Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tippi ongelmaa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tippi ongelmaa!

    Tarinahan on tämä:
    Alunperin laatikko hajosi, kun sieltä oli yhdestä kytkinpakasta hajonnut sokka.
    Vein auton korjaamolle, missä se oli melkein kaksi kuukautta ja laatikko korjattiin täysin, osia vaihdettiin roppakaupalla.
    Sain auton takaisin ja hintaa tuli 4500? noh, ajelin ja huomasin, että se mahdollinen vian aiheuttaja eli n.10-20km yhtäjaksoista ajamista 5vaihteella ja kaasun painallus, jotta vaihtaa neloselle niin tuntuu tosi ikävä täräys, muilla vaihteilla ei tapahdu tälläista.
    Näin tapahtui edelleen vaikka loota oli korjattu.
    Reklamoin tästä asiasta korjaamolle, joka totesi vaan, että aja muutama tuhat kilometriä ja tuo sitten öljynvaihtoon, kun sinne kuulema jää paskaa, jonka putsaa vain uusi öljy.
    Ajoin sen n.1500km ja vein sen öljynvaihtoon, josta veloittivat 120?
    Sama saatanan paukkaminen 5-4 jatkui edelleen.
    Taas soitto pajalle niin sanoivat, että vika ei voi olla missään muussa, kuin laatikon venttiileissä.
    Korjaussarja venttiilistöön tilattiin ja laitettiin, sain auton tänään takaisin ja menin heti ajamaan pitempää lenkkiä ja sama ongelma on edelleen mutta ei ehkä ihan niin pahana mutta kuitenkin täräyttää.
    Tähän mennessä rahaa on palanut 5120? eikä vieläkään toimi niinkuin pitäisi.
    Ihmettelen vaan, jos koko laatikko venttiilistöineen on läpikäyty ja homma ei oo siitä kummennut.
    Mikähän sitä mahtaa vaivata?

    #2
    Eikös tuohon hintaan ois jo saanu uuden lootan?

    Comment


    • #3
      Jotenkin vaan tuntuu, että vika ei ole laatikossa vaan jossain muualla.
      Mitään vikakoodejakaan ei kylläkään anna.

      Comment


      • #4
        Väärät öljyt???

        Mulle laitettiin tiptronicciin öljynvaihdossa väärät rasvat, tuli samantyyppinen ongelma. Moottoritienopeudessa kickdown paukautti ihan pirusti, luulin että perä hajoaa. Nyt sitten laatikko huuhdeltu ja vielä päälle yksi öljynvaihto niin toimii.

        Comment


        • #5
          Tietysti se on yksi mahdollisuus mutta luulisi laatikkoja työkseen korjaavan firman tietävän mitä ne sinne laittaa.
          Tosiaan moottoritiellä ajaessa ei tee mieli painaa kickdownia, kun täräyttää tosi ikävästi tai sitten pitää laskea vauhtia niin paljon, että kierrokset ovat lähellä tonnia ja vaihtaa sitten neloselle.
          Silloin muutama kuukausi sitten, kun ajoin pohjoseen viikonlopun viettoon, auto parkkiin ja sit kun olin lähdössä pois niin auto vain nyökähteli, eikä oikein liikkunut mihinkään.
          Joku epäili silloin, että laatikkoöljyt ovat menneet niin huonoksi ettei loota enää toimi.
          No yllättäen oli lauantai eikä oikein mikään liike ollut auki mutta sain hommattua dextron 3 öljyä, jota vaihdoin n.5litraa ja yllätys oli aika suuri kun laatikko toimi paremmin kuin ikinä.
          Paukkamiset hävisi ja vaihtoa ei juuri tuntenut.
          Sen jälkeen ajoa n.1000km ja loota levis totaalisesti, oli pettänyt kytkinpakasta sokka, jonka taas oli aiheuttanut se 5-4vaihteen paukuttelu.
          Sanoin siitä öljyvaihdosta silloin korjaamolle ja sanoivat, että dextron 3 on väärää öljyä.
          Missään korjauskuitissa ei kyllä lue mitä ovat sinne pistäneet.
          Muutaman kerran, kun olen ottanut yhteyttä pajalle niin vastaus on vaan: aja vain sillä nyt se muutama tuhat kilometriä niin kyllä se siitä.
          Tuumasin vain takaspäin: pojat pojat ei se vaihdelaatikko ajamalla parane tai voin tietysti ajaa sillä ja paukuttaa niin paljon, että sama remontti on kohta uudelleen ja maksaja en ole minä.

          Comment


          • #6
            Olisko virhe ohjelmassa..? Jos vaikka saanut vettä joskus kun aivolaatikko on niin perse paikassa, tuulilasin valumavesien kohdalla.

            Comment


            • #7
              Voishan sitä boxia vilkaista, onko se siellä vänkärin jalkotilassa maton alla?

              Comment


              • #8
                ei kun moottoritilassa, siinä vasemmalla aivan tuulilasin alla on muovinen noin 400x400mm musta muovilaatikko. Tiivistys on mun mielestä hiukkasen paska. muutama ristipääruuvi, ja takareuna sellasilla klipsuilla. Sijaitsee sen muovilaatikon aivan oikeassa reunassa. siellä on ecu ja tcu ja releitä.

                Comment

                Working...
                X