Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2,6 automaatista tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2,6 automaatista tehot hukassa

    Audi 100 2,6 v6 automaatista on tehot hukassa. Seistessä ottaa kierroksia suht hyvin mutta liikkeellä saa hädin tuskin 4000 mittariin. Pintakaasulla pystyy ajelemaan ihan hyvin mutta 3000 kierroksen jälkeen hyytyy totaalisesti. Vastaavia vikoja kenelläkään?

  • #2
    kävin vikakooditkin lukemassa, jolloin antoi ensin:
    554 happitunnistin 2
    1247 hiilisuodattimen solenoidiventtiili
    Nollauksen jälkeen ei näyttänyt vikoja mutta ei ongelmakaan korjaantunut.

    Comment


    • #3
      Lisätään nyt vielä että imusarjasta oli yksi paineletku haljennut kahdesta kohtaa, vaihdoin mutta ei mitään vaikutusta. Lisäksi 4-6 tulpat olivat nokiset ja 1-3 ihan normaalit, nekin vaihdettu jo aikaisemmin. Alkaa jo ideat ja toivo loppumaan kesken.

      Comment


      • #4
        Jotkut on pakoputkesta löytänyt vikaa (kun forumia selailee). Tuossa tosin taisi olla yksi katti, kun on etuveto? Toinen kansihan tuossa ilmeisesti nokeutuu? Onko imusarjan pohja kunnossa, ettei mitkään muovin riukaleet ole lähtenyt matkaan? Tyyppivika kun on.

        Lue nuo koodit vähän ajan päästä uudestaan.

        Comment


          #5
          Happitunnistin eli Lambda ilmottelee itsestään vasta hetken ajamisen jälkeen, jos siinä on vikaa. Ei tule siis heti nollaamisen yhteydessä.
          Se voi olla rikki/entinen vaikka siitä ei koodia tulekkaan.
          Mutta voisko tuo aiheuttaa sitten hyytymistä? Ei mun mielestä.

          Mitään pätkimisiä ei ole käynnissä missään vaiheessa?

          Comment


          • #6
            Imusarja avattu eikä sieltäkään mitään irtonaista löytynyt, nelos kanava tosin oli harmaana. Eihän tuo lambda vaikuta kuin hieman päästöihin, eikä tosiaankaan pitäis koko konetta tukehduttaa? Tutkiminen siis jatkuu edelleen...

            Comment


              #7
              No ei se pelkästään päästöihin vaikuta vaan sen perusteella kyllä säädetään seosta.
              Voiko se sekottaa konetta tuolleen rikki ollesssaa on sitten toinen juttu.

              Comment


              • #8
                Tuli tuo lambdakin vaihdettua mutta ei mitään muuta vaikutusta kuin että savuttaa vähemmän. Kolinaa kyllä kuuluu jommasta kummasta katista, seuraavaksi sen tutkiminen työn alle. Tuskin vika johtuu siitäkään?

                Comment


                • #9
                  Kenno irti -> putki tukossa.
                  Eli tuossa suurella todennäköisyydellä vika.

                  Comment


                    #10
                    Hyvin tutulta kuullostaa: kaverin 80 quattrossa 2,6 koneella alkoi oireilu samalla lailla. Vaihdettiin tulpat, bensansuodatin, ilmansuodatin etc etc. Ongelma paheni koko ajan, kunnes auto hädintuskin kulki. Mittailtiin antureita ja kokeiltiin toista ECUa yms ja lopputulema oli ettei antanut signaalia ruiskuttaa 1-3 pytyille. Tämä johtui siitä että tukossa oleva pakoputki aiheutti nakutusta ja ECU suojeli konetta. Jos sulla vielä kuskinpuoli temppuilee niin kannattaa muistaa että noissa on erityisesti vasen katti tunnettu ongelmakohde (ainakin manuaaliquattroissa, automaatissa putki hieman erilainen)
                    Toinen ääni pakoputken tarkastukselle.

                    Comment


                    • #11
                      Siellähän se vika oli... Toinen katti ei päästänyt ollenkaan ilmaa läpi ja toiseta oli kennon puolikas irti. Sisuskalut pihalle ja taas toimii. :)

                      Comment

                      Working...
                      X