Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tipin lukko pelleilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tipin lukko pelleilee

    Eli 2,5 V6 TDI tippi.. joskus kun auto on kylmä tai puolilämmin ja vaikka vitosella ajaa niin lukko hyppää pois päältä.. olen lukenut että voi johtua lämpöantureista moottorissa, mutta vikakoodeja ei tule ja moottorinlämpöanturi on vaihettu. Missä ne muut anturit sijaitsevat??
    Mitä muuta vikaa voisi olla kun ei vikakoodejakaan tule??

  • #2
    Onko ominaisuus vai vika kun lukko ei lyö päälle vasta kun vaihtaa kolmoselle, eli jos kakkosella ajaa niin lukko ei lyö päälle koskaan.

    Comment


    • #3
      Jos ei ole anturi G62, niin vika todennäköisesti turbiinissa. Itsellä vähän samaa luisto-ongelmaa, ja varmaan vaihdatan turbiinin piakkoin.

      Omassa (ja edellisessä tippiautossa) lukko kyllä toimii myös pienillä vaihteilla. Mites tippi päällä, toimiiko lukko silloin?

      Comment


      • #4
        eikö toi G62 ole se anturi joka mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa?? Jos se on se niin sit se on vaihdettu. Olen jostakin lukenu että voi johtua viallisesta maffista...voiko näin olla.?
        En ole niin paljon tipillä kokeillu mutta sen verran ainakin että kun tippiä on käytetty moottorijarrutuksessa ja sit laittaa takaisin D asentoon niin sit lukko päästää ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnille.

        Comment


        • #5
          Niitä lämpöantureita on useampia.

          Comment


          • #6
            Missä ne kaikki sijaitsee ja kuinka monta niitä on??? Onko muita antureita kuin Moottorinlämpö, öljynlämpö ja ilmanlämpö??

            Comment


            • #7
              tänän oli taas vag-comi kiini autossa ja huomasin todennäköinen "vika".
              selailtaessa näitä kaikkia arvoja niin tälläinen jäi silmään eli ulkolämpötila selaili siellä -5:den ja +48 välillä. Joskus näytti +27 niin kun piti mutta sit yhtäkkiä hyppäsi jonneki nollan paikkeelle.
              Voisiko tämä olla syypää tipin oireihin???

              Comment


              • #8
                Vanhoja muistikuvia...
                Antureita on varmaan ainakin nuo 3 kpl en oo varma neljännestä. Kysy tiskiltä montako niitä on ja missä.

                En ole ihan varma, mutta tuo luisto tuntuu olevan aika ajoin jonkin asteinen ominaisuuskin.

                Laatikkoa ei kannata luistattaa, vaihteiden kytkinlevyt kärvähtää aika nopeasti. Muistaakseni tilanteen sai "nollattua" tien pällä helpoiten tippaamalla vaihteet tarpeeksi pieneksi (3 tai jotain) ja kokeilemalla, josko jo ottaisi kunnolla kiinni, minkä jälkeen seuraavatkin vaihteet sitten pysyivät lukossa.

                Vanhat öljyt ja tukkoinen suodatin kannattaa tietty hoitaa päiväjärjestyksestä myös.

                Comment


                • #9
                  Myös viallinen maf saa aikaan laatikon ihmeellistä käyttäytymistä. Jos on mahdollista niin kato vag-comilla että maffin toteutunut on aina vähintään tai yli pyynnön.

                  Comment


                  • #10
                    Kävin lenkin ajamassa piuha kiini ja mun mielestä maffissa on häikkää..mitä te senotte??
                    Tummanvihree viiva on actuali.
                    tässä toisessa näkyy tämä ruskealla merkitty ulkolämpötila miten se hyppii edestakas.
                    Viimeksi muokannut jonas; 16.7.2009, 21:33. Perustelu: en saa näitä kuvia nyt näkyviin....

                    Comment


                    • #11
                      Kuva 1.
                      Kuva 2.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt toimi kiitos avusta :) Tässä on vielä kuva vaihteiston toiminnasta jos joku tästä mitään saa selvään niin kertokaa jos on jotain vikaa. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2097809.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Actual MAF näyttää pysyvän hollilla muuten paitsi kiihdyttäessä.
                          Ite luvut kertoisi enemmän kuin tuo graaffi.
                          Minä ehkä testaisin toisella MAF:lla käytöstä.

                          Comment

                          Working...