Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT ulisee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• TT ulisee

Audi TT 1.8T 165kW, vakio. Pitää pientä ulinaa, joka voimakkaimmin kuuluu 5- ja 6- vaihteilla mutta mielestäni myös 3- ja 4- vaihteilla. Ääni kuuluu mun mielestä oikeastaan vain moottorijarrutuksessa, erityisesti noilla isoilla vaihteilla. Ääni poistuu kun kytkimen laittaa pohjaan.

Onkos muita (halvempia) vaihtoehtoja kuin vaihdelaatikon laakerit? Kertokaahan oraakkelit.

Arvioin kytkimen painelaakeria. Vielä ei kiire, mutta nyt tulisi saada työnalle.
    Palstalla taisi olla paketti myynnissä 665€ kaksoismassa vauhtipyörineen.
    Marmori tiskiltä kytkinpaketteineen 3000€ asennettuna.
    LMS on lähelläsi, siellä tietää.

Comment

Kytkimenpainelaakeri huutaa silloin kun kytkin on pohjassa.

En uskalla mitään veikata mistä tulisi ulina...

Comment

Hmm voiko olla vaan ilmastoinin hihna? Mulla on tossa ilmastoinnin kompurassa vikaa niin kun tulen vaikka valoihin reippaasti ja kierrokset jarrutuksessa käy sielä 5-6k niin hyvin kuulee ulinaa. Ja niin vika oli sillanen että kompura pistää vastaan ja rahisee pikkasen, eli se mötti siinä päässä taikka ite kompura sökö. Uusi tilattu jo, ja ehkä torstaina kiinni. Joten sitten tiedän lähtikö iteltä ulinat :D

Comment

Olen nyt kuunnellut ja kyttäillyt sitä ääntä vielä. Eli 5-vaihteella kuuluu kovimmin, ja alkaa kuulua kun kaasun nostaa ja poistuu kun kytkimen lyö pohjaan, mutta ei mielestäni aina ihan kokonaan. Itse asiassa LMS sitä öljynvaihtohuollon yhteydessä kuulosteli, mutta eivät mitään varmaa analyysiä pystyneet antamaan, neuvoivat kuuntelemaan ja katsomaan voimistuuko. Tarviiko tässä nyt sitten lähteä purkamaan konetta ja etsimään...

Lisäksi voimakkaassa kiihdytyksessä tuosta on kuuluu pieni "papatus", ja kohahdus kaasu nostettaessa. Mahdollisesti auto voisi olla tehokkaampikin. Liekö tämä "papatus" sitten bypass-vika? Tämä on mun esimmäinen turbolla varustettu auto, joten en oikein tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.

Comment

Itse veikkaisin pinionin laakeria, eli löytyy siitä kardaanin sisäänmenon tienoilta perämurikasta. Oireet kuulostavat tutuilta, moottorijarrutuksessa ulinaa ja kytkin pohjassa ei, kovemmassa vauhdissa ääni kuuluu selvemmin. Vaihteen valinnalla ei ole vaikutusta äänen taajuuteen. Ääni paikallistettiin nostamalla auto ylös nosturilla ja sitten varovasti ajeltiin pyörät ilmassa, perästä kuului.

Comment

Ja lisää analyysiä. Ääni todella ei muuta taajuuttaan, mutta voimakkuutta kyllä. Ääni alkaa kuulua voimakkaammin siinä 2500 kierroksilla, siitä älle vaimenee ja ylittäessä hiukan myös. Korkeammalla alkaa jo peittyä muuhun meluun. Täytyy pitää vinkit mielessä kun vien pajalle, ääni ei ole ainakaan tässä odotellessa voimistunut.

Comment

TT alkoi tänään ulisemaan ihan yhtäkkiä, aiemmin päivällä ei ollut mitään ongelmia mutta parkista lähtiessäni ulina alkoi. Ulinan kuulee kabiiniin asti ja se tuntuu ratissakin joten mikäköhän siellä voisi mahdollisesti olla vialla ?

Comment

Ohjaustehostin. Kannattaneen varmaan eka tarkistaa öljyn määrä siitä.

Comment

Hyvä ohje muillekin jotka saman ongelman eteen joutuvat. http://www.wak-tt.com/hydraulicfluid/hydraulicfluid.htm

Comment

Vuotaa kaikki ölpöt ulos jostain.
                      Viimeksi muokannut jugurtti; 18.9.2010, 13:19.

Comment

Hammastanko ja ohjaustehostimen pumppu menee vaihtoon.

Comment

Working...