Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 automaatin vaihteiden vaihto-ongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 automaatin vaihteiden vaihto-ongelma.

    elikkäs öljyjen lämmettyä toimii normaalisti, kylmänä saa ajella 2 vaihteisella.
    kitkat vaihdoin ja kasasin ihan oikein laatikon, venttiilikoneistokin on putsattu,mutta laatikko ei toimi ennen kun öljyt on ihan lämpöiset lei noin 10 km jälkeen.

    kellään ollut samanlaisia ongelmia?

    öljynä dextron 2
    auto 84 200

    (se minua ihmetyttää että se kumminkin toimii ihan kuin unelma kun vaan lämpiää, eli ei siellä varmaan mitään kummoista vikaa voi olla?)

  • #2
    Täysin mutu, mutta olisiko lootassa liian vähän öljyä? Oletko katsonut koneen käydessä öljymäärän mittatikusta?

    Comment


      #3
      Tai jos öljyt on väärän tyyppiset kuitenkin ja lämmetessä kiertää paremmin. Tai pumppu ei nosta kylmillä öljyillä paineita tarpeeksi?

      Mutujen mutu.

      Comment


      • #4
        Eikohän sen vuosimallin lootaan käy tavallinen ATF? Toisaalta Petrin ajatus on näin lähellä äitienpäivää : "naisen logiikkaa" = lämpö laajentaa. Voi pitää paikkansa.

        Comment


          #5
          Niin tai sitten viskositeetti muuttuu lämpötilan funktiona.

          Comment


          • #6
            onkos se pumppu se missä se jousi on siinä venttilikoneiston alla?
            öljyä on oikea määrä, korjaamo-oppaan mukaan dextron 2 on sopivaa ja sitten ihmeitten ihmeisiin
            eli kun käyttää N:llä ja siitä vetäisee vauhdissa D:n päälle (eli rumppaa D:tä hiukan )ni avot!

            myöskin 3 vaihde löytyy... eli onkai se sitten purettava tuo siirtäjä jos se ei nyt mene ihan oikeeseen kohtaan...

            asian vierestä, käytin tänään leimalla -pihaan ajettaessa kauhee vana perästä jarrunestettä(vänkärin puolen putki poikki)
            äkkiä sisälle siirtämään aikaa myöhäisemmälle ja varaosa kauppaan putken ostoon...
            aikaa oli 2 tuntia ja siirtymää yht.n 20km
            kadulla sitten tussaroin vaihtaa sen putken(sehän ei tietenkään ollut jumissa :D)
            ja jäi vielä 15min ylimääräistäkin..

            vaihdoin matkalla konttorille uuden virranjakajan kannen ja pyörijän , sisälle kun ajoin niin ooh!
            5pyttyinen vaihtui 4 pyttyiseksi.
            hiukan punastellen sitten setälle siinä änkytin että" just vaihoin uuden voisitko hiukan polkaista kaasua, ei se normaalisti noin huonosti pyöri.."


            tosin samanpuolen käsijarrusta jäi kiinni- ei palauttanut(laakkoselle ajoin tuli perseen alla ostamaan uutta jousta ja kas kummaa - kiinnihän se oli mennyt 16.30, itse paikalla 16.32 :( pitää kai se aamulla vielä purkaa ja kokeilla jos sais toimimaan tuolla vanhalla jousella.

            eli summa summarium -paska reissu mutta tulipahan tehtyä

            edit:leima tuli maanantaina, sen palautinjousen takia olisi pitänyt ostaa puolikas satula!
            laitoimpa sitten hillittömän kokoisen vetojousen lisäksi ja rupes toimimaan...
            ainut vaan vieläkin tuo laatikko piru temppuilee, öljyäkin pitäisi olla oikea määrä, eli purkuhommiin kai se menee :(

            Comment

            Working...
            X