Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 luistoneston toiminta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 luistoneston toiminta?

    Joo, osaako joku kertoa tuon hässäkän toimintaa? Näin kun on vihdoin saatu hiukan liukkauta teille niin monasti haluaa ottaa tuon esp:n pois. Kysymys siis on siitä, että tuntuu edelleen siltä kuin siellä olisi joku ottamassa vauhtia pois mutkassa kun sinne kääntää. Ei tosin niin paljon kuin tuo nappula päällä mutta kuitenkin. Jääkö sinne edelleen joku tai osittain toi esp/esc/asr päälle?

    Pitääkö nappulaa painaa pidempään kun normaalisti kuten jossain autoissa on vai meneekö se vaan normaalilla painamisella kaikki pois mitkä on mahdollista saada pois? Niin ja vuosimalli oli toi 07.

    #2
    Ja auton manuaalistako tämä ei selviä?

    4F:ssä vaatii 3 sekunnin painalluksen ESP-napista. Ensin menee ASR off, sitten vasta ESP. Ja se ASR tulee takaisin peliin, kun vauhti ekan kerran ylittää 70 km/h.

    Villi veikkaus on, että uudessa S3:ssakin pitää painaa nappulaa pohjassa 3-5 sekkaa.

    Comment


    • #3
      En ehkä osannut tätä sieltä tulkita / nopealla vilkaisulla löytää mutta pitänee kokeilla ja tutkiskella paremmin.

      Comment


        #4
        Kirjoitetaan noita termejä vähän vielä auki. ASR=sutimisenesto, ESP=ajovakaudenhallinta, kumpikin lienee kytkettävissä pois samasta namiskasta 2-vaiheisesti. ABD eli jarrutoiminen tasauspyörästön lukko ei ole pois kytkettävissä, mutta sitä nyt ei ole mitään syytäkään kytkeä pois, ellei sitten jarrulevyjen ja -palojen kulumisen estämiseksi.

        Comment


          #5
          Ja ESP jää aina ja kaikissa tilanteissa sinne taustalle tarkkailemaan tilannetta. Se ottaa auton haltuun kun tulkitsee että tilanne on karannut leikkimistäkin harjoittavalta kuljettajalta hallinnasta.

          Comment


          • #6
            Ja ESP jää aina ja kaikissa tilanteissa sinne taustalle tarkkailemaan tilannetta. Se ottaa auton haltuun kun tulkitsee että tilanne on karannut leikkimistäkin harjoittavalta kuljettajalta hallinnasta.
            Ei se ESP sinne päälle jää, vaan tuo ABD eli jarrutoiminen tasauspyörästön lukko.

            Comment


              #7
              Jää se. http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=81558

              Comment


              • #8
                Ei jää päälle :)

                EDIT: asiantuntiat ovat aina oikeassa, kyllä se tahtoo sittenkin välillä tulla mukaan.
                Viimeksi muokannut elmjiro; 30.1.2010, 23:58.

                Comment


                  #9
                  BMW:ssä se kytkeytyy silloin totaalisen pois kaksivaiheisesti. Ensin esp, sitten vetoluistonesto, eikä tule takaisin. Ja taisi jossain Top Gear jaksossa Jeremy neuvoa sitä toista tyyppiä tekemään samoin audi tt:n kanssa, ku radalla ajelivat, ja tt jukuroi vastaan vaikka esp oli olevinaan pois:)

                  Comment


                  • #10
                    Joku siellä kummittelee suuremmissa nopeuksissa/luisuissa. Tosin ei muista missä nopeuksissa se raja meni, ehkä 60-70 km/h jolloin alkaa jossain vaiheessa luisua muistuttelemaan itsestään.
                    Mutta sladi pitää olla leveää.
                    Hiljasemmassa vauhdissa espi ei pätki menoa.

                    Voiko tuo ABD muka pätkiä menoa luisuissa jossa mennään suht tasaisella kaasulla?

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Aslaasj Näytä viesti
                      Joku siellä kummittelee suuremmissa nopeuksissa/luisuissa. Tosin ei muista missä nopeuksissa se raja meni, ehkä 60-70 km/h jolloin alkaa jossain vaiheessa luisua muistuttelemaan itsestään.
                      Mutta sladi pitää olla leveää.
                      Hiljasemmassa vauhdissa espi ei pätki menoa.

                      Voiko tuo ABD muka pätkiä menoa luisuissa jossa mennään suht tasaisella kaasulla?
                      ESP se siellä on joka ottaa tilannetta haltuun. Vauhtia ei tarvitse olla niinkään paljoa, näin ainakin oman muistin mukaan lentokentältä jossa oli jään päällä vettä. Testiautona vanhakoppainen A3. Vaikea olisi kuvitella että uudemmista olisi otettu moinen turvaholhous pois.

                      Comment


                      • #12
                        Ei ymmärrä tuon logiikkaa. Tänään luistelutestiä ihan reilusti 80-110 km/h nopeudella ja ei ainuttakaan espin rusahdusta.

                        Ei ymmärrä miksi joskus holhoaa, tuleeko mukaan kun luisut menee "yli"?
                        Tosin siinä vaiheessa ei ole enään mitään hyötyä.

                        Comment


                        • #13
                          Esp puuttuu peliin silloin kun luiston aikana yrittää esim sitoa jarrulla mutkaan. Käsijarrulla antaa neulansilmiin heittää ihan vapaasti kunhan ei samaan aikaan tarjoa normi jarrua. Todella ärsyttävä ominaisuus. Vahvasti olen suunnitellut napin tekemistä kojelautaan siihen esp napin viereen, mistä sais abs sulakkeen pois pelistä.

                          Comment

                          Working...
                          X