Työn alla profiilin satkuun uusi vaihdelaatikko. Vanha laatikko mallia 01A CDV ja siis 5-vaihteinen. Työn alla 01E CGR 6-vaihteinen.
Mitä vaihdossa pitää huomioida?
Itse tähän asti tarkistanut:
Kiinnitys koneeseen sama
Vaihteiston pituus sama
Procon Ten vaijerin kiinnikkeet löytyy
01E-laatikon vaihteensiirto pitää hommata
Perävälitys sama 4,11
Välitykset: ykkönen sama, 2-3-4-5 hieman lyhyemmät 81-3%), 6 13% pidempi kun vanhan askin vitonen.
Nopeusmittarin anturi ja pakkianturi samat
Vauhtipyörä ja kytkimen hilut menevät ristiin (?) 01A:ssa alle 20 tkm ajettu kytkinsetti + vauhtis
Joutuuko vaihteiston kiinnityksiä (palkki) muuttamaan?
CGR on ilmeisesti vm 95, eli luultavasti uudemmalla 2:1 voimajaollisella Torsenilla (teen tuohon luultavasti prikkamodauksen)
Siirtäjä tuossa takkuilee eli laatikon läpikäynti tehdään ennen asennusta.
Tuleeko jotain muuta huomioitavaa mieleen?
Laatikko on vanhaa mallia eli kapealla ykkösen rattaalla, tuskin ongelmana kun koneena ABC
Mitä vaihdossa pitää huomioida?
Itse tähän asti tarkistanut:
Kiinnitys koneeseen sama
Vaihteiston pituus sama
Procon Ten vaijerin kiinnikkeet löytyy
01E-laatikon vaihteensiirto pitää hommata
Perävälitys sama 4,11
Välitykset: ykkönen sama, 2-3-4-5 hieman lyhyemmät 81-3%), 6 13% pidempi kun vanhan askin vitonen.
Nopeusmittarin anturi ja pakkianturi samat
Vauhtipyörä ja kytkimen hilut menevät ristiin (?) 01A:ssa alle 20 tkm ajettu kytkinsetti + vauhtis
Joutuuko vaihteiston kiinnityksiä (palkki) muuttamaan?
CGR on ilmeisesti vm 95, eli luultavasti uudemmalla 2:1 voimajaollisella Torsenilla (teen tuohon luultavasti prikkamodauksen)
Siirtäjä tuossa takkuilee eli laatikon läpikäynti tehdään ennen asennusta.
Tuleeko jotain muuta huomioitavaa mieleen?
Laatikko on vanhaa mallia eli kapealla ykkösen rattaalla, tuskin ongelmana kun koneena ABC
Comment