Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensa v6 (ABC) viriboksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bensa v6 (ABC) viriboksi

    Nyt näytti suomeenkin rantautuneen tehoboksi ABC-koneelle.

    Näyttäisi olevan kaksnapaseen liittimeen kiinni tuleva. Mitä tuolla edes yritetään huijata ? Lämpötila-anturin näyttämää?
    Ilma-massa tms anturiahan tuossa ei ole.
    Suomalaisen liikkeen mainoksessa oli varovaisesti sanottu että mallikohtainen tehonlisä voi olla jopa 20 hv, saksalaisessa mainoksessa luvattiin nimenomaan ABC:lle 20 hv plussaa...

  • #2
    Tuo kyllä niin epäilyttää, mihin tuo edes tulisi kiinni tuossa koneessa? Luultavasti tästä kyse: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=850195 ?? Itseänikin kiinnostanut kieltämättä tuo mutta millä tuosta koneesta voisi pelkällä palikalla saada tuon 20hv muka noin helposti irti..

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
      ...Mitä tuolla edes yritetään huijata ?
      Eiköhän siinä asiakasta ensisijaisesti huijata. Vapaastihengittävissä ei taida ihmeemmin olla hyötyä tuommoisista tehobokseista.

      Comment


      • #4
        Eli ei tullut kytkentäohjetta?

        Comment


        • #5
          Mitähän tosiaan tekee. Ei hirveästi tosiaan tietoja mihin tuo kytketään. Käyrällä näyttää ihan hyvältä, mutta eri asia mitä todellisuudessa.

          Comment


          • #6
            Pankaa mulle yks ABC:n boksi matkahuollolla niin katotaan saako siitä tehtyä jotain vähemmän purkkaviritystä.

            Comment


            • #7
              Meinasin tuota jo vähän ehottaa, että porukalla ostetaan yksi diagnoosia varten..

              Tämmösen bongasin myös:

              http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-80-B4-100...201025002r9061

              Tässä ilmeisesti tuo plug&play boksi, ei kovin kallis, joten mietityttää mitä se tekee:

              http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Tunin...item4399045e74
              Viimeksi muokannut jounii; 4.12.2009, 17:04.

              Comment


              • #8
                Sain tuolta Nettivaraosa myyjältä vastauksen. Kuulemma vaikuttaa polttoaineen lämpötilaan. Onko noissa edes anturia sille? Vähän epäilen kyllä tuon toimivuutta tuolta pohjalta...

                Comment


                • #9
                  No tuota... Bensakoneissa ei mahda olla polttoaineen lämpötilalle kompensointia, en ole ainakaan kuullut. Lambda-takaisinkytkentä luultavasti hoitelee mahdolliset polttoaineen tiheysmuutoksista johtuvat seoksen heittelyt, uskoisin.

                  Dieseleissähän evry-mod pelaa tuolla lämpötilahuijauksella, bensakone saadaan korkeintaan menemään liian rikkaalle, jos syöttöä lisätään.

                  Comment


                  • #10
                    Myyjä varmaan tarkoitti, että vaikutetaan moottorinlämpötilaan tai sen näyttämään tuolla virityksellä. Voimaa voi silti olla haastavaa saada jos ennakkoa ei muuteta. Tuollaisen ABC koneen lastuttamisesta on yhtä paljon hyötyä kuin vapaavirtsaussuodattimen asentamisesta kyseiseen vehkeeseen. Veljelläni on tuollainen lastutettu ABC pata ja ei muuten ihan huimasti muuttunut käytös.

                    Comment


                    • #11
                      Meinasin tuota jo vähän ehottaa, että porukalla ostetaan yksi diagnoosia varten..
                      Uskoakseni Petri halusi ABC:n orkkisecun postissa eikä tuota huijauspurkkia.

                      Comment


                      • #12
                        Niin siis minulla ei ole kytkentäohjetta kun ei ole (eikä tule) koko lastuakaan. Dieseli sitten erikseen kun on selkeää näyttöä millä se teho sieltä kaivetaan

                        Löysin kyllä muutaman ihan varteenotettavan viripalikan 12V koneille, esim näiden kaasuläppä ja imusarja kiinnostais (kompressorisarja hieman turhan kallis) http://www.motodyne.com/frames/audi_other.html

                        Näillä taas jonkin verran faktaakin iskeä pöytään, testi-audi (Meckis (www.meckisforum.de) 80 B4 AAH) lisäsi huippuja yli 20 km/h (yli 230 km/h) näiden imusarjamodeilla.
                        Tuonne kun lähettäis AAH:n imusarjan ja kaasuläpän, parit kannet ja ison läjän euroja niin sais varmaan kivasti käyvän 12V koneen. Isommat pakosarjat, portatut kannet ja imusarjat, tiukemmat nokka-akselit yms..

                        http://www.flow-improver.de/

                        Comment


                        • #13
                          Kannen porttaus, putkisto, lastu ja filsu ei ainakaan omaa AAH:ta saanut sylkemään yhtään paremmin. Kauheita louskuja ovat nuo vaparit.

                          Comment


                          • #14
                            Omassa 2,8:ssa suurin muutos kiihtyvyyteen tuli kaasupolkimen apujousen poistolla. Alunperin kaasuläppä aukesi hitaasti eli todella tehokkaasti esti kiihtyvyyden. Oliko tuo itsellä vika vai auton ominaisuus, sitä en tiedä.

                            Comment

                            Working...