Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic vaihteisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Multitronic vaihteisto

    Saisiko kokemusperäisiä kommentteja Multitronic vaihteistosta. Hyvät/huonot puolet, kestävyys etc.

    #2
    Vain etuveto - susi

    Comment


    • #3
      Toki, toki, ei nyt ole enempää kuin kahdesta sellaisesta, mutta minun lista on perin lyhyt, sillä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Oikeastaan eräs ensikertaa mainitunlaisen kyydissä istunut sanoi asian ytimeen, eli tovin ajeltuani loihe lausumaan, "eikö tässä ole vaihteistoa ollenkaan kun ei tunnu mitään?"
      En väitä etteikö joku saa senkin rikki, täällä ei ole ollut pienintäkään onkelmaa, toiseen öljytkin vaihdettiin ensikertaa 180tkm jälkeen eikä sekään saanut sitä rikki...
      Niinpä luonnehtisinkin sitä ainoaksi automaattivaihteistoksi joka ansaitsee automaatin nimen...

      Comment


        #4
        Riippuu Jukka pitkälti siitä, minkä ikäistä autoa olet ajatellut. Ensimmäisen sukupolven Multitroniceissa on ollut kytkinongelmia, se kun oli jo lähtökohtaisesti alimitoitettu. Muistaakseni vuodesta 2004 se on jo vahvempaa mallia.

        Ohjainlaitevika on hyvin tyypillinen, mutta toinen Kalske kyllä myy mielellään myös ohjainlaitteita (Kiitokset vaan Tepolle hyvästä palvelusta) ja sen vaihtaminen onnistuu kyllä ihan TI -mieheltäkin. Tosin VAG-COM tai VCDS on hyvä olla hommassa mukana.

        Käyttöominaisuuksiltaan kyseinen loota on todellakin sivistynyt. Lähinnä voisi kuvailla ajelevansa sähkömoottorilla. Toki jos suden määritelmä on se, että auto on pakostakin silloin etuvetoinen, niin eihän sillä toki silloin mitään tee. Quattroon tuota askia ei saa, en tiedä tuleeko koskaan saamaankaan.

        Foorumilla on paljon juttua ko. laatikosta, paljon on seassa mutuilua ja kumminkaiman kertomaa. Ongelmana on vain suodattaa kohinasta asiapitoinen materiaali ulos. Itse olen sitä mieltä, että tuota laatikkoa suotta pelätään. Toki näissä on ollut paljon ongelmia, sitä en toki kiistä, mutta ihmiset ne on tuonkin värkin tehneet ja ihmiset niitä myös korjailee.

        Jos Jukka haluat enemmän asiasta jutella, niin noissa tapahtumissahan minäkin olen ja privalla / puhelimellakin tavoittaa. Koeajo järjestyy varmasti.

        Comment


          #5
          Itsellä myös multi, joka on automaattilaatikkona aivan ehdoton. Vaihtaminen todella sujuvaa.

          Huonona puolena voisi olla laatikon väännönkesto --> teholastuja ei suositella.

          Itsellä myös ollut se "ohjainlaitevika f125" joka jäänytkin ainoaksi viaksi. Taitaa olla tyyppivikana kyseisissä laatikoissa.

          Miinuspuoleksi voitaneen laskea myös kyseiselle laatikolle suositeltu 60tkm öljynvaihtoväli.

          Comment


            #6
            Tuo öljynvaihtoväli ja siitä kiinnipitäminen on ehdottoman tärkeää laatikon toiminnan ja terveyden kannalta. Suositeltavaa olisi myös vaihtaa ulkopuolinen suodatin aika ajoin, vaikka sitä ei suomalaisessa huolto-ohjelmassa tehdäkään. Öljynvaihto onnistuu myös DIY-mieheltä ja saman laatuluokan öljyä saa jo hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä puoleen hintaan siitä, mitä marmorilla pyydetään.

            Comment


              #7
              No niin, sitten toimari tilasi itselleen uuden A6 Avant pikku dieselillä ja multitronicilla. Perusvarusteinen auto. Taitaa vaikuttaa mun palkkatasoon jos kovasti ongelmia ilmenee ;)

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jukka Pohjalainen Näytä viesti
                No niin, sitten toimari tilasi itselleen uuden A6 Avant pikku dieselillä ja multitronicilla. Perusvarusteinen auto. Taitaa vaikuttaa mun palkkatasoon jos kovasti ongelmia ilmenee ;)
                Vastaava lienee ollut juuri TM:n vertailussa. Tiivistelmän lukemalla voisi ymmärtää että huonomminkin olisi voinut valita.

                Comment


                  #9
                  Huonoa tuuriahan voi toki olla, mutta uuden auton kohdalla ongelmia tuskin tulee kovin nopeasti eteen.

                  Comment


                    #10
                    Uudessa autossa varmasti ihan ok valinta, jos ei nelikkoa halua. Meillä on toimarilla ollu vuoden B8 1.8T multari, ja kyllä sillä mahtavat kyydit saa ja se kiihtyminen on kyllä erikoista, kun kierrokset pysyy kaiken aikaa samassa :)

                    Tosin oli ny huollossa se A4 ja käyttöauton pelimiehet antoivat pahimman tuiskun aikaan vara-autoksi Q5:n :D , ny o pomolla Q-kuume päällä...

                    Comment

                    Working...
                    X