Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

abh v8 koneen venavarrenkumien vaihto / neuvoja / kuvia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • abh v8 koneen venavarrenkumien vaihto / neuvoja / kuvia

    Viihdytin itseäni tuossa melkein viikon verta tämmöisellä pikku-arbeetilla kuin venavarrenkumien vaihto.

    Ei manuaalia, pelkästään fiilaripohjalla ja momentit jostain selvittämällä - sekä itse tehden kaikki spesiaalityökalut.

    Paljon joutui purkamaan, itseäni jopa ihmetytti tuo purkamisen määrä, siihen meni aikaa melkein 2pv - kasaamiseen taas 1pv ;)


    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin%20remppakuvii/

    laitoin kuvat ilmaiseen palveluun, tiedostojen nimet pitäisi kertoa mitä missäkin kuvataan (tai ainakin yritetään). lisää selitettä kuvan alla kuvatekstissä.

    toivottavasti kuvat kertovat samanlaista arbeettia harkitsevalle että mihinkä pitää varautua, ja saa vähän diy-työkaluista mallia.

    hyöty : ei enää käsmäytä kun laittaa auton käyntiin, selvisi samalla että kuskin puolen nokat olivat hampaan myöhäsellä ja matkustajan taas ½ hammasta aikaisella -> tod.näk. kulutus tulee pienenemään ja kulku paranemaan, ainakin tyhjäkäynti muuttui melkein yhtähyväksi kuin bemun kasissa :)
    Viimeksi muokannut repsa; 16.8.2009, 22:33. Perustelu: lisätty taustaa.

  • #2
    Onko kukaan suorittanut tätä toimenpidettä liikkeessä/korjaamolla? Osathan ei varmaan paljoa maksa, mutta paljonko on menny/menee yleensä aikaa?

    Comment


    • #3
      Eikes liikkeet tee sileen, että venat ylös paineella ja sit vaihto ?? Ei pitäis kestää kauan.

      Comment


      • #4
        petri voi kokeilla itse venakumien vaihtoa paikallaan, sen jälkeen voi arvailla meneekö siihen kauan.
        rivineloseen oon nopeimmillaan vaihtanu kumit paikallaan 3-4h. mutta tämä oli opelin 8v kone. yks nenä, ei nenäpukkeja jne jne. mitä enemmän romua tiellä sitä kauemmin menee.

        kasiin hivenen hankalampi kun vaatii kaikki erikoistyäkalut jakoremmin säätöön, jakopään aukaisun että saa hihnan pois, jakajien irroituksen + nenät haneen. itse venttiilivarren kumien vaihtohan on sitten tämän muun askartelun jälkeen melko yks-oikosta hommaa.

        Comment


        • #5
          Repsalla on kyllä hyviä ohjeita. Pitäiskö näitä laittaa "pysyväksi" tai FAQ-osioon tai jotain, kuvia klubin serverille tjs? Ei menis hukkaan sitten.

          Comment


          • #6
            Urssissa on tällä hetkellä jakopää auki niin tuli mieleen vaihtaa venttiilivarrenkumit samalla.
            Onko kukaan muu noita vaihtanut kuin repsa,
            väheneekö öljynkulutus oleellisesti vai onko turha homma?

            Comment


            • #7
              Kyllä ne taitaa yleisemmin syöpötellä öljyä alakerran kautta.

              Comment


              • #8
                Joo todennäköisesti ihan turhaa hommaa. Männänrengaskeikka ei sitten varmaan olisikaan ihan turha.

                Comment


                • #9
                  Pistin jakopään takas kasaan ja jätin kumit vaihtamatta, olis kuitenkin ollut sen verran iso homma.
                  Jako tuli kuitenkin laitettua kohilleen, sen takia jakopää olikin auki.

                  Comment

                  Working...