Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI ahtopaine ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI ahtopaine ongelma?

    Auto A4 2.0 tfsi q -05.
    Auto toimii muuten täysin normaalisti, mutta tehoa tuntuu puuttuvan perstuntumalta n. 30 % koko kierrosalueelta. Mitään ylimääräistä ääntä tai muutakaan poikkeavaa moottorin toiminnassa ei ole. En tiedä onko tuo tehojen tiputus tapahtunut yhtäkkiä, vai pikkuhiljaa muutaman päivän aikana mutta n. viikko sitten kuitenkin kaikki paukut oli tallella.

    Kaverilta sain lainaan Boschin testerin, joten päästiin läppäri sylissä ajamaan ja katsomaan mitä auto kertoo. Vikakoodeja ei ole yhtään. Ahtopaine on koko kierrosaluella (1800-6000 rpm) luokkaa 0.4-0.5 bar. Ilmeisesti pitäisi olla enemmän? Mikä on normaali ahtopaine tuollaisessa?
    Koneelta luettavissa ahtopaineen säätöventtiilin arvo 0-100%. Tämä arvo nousee n. 95%:iin heti, kun ahdot alkavat nousta, n. 1800 rpm kohdalla. Noin 2000 rpm:n kohdalla tuo arvo tippuu n. 40-45% luokkaan ja pysyy koko loppu kierrosalueen tuossa 40-45% arvossa.

    Mitään ulkoisia ahtoputkien, letkujen tai liittimien irtoamista tai vaurioitumista ei ole nähtävissä tai kuultavissa.

    En ole noiden ahdettujen kanssa kauheasti touhunnut joten on vähän vieras maailma. Osaako joku kertoa tuon kuvauksen perusteella mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

  • #2
    By-pass

    Comment


    • #3
      Kamalan paljon ei ole perusteluja tuossa, eli onko tulkittavissa, että rikkinäinen by-pass on lähes varmasti tuon vian aiheuttaja. Vai onko se ainoastan hyvä arvaus muiden joukossa?

      Comment


        #4
        Kaverilla passatti samalla koneella ja lastulla ajettu n. 25t. tippui tehot yht äkkiä. Ja koodeja ei tosiaan antanu. Jos pääsee auton alle on tuo pässi helppo ottaa irti ja tarkastaa onko kalvo hajalla. 3kpl kuusiokolo ruuveja.

        Comment


        • #5
          Vaikeahan tuohon on varmaa diagnoosia täällä netissä antaa, mutta lähes satavarmasti kyseessä on rikkinäinen by-pass. Löytyy searchilla vastaavia topicceja ja itsellä oli vastaavassa kulkineessa tismalleen samanlaiset oireet ja sama vika.

          Yleisimmän tyyppivian lisäksi ehkäpä halvin ja helpoin osa vaihtaa, joten aloittaisin sinuna siitä.

          Comment


            #6
            Mulla tuo pässi oireili niin että otti ahtopiikin mutta lusahti heti perään. Eli ahtaa mutta ei sitten kuitenkaan. Ylläolevia kompaten, tarkasta by-pass.
            Tosin suht halpa osa Tepon kautta, että melkeinpä kannattais heittää suoraan uusi palikka.. Siis näin itse tekisin.

            Comment


            • #7
              Vika korjaantui itsestään...?

              Vian ilmenemisen jälkeen muutaman päivän ajeltuani, auto alkoi yht´äkkiä toimimaan normaalisti. Onneksi en vielä ehtinyt hankkia mitään varaosia.
              Mikähän tuota vaivasi? Mietin, että voisiko kovien pakkasten ja lumipöllyn takia päästä lunta ilmanputsariin, joka jäädyttäisi putsarin ja estäisi virtauksen. Kelien lauhduttua putsari olisi sulanut ja kuivunut?

              Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen.
              Tankkasin auton edellisenä päivänä, kun huomasin vian korjaantuneen.
              Olisiko aiemmin voinut olla jotain paskaa bensaa, joka olisi nakuttanut ja sen takia tiputtanut ahdot? 98:lla tai v-powerilla olen ajanut koko ajan.

              Muita ajatuksia?

              Comment


              • #8
                jos toi by pass olis rikki, niin väheniskö bensankulutus? Vai veiskö se bensaa yhtä paljon mutta ei olis tehoja?

                Comment


                  #9
                  Yhtä paljon tai enemmän sitä bensaa menee. Koska kuitenkin MAF:n läpi menee ilmaa saman verran.

                  Comment


                  • #10
                    Lainataas tätä vanhaa topiccia vähäsen. Eli 2.0 TFSI 2006. Ahdot ok heti alusta 2000 kierroksen kieppeiltä mut putoaa siinä 5200-5400 kierroksen kohilla puoleen.

                    Onko normaalia? vai pistetäänkö bypassi vaihtoon? ihan sama ajaako D asennossa kaasu pohjassa ilman että kickdown nappi pohjassa tai sit nappi pohjassa tai S-asennossa.

                    Comment


                    • #11
                      Itse itselleni vastaten. Nettiä selatessa löysin sen että kuuluukin tehdä noin, että putoaa tuonne loppuunpäin
                      Viimeksi muokannut okkim; 26.4.2015, 23:37. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment

                      Working...
                      X