Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 TFSI / MTM 180 kW

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0 TFSI / MTM 180 kW

    Tällainen löytyi nyysseistä (sfnet.harrastus.autot) pureskeltavaksi :

    ----------------------
    Otsikon mukainen chippi suunnitelmissa uuteen aaneloseen, onko kukaan
    ehtinyt vielä keräämään kokemuksia kyseisestä MTM:n chipistä?

    180 kW ja 355 Nm väännöt, 0-100 km/h luvataan 6,3s (manuaali quattrolle).
    ----------------------

    Alkoi itseänikin kiinnostaa kun ko. ajoneuvo on tulossa pikapuoliin omaan pihaan.

    #2
    No alkaahan niitä viimeinkin tippumaan! ABT:n lisäksi muita en ole vielä bongannutkaan.

    Comment


    • #3
      Minkälaisia arvoja tuo ABT lupailee?

      Onko heittää suoraa linkkiä? (abt:n sivuja pläräsin tuossa mutta en löytänyt uudelle A4:lle kuin TDI-lastuja )

      Comment


        #4
        König tarjoaa ABT:n lastua 230PS, 310Nm. Linkistä ei tietoa.

        Kukas tuota MTM:ää kauppaa että voisi hintaa tiedustella?

        Comment


          #5
          LMS

          Comment


            #6
            Asennettuna 1300 ?

            Comment


            • #7
              moottorin uudelleen ohjelmointi

              Audi 1.8tq ,soitin keski-suomeen Turbo-tec Leppävirralle ja kyselin autoni uudelleen ojelmointia,jolla nousee tehot 193hv noin ja vääntö 290-315mn.Hinta noin 600eur,joten LMS on reilusti ylihinnoittelun puolella,joten siellä ei kannata vierailla.Tuolla Leppävirralla ohjelmoidaan auto ilmeisesti dynon kanssa,joten tehoista tullee" oikeita luupääpolleja,jotka vetävät tarvittaessa laukkaa."

              Sitten varoitus huijareista koskien diisseli vermeitä.(ja ehkä bensa vehkeitä).

              Käydessäni hakemassa leiman autooni,tuli puhetta rallihenkisen katastusmiehen kanssa tehojen nostosta Audiini.Sanoi olevan Audeista hyviä kokemuksia,mutta diissel ei chiptunig ei välttämättä.

              Oli tullut katsastukseen Volvo V70 tdijossa piti olla tehoja nostetun lisäpalikalla.Oli kiinnttänyt huomiota katsastuksessa lisälaatikko konepellin alla.Asiakkaalta kysyttäessä: mikä tämä laatikko täällä pellin alla on .Asiakas sanoi tilanneen semmoin laatikon etelä-suomesta postin välityksellä autoonsa.Samaan hegenvetoon oli kertonut ettei se tunnu ainakaan ajossa tehokkaalta kuten oli luvattu mainoksessa.Laatikko pois välistä ja leima paperiin.Katastusmies oli pyytänyt käymään kotonaan laatikon kanssa iltasella,asiakas luvannut tulla tiettyyn osoitteeseen.
              asiakas tuli iltasella ja laatikko tutkimukseen ja mitä paljastui tunigchip?Kytkentä rasiassa:noin 7 kaapeilia meni läpi ja yhdellä kaapelissä vastus joka lämpesi,lämmitti ilmaa??Siinä 200 eur chiptuning,jolle luvattu 50hv lisää tehoa.

              Comment


                #8
                Turbotec on muuten Tiituspohjassa, Leppävedellä.

                Comment


                  #9
                  No jos tavan ajelija puhuttaisiin kuitenkin TFSI moottorista eikä iänikuisen vanhasta 1,8T myllystä.

                  Comment


                  • #10
                    Mahtaako noita lastupajoja olla Tampereen seudulla?

                    Ainakin tuo MTM-lastutus kiinnostaa.

                    Comment


                      #11
                      Ei kaikki osaa itse tehdä niitä chipsejä, niin kuin kauko tavan ajelija (muistaakseni). Siksi jollekin luotettava merkkilastu voi olla hintansa väärtti. Eikä kaikilla ole varaa sulattaa koneita postimyyntilastuilla, eli tuo ylihinnoittelu on suhteellista.

                      Mietoinenhan on lähes Tampereen seutua, sen verran nopeasti sinne pääsee. Ja lastutettuna vielä nopsammin pois :-)

                      Comment


                        #12
                        Panu, jos tuon MTM:n laatutuotteen haluat niin ainut osoite tässä maassa on Mietoisissa.

                        Comment


                        • #13
                          Selkis... no se on sitten lounaissuomen keikka edessä kesällä. =)

                          Comment


                            #14
                            Rohkenen väittää, että MTM:t on aika moneen kertaan dynossa ajettu oikeiksi polleiksi ja heidän dynonsa ei ole säädetty arvoon +20%. Suomen dynoista en menisi takuuseen.

                            Vanhassa vitos TDI volvossa tuo vastuskikka toimii ihan oikeasti. Soppaa tulee (päästöt nousee) ja voimaa alkaa syntyä. Liekö kyseessä ollut turhan tuore auto.

                            Sehän on kesäloman kohokohtia (ACF-ratapäivän rinnalla), kun saa aamulla kääntää keulansa suomalaisen Audi-miehen mekkaan, siis LMS:lle =)

                            Comment


                            • #15
                              Sehän on kesäloman kohokohtia (ACF-ratapäivän rinnalla), kun saa aamulla kääntää keulansa suomalaisen Audi-miehen mekkaan, siis LMS:lle =)
                              Tää äijähän puhuu asiaa,kuin rahaa pankkiin laittais...

                              Comment


                              • #16
                                Jossain toisessa ketjussa oli maininta "räätälöidystä" lastutuksesta.

                                Tuolloin ilmeisesti säädetään ko. lastun ohjelmointia asiakkaan toivomaan suuntaan, esim. enemmän "käyttökoneeksi" laajentamalla vääntömomentin aluetta tai vaihtoehtoisesti huipputehon hakemiseksi vääntöalueen kustannuksella.
                                Olenko lähellekään oikeassa?

                                Tosin tuossa MTM:n lastussa näyttäisi käyttöominaisuudet soveltuvan mainiosti kun tuo maksimi vääntö saavutetaan jo alle 2000 kierroksen kohdalla.

                                Onko tuollainen "räätälöinti" paljonkin normaalia lastutusta arvokkaampaa touhua?

                                Comment


                                  #17
                                  Räätälöinnillä tarkoitetaan lastutuksessa lähinnä lastun optimointia juuri ko. moottoriin ja sen ympäristöön. Imuputket, IC, ahdin, suuttimet, pakosarja, putkisto jne. Varsinaista vääntö tai teho valintaa ei lastulla voi tehdä, sillä mekaniikka määritelee sen. Moottorista otetaan kaikki annettava ja ympäristöstä riippuen siitä tulee mikä on tullakseen.

                                  Asia ei ole ihan näin yksi oikoinen, mutta karkeasti näin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllähän sillä lastulla ahdetussa autossa voidaan hyvin pitkälle tehdä teho- ja vääntövalinnat. Kukaan ei pakota suoraan ottamaan käyttöön kaikkia ahtopaineita mitä ahtimesta irti saadaan, vaan räätälöidyssä versiossa asiakkaan tarpeet voidaan ottaa huomioon. Mekaaniset osat asettaa toki ne maksimirajat joiden sisällä moottorin luonnetta sitten voidaan muokata lastulla. Joku haluaa tasaisen vääntökoneen, toinen vähän piikikkäämmän huipputeholtaan korkeamman koneen ja joku voi olla jopa niin perverssi että haluaa räätälöidyn lastun polttoaineenkulutuksen minimoimiseksi vain pienellä väännön/tehon lisäyksellä ilman vakiosta tuplatun ahtopaineen tuomia luotettavuusongelmia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä tullut mieleen ees tollanen perverssio, että jättäis voimavaroja käyttämättä. Maksimiahtoihin ei kuitenkaan ole pakko rynnätä koneen kestoiän kustannuksella. Maksimiahdon voi rajoittaa ja ottaa minkä sillä antaa.

                                      Hmm.. mun sataseenkin sais 4000 rpm leveän maksimiväännön, ku pudottais maksimin riittävän alas, ehkä 100 Nm hujakoille =)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X