Eli auto on tehoton ja käy välillä epätasaisesti ja välillä pitää nakatusta. ihan kuin kiertokangenlaakeri ääntäisi. Edellinen omistaja oli uusinut suuttimien juuritiivisteet, uudet tulpat,kansi, pyörijä ja jakohihnan joka on kohdallaan. Onko mahdollista että ns.suuttimien letkut on vika järjestyksessä? Mikä on oikea järjestys? sama kuin sytytys järjestys vai? auto oli juuri katsastettukin, eli päästöistä mennyt läpi. Öljytkin vaihdoin, mutta ei vaikuttanut nakatukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 80 2.3, NG, tehoton ym.
Collapse
X
-
Itsellä oli vielä hetki sitten samankaltainen ongelma (tehoton, kaakit laitumella). Tein uuden tiivisteen niiden imusarjan palojen väliin, poistin polttoaineen tulolinjasta sen karkean suodattimen joka on siinä banjopultin sisällä konehuoneessa (oli jotain mustaa töhnää) ja lopuksi säädin ennakot uusiksi. Hyvä tuli ja tehot tuli takas.
Öljypohjan saat irti kun kone on paikoillaa, jos laitat vauhtipyörän oikeaan asentoon (siinä on kaksi uraa jotta saat kaksi takimmaista öljypohjan ruuvia pois), nostat etupään pukkien varaan helmoista ja irrotat apurungon etummaiset pultit ja jätät sen roikkumaan niiden takimmaisten varaan. Sitten mahtuu ruuvaamaan öljypohjan irti. (vaihdoin öljypohjan tiivisteen tuossa viikko sitten)
Nakutusanturista tulee vikakoodi jos rikki. Anturi löytyy lohkon kyljestä puolenvälin tienoilta vasemmalta puolen. Haulla löytyy asiaa vikakoodien luvusta KEIII-Jetronikista.Viimeksi muokannut Mehtala; 9.5.2010, 20:16.
Comment
-
Kannattanee tarkistaa vielä tuo jako ihan 1-männän yläkolokohdan mukaan...
Omassa 2.0L Audissa jako heitti noin 1,5 hampaalla myöhäiselle vaikka merkit olivat olevinaan kohdallaan... Tietysti ko. heitto aiheutti "voimattomuuden" tunnetta, ilmeisesti tätä ominaisuutta oli koetettu "korjata" sytkää säätämällä...
Kaiken kun sain kohdalleen niin Audin ajettavuus muuttui ihan toiseksi, kaikenlaiset ominaisuudet hävisivät :-)
Comment
-
En tiedä löytyykö ko. koneesta nakutusanturia, mutta yleensä ottaen kannattaa käydä kone ajatuksen kanssa läpi. Mitä enemmän "harrastettu" laite on kyseessä, sitä enemmän "DIY" miehen viritelmiä ja asennuksen jälkiä tuppaa löytymään, "käsityön merkkejä" kuten joku viisas(telija) on todennut...
Itse kävisin tuon koneen ajan kanssa läpi osa-alue kerrallaan, samalla varautuen siihen että korjattavaa löytyy hieman enemmän mitä on aluksi osannut arvioida...
Comment
Comment