Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.6 V6 -92 öljynkierto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.6 V6 -92 öljynkierto

    Otsikon mukaisessa koneessa vaikeuksia nostaa öljynpainetta, startin jälkeen kierrosten noustua öljypumppu alkaa imemään ja paineet ovat normaalit Mikä moisen aiheuttaa? Öljynsuodattimia / öljylaatuja on kokeiltu kaikenlaisia ja koneessa on tietenkin oikea määrä öljyä. Onko muita takaiskuventtiileja, kuin öljynsuodattimessa oleva? Takerteleeko paineenrajoitin? Onnistuuko öljypumppulohkon asentaminen koneen ollessa paikalla?

  • #2
    Selaile vanhoja viestejä. 12V:n öljynkierrosta on juttua. Lonkalta heitettynä juttu meni jotenkin niin että kansissa on jotkut kuristimet tms jotka tukkiutuvat vanhemmiten ja ongelmat alkavat.

    Comment


    • #3
      Öljypummppu

      Öljypumppu voipi olla menossa paskaksi... Mulla alkoi samanlaisilla oireilla, mutta sitten se vika muuttui niin, ettei enää jaksanu pitää painetta kun sen puoli kiloo tyhjäkäynnillä nippanappa.

      Sikakallis remppa Turun VV-autossa, eli vaihdettiin alakautta öljypohja irottamalla osiin, kun se kuulemma on kuitenkin nopeampi homma, kuin koko moottorin irrotus...

      Se kannessa ollut takaiskuventtiili putsattiin samalla ja nyt taas pelittää hienosti, mutta siis se 980 eemeliä siinä meni...

      Jollei olis tehty jakohihnaremppaa tossa parikymppiä sitten, niin se olisi nyt kannattanut vaihtaa samalla, kun kaikki heebelit oli siinä jo muutenkin leveänä...Se olisi taas tietty maksanut jonkun eeron siihen lisää.

      Comment


      • #4
        Välikannen alta löytyy myös 2 öljynpaineventtiiliä, plus 1 kpl kummastakin kannesta. About 20,-/kpl.

        Comment


        • #5
          Näitä Mikan mainitsemia tarkoitin.

          Itsellä ei ole oikeastaan mitään kokemusta 12v-koneesta, joten jauhan vain sitä mitä mieleen on joskus tarttunut.

          Comment


          • #6
            Mika A: Ei kai abc ( ymmärtääkseni kone on abc) koneessa ole sellaisia venttiileitä? Itse tuskailin ko ongelman kanssa. Homma hoitui remontin jälkeen. Pirullisia asioita:)

            Comment


            • #7
              2.6 V6 öljyt

              Voiko vika olla kuitenkin pumpun paineenrajoittimessa? Jos se jumittaa päästäen painetta ohi kylmänä, kierrosten noustua paine kohoaa ja rajoitin saa kunnon iskun, jolloin se alkaa toimimaan normaalisti.

              Tuo aikaisemmin mainittu vika ilmenee ainoastaan kylmänä. V6 pelaa hienosti heti kun pumppu alkaa imemään (kierrosten saattelemana).

              Löytyykö netistä rajäytykuvaa koneesta, nuo kannessa olevat öljynpaineventtiilit kiinnostavat toimintansa ja sijaintinsa vuoksi.

              Comment


              • #8
                2.6 V6 koneen öljynkierrosta linkki

                Hei

                http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=oil

                tuolla on jotain.

                Comment


                • #9
                  Nostajat vaihdettiin ja nakutus korjaantui hetkeksi, mutta palasi noin viikon kuluttua. Öljynpaineet kuitenkin mittarin mukaan hyvät.

                  Missä nämä öljynpaine venttiilit oikein sijaitsee? Löytyisikö keltää AKTEn kuvaa ja numeroita noille osille?

                  Comment


                  • #10
                    Missäs

                    no akte kuvat oikeen sijaitsee?

                    Comment


                    • #11
                      Osanrot:
                      078 103 175 D non-return valve
                      078 103 363 P pressure limiting valve

                      Comment


                      • #12
                        Ja kuvalinkkeinä,
                        non-return valve
                        pressure limiting valve

                        Comment


                        • #13
                          Jos

                          Noi vaihdatan niin kannattaisko jotain muuta vaihtaa mitä tulee joskus vaihdettavaksi tulevaisuudessa? ja mites noítten nostajien vaihto? onko paha homma tossa samalla vai meneekö rankemman rempan puolelle?

                          Comment


                          • #14
                            Nostajien vaihto menee "isomman rempan" puolelle. Vaatii erikoistyökaluja/paineilmaa jne.

                            Comment


                              #15
                              Nokkahihna pois ja nokat irti. sitten nostajat lähtee siitä ihan sormin ottamalla. Eli purkamiseen ei tarvita erikoistyökaluja...toisin kun kasaamiseen...:) Eli nokkahinharempan työkalut jos hyvin haluaa tehdä, onnistuu myös ilman erikoistyökaluja hieman vaivalloisemmin.

                              Comment

                              Working...