Audi 100 2,6 v6 automaatista on tehot hukassa. Seistessä ottaa kierroksia suht hyvin mutta liikkeellä saa hädin tuskin 4000 mittariin. Pintakaasulla pystyy ajelemaan ihan hyvin mutta 3000 kierroksen jälkeen hyytyy totaalisesti. Vastaavia vikoja kenelläkään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2,6 automaatista tehot hukassa
Collapse
X
-
Jotkut on pakoputkesta löytänyt vikaa (kun forumia selailee). Tuossa tosin taisi olla yksi katti, kun on etuveto? Toinen kansihan tuossa ilmeisesti nokeutuu? Onko imusarjan pohja kunnossa, ettei mitkään muovin riukaleet ole lähtenyt matkaan? Tyyppivika kun on.
Lue nuo koodit vähän ajan päästä uudestaan.
Comment
-
Happitunnistin eli Lambda ilmottelee itsestään vasta hetken ajamisen jälkeen, jos siinä on vikaa. Ei tule siis heti nollaamisen yhteydessä.
Se voi olla rikki/entinen vaikka siitä ei koodia tulekkaan.
Mutta voisko tuo aiheuttaa sitten hyytymistä? Ei mun mielestä.
Mitään pätkimisiä ei ole käynnissä missään vaiheessa?
Comment
-
Hyvin tutulta kuullostaa: kaverin 80 quattrossa 2,6 koneella alkoi oireilu samalla lailla. Vaihdettiin tulpat, bensansuodatin, ilmansuodatin etc etc. Ongelma paheni koko ajan, kunnes auto hädintuskin kulki. Mittailtiin antureita ja kokeiltiin toista ECUa yms ja lopputulema oli ettei antanut signaalia ruiskuttaa 1-3 pytyille. Tämä johtui siitä että tukossa oleva pakoputki aiheutti nakutusta ja ECU suojeli konetta. Jos sulla vielä kuskinpuoli temppuilee niin kannattaa muistaa että noissa on erityisesti vasen katti tunnettu ongelmakohde (ainakin manuaaliquattroissa, automaatissa putki hieman erilainen)
Toinen ääni pakoputken tarkastukselle.
Comment
Comment