Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laatikon vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Laatikon vaihto

    Työn alla profiilin satkuun uusi vaihdelaatikko. Vanha laatikko mallia 01A CDV ja siis 5-vaihteinen. Työn alla 01E CGR 6-vaihteinen.
    Mitä vaihdossa pitää huomioida?

    Itse tähän asti tarkistanut:
    Kiinnitys koneeseen sama
    Vaihteiston pituus sama
    Procon Ten vaijerin kiinnikkeet löytyy
    01E-laatikon vaihteensiirto pitää hommata
    Perävälitys sama 4,11
    Välitykset: ykkönen sama, 2-3-4-5 hieman lyhyemmät 81-3%), 6 13% pidempi kun vanhan askin vitonen.
    Nopeusmittarin anturi ja pakkianturi samat
    Vauhtipyörä ja kytkimen hilut menevät ristiin (?) 01A:ssa alle 20 tkm ajettu kytkinsetti + vauhtis
    Joutuuko vaihteiston kiinnityksiä (palkki) muuttamaan?
    CGR on ilmeisesti vm 95, eli luultavasti uudemmalla 2:1 voimajaollisella Torsenilla (teen tuohon luultavasti prikkamodauksen)
    Siirtäjä tuossa takkuilee eli laatikon läpikäynti tehdään ennen asennusta.

    Tuleeko jotain muuta huomioitavaa mieleen?

    Laatikko on vanhaa mallia eli kapealla ykkösen rattaalla, tuskin ongelmana kun koneena ABC

    #2
    pikkukorisen 01a on erimittainen kuin 01e,mittasitko oikein??
    käykö laatikon tassut??cgr ilmeisesti rs2:sen laatikko

    Comment


      #3
      Itseasiassa mittasin varaosa 01A laatikkoon tuota, on malliltaan AML ja kotoisin type 44:sta. Vierekkäin kun ovat lattialla niin sentin tarkkuudella samanmittaiset. Täytyy vielä könytä auton alle ja mitata autossa kiinni oleva laatikko.
      Tuolta jenkki 01E saitilta bongasin että olis S2 laatikko ja vm 95, valmistenumeron perusteella kapealla ykkösen hammaspyörällä. Muuten tuo laatikko on kierrellyt eri viriprojekteissa ja taustaa ei ole tiedossa sen tarkemmin.
      Myyjä oli penkittänyt autosta (S2 coupe) 550 nm ja hajoittanut siirtäjän nopealla vaihdolla. Nyt oli tekeillä tehokkaampi kone ja siihen sitten vahvempi laatikko

      Comment


        #4
        samaa laatikkoa käytetty s2:ssa ja rs2:ssa.

        typ 44:ssa käytetty 016 laatikoita, jotka on samanpituisia 01e laatikon kanssa,ei tietääkseni ole käytetty 01a laatikoita

        edit typ44 100 quattro 88- audeissa on etkan mukaan käytetty 01a laatikoita,ihmetyttää vaan tuo pituus.
        Viimeksi muokannut kessu74; 5.1.2010, 17:30.

        Comment


          #5
          Joo AML (type 44 vm 88) on yhtä pitkä kun CGR, pitää vielä viikonloppuna ajaa auto pukille ja mitata CDV-laatikko.
          En sano että sopivan pituisen kardaanin laittaminen olisi mikään hirveä ongelma mutta tuohon AML-laatikkoon vertasin ja totesin/luulin ettei tartte. Tutkinta jatkuu. Vivustokin täytynee jostain metsästää.
          Gunther saksassa on ollut ahkera ja meilaili tänään että vähän muuta kivaa osaa on lähtenyt sieltä romikselta suomeen päin...

          Comment


            #6
            vetarin laippojen koot kannattaa myös mittailla 01E 108mm,01A:sta löytyy ainakin 108mm ja 100mm,riippuen versiosta.

            multa vois löytyä s4 c4:sen 01E vivustot jos ne auttaa sua.

            Comment

            Working...
            X