Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.8 Quattro, kokemuksia ym.?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.8 Quattro, kokemuksia ym.?

    Neuvokaas asiasta enemmän tietävät, mitä tarkistettavaa olis oston yhteydessä Audi 100 2.8 Quattro vm.95. Autolla ajettu 220tkm, jakoremmi just vaihdettu.

    Tyyppivikoja?
    Automaattilaatikon kesto?

    Nelivetotekniikkahan lienee aika luotettava, ainoa mikä askarruttaa on siis automaattilaatikko ja moottorin luotettavuus.

    #2
    tuon AAH koneen tyyppivika on kannentiivisteet. Haulla löytyy varmaan lisää. Takajarrut on toinen arka paikka, tahtovat jumittaa. Ja noissa kilometreissä lämmityslaitteen kenno saattaa tukkeutua ja talvella alkaa paleltaa sisällä. Haku kertoo paljon enemmän ja tarkemmin.

    Comment


      #3
      Automaatti noissa on huonomaineinen.
      Ovilistat on kalliit uusia- keräävät kuraa ja ruostuttavat ovet aika tehokkaasti.
      Katit ovat kalliit uusia eli jos rämisevät kannattaa varautua 700-2000 euron remppaan, tuo 2000 ei ihan riitä jos laittaa alkuperäiset katit.
      Muu tekniikka mielestäni ihan peruskauraa ja jopa yllättävän halpaa korjailla tarvittaessa- esim takajarrut, iskarit, alustannivelet yms.

      Comment


        #4
        Jos katit menee, niin kannattaa kysyä AMW:ltä koko putkisto & katit. Teki minun samaiseen koko putkiston katteineen, ja tuli hyvä. Käsijarru temppuilee herkästi (automaattikiristyksessä on jotkut lamellit männissä jotka menee rikki), mutta takasylinterit vaihtamalla toimii taas kauan, oli muistaakseni vaihtokamaa tarvikkeena eli ei niin kallista.

        Comment


        • #5
          Reilun vuoden ollut tuommoinen C4 -92 100 2.8 quattro avantti.
          Ennen kokemusta lähinnä noista japsiautoista, joissa tekniikka tuntuu toimivan mutta kori katoaa ympäriltä.

          Vikoja audissa ollut:

          Kuskin oven johtosarja, takakontin johtosarja.
          Mittariston piirilevyssä kylmäjuotoksia, autocheck sekoilee
          Kattoluukun/ikkunoitten releen juotokset (helppo kolvailla)
          Vetarien suojakumeja (joutuu vaihtaa kahteen kertaan jos ei osta suoraan alkuperäisiä!!)
          Koneen öljynvuotoja (venakopat, öljypohja, toisen nokka-akselin takaosa kannessa)
          Hajonnut vesipumppu (auto oli seissyt pitkään vaikka jakopää oli tehty ajallaan)
          Lämppärin kenno vuoti (motonet 40e)
          Kannet oli edellinen omistaja tehnyt joskus 250tkm kohdilla, nyt 270+ tkm
          Käsijarru reistaa (toimivat käytetyt satulat vaihdettiin leimalle, nekin jumittaa jo)
          Akku tyhjeni mukavuustoiminnon takia ("keltainen" johto takapenkin alla)
          Ovet jäätyy talvella (varsinkin takaovet jää auki)
          Kuskin oven saranat ja lukkomekanismi reistailee (ovi jää tuulihakaan usein, tähän vikaan oon nähnyt vaivaa yli sen uuden oven lukkomekanismin hinnan edestä, 150e)


          Ja paljon muuta pientä mitä nyt ei voi viaksi suoraan kutsua, mutta veikkaan että noi edelliset tulee jokaisessa vastaavassa joskus vastaan.
          Mutta joka tapauksessa hyvä auto jos jaksaa askarrella kaikki pikku jututkin kuntoon.
          Leimasta aina mennyt kerralla läpi.

          Japsiautoihin verrattuna, joita omistan ymmärrän että kaikki lisäominaisuudet aiheuttaa vanhemmissa autoissa harmia. Ajomukavuus yms jutut on silti tässä eri luokkaa. Tää foorumikin auttanut 90% kaikkiin vikoihin suoraan, ei oo tarvinnut itse arpoa juuri mitään.

          Moottori on mukava väännöltään, vaikka mikään tykki missään nimessä ei ole kyseessä.
          Kaikki on konehuoneessa helposti saatavilla ja osat suht halpoja, voi itsekin korjailla helposti. Öljyä saa lisäillä jonkin verran vaihtovälillä, ei mitään hälyttävää.
          Manuaaliaskilla toi meidän yksilö, joten automaatista en tiedä.
          Aika hyvin vanhan auton kone/voimansiirto kestänyt yhden talven jatkuvaa luisua ja muutaman jääratakäynnin.

          Saksantuontina kori on hyvässä kunnossa ja vain maalivirheitä korjailla joskus yms.
          Onhan toi joskus maalattukin päälle. Ruosteen alkuja juuri noissa listojen kohdissa.
          Pysyy kiiltävällä pellillä pitkään jos on maalit hilseilly tms, ei siis ruostu heti. Tuntuu että tässä vaan saa painepesurilla maalit helposti pois, johtuu ilmeisesti sinkkikorista?

          Comment

          Working...
          X