

  • #2
    Hammashihnan vaihdon yhteydessä mielellään vesipumppu vaihtoon. Kuopion Laakkosella vastaava 90tkm:n huolto tuli aikoinaan tekemään yli 800e. Sis. hammashihna kiristinpyörineen, vesipumppu, moniurahihna, tehostimen hihna, ilmastoinnin kompuran hihna, jarrunesteiden vaihto ja normi öljynvaihtohuoto suodattimineen.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia vastauksesta. Mites nuo muut hommat, mitä mahtaisi tulla noista kaikista yhteensä?
      Myös muut kuin kuopiolaiset saavat kertoa kokemuksiaan. ;)

      Comment


      • #4
        Noista alempana mainituista (tukivarsi yms.) arvioi Laakkonen yht. 395? sis. työt ja osat. Saattaa olla, että käytän "tutulla" pajalla laitettavana...
        Mites tuo jakohihnahomma muuten, lieneekö pahakin riski ajella 1000-2000 km yli vaihtovälin?
        Entäs muuten kokemuksia hihnanvaihdosta, muualtakin kuin Laakoselta? Yritin hakea ja selailla foorumia, mutta osumat olivat enimmäkseen muihin koneisiin tehtyihin vaihtoihin liittyviä.

        Comment


        • #5
          Riskin suuruuden voi jokainen päättää itse, mutta Saksassa vaihtoväli on 120tkm. Eli ilmeisesti se kestää muutaman tonnin ylikin. Tai sitten ei.

          Comment


          • #6
            Noh, Laakkosella on Laakkosen hinnat, tietävätpä toisaalta mitä tekevät. Itse veisin varmaan sellaiselle pajalle jossa tietävät Audeista jotain ja missä tuntitaksa ei olisi niin korkea...

            Btw joko ostit sen auton? Eilen oli joku tyyppi juuri samanlaisen auton kanssa Kuopion Autokatsastuksessa vaihtamassa omistajuustietoja :-)

            Comment


            • #7
              Vaihtotarkastuksessa olin käyttämässä ja sieltähän noita juttuja sitten paljastui.
              Jos ajoit 80:llä parkkiin aanelkun viereen, niin minähän se. :) Kauppoja ei vielä ole lyöty lukkoon kuitenkaan...

              Comment


              • #8
                Aajoojuu, sekoitin sinut ja sisällä asioineen miehen. Mutta joo siihen viereen ajoin :)

                (jopas on offtopic)

                Comment


                • #9
                  Nostetaas.
                  Eli auto on ostettu, tukivarsi ja koiranluu vaihdettu. (ja kustannukset pajalla n. puolet Laakkosen hinnasta :)
                  Seuraavaksi olisikin sitten tuo jakoremppa edessä, sama kaveri saa kunnian vaihtaa. Tuota osalistaa mietin, liekö seuraava rimpsu kattava:
                  -jakohihna
                  -rullat
                  -moniurahihna
                  -vesipumppu
                  (+ilmanputsari & tulpat)

                  Mahtaako jotain olennaista puuttua?

                  Comment


                  • #10
                    termari+tiiviste

                    Comment


                    • #11
                      Olisiko jollain kattavaa ohjetta jakopäänhihnan vaihtoa varten (2.0 E -92 ABK)?

                      Comment

                      Working...