Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ymmärtääkseni vain 3,7:aa sai etuvetoisena. Muuten on vaikea keksiä syytä moiseen "välikokoon", kulutus kun on sama kuin isoveljessään. Markkinointikikka? Etuvetoon tyytyville pienempi kone? Viritysastekin on huomattavasti miedompi 230 vs. 300hv.
Se on 2.8 jota sai vissiin vain etuvetoisena vaikka tässä tosin väitetään auton olevan quattro. Jos 2.8 bensaa on saanut myös quattrona niin voi olla sitten että 2.5 TDI on ollut aina etuveto.
3.7 litran koneitakin on kahta eri viritysastetta. Varhaisemmat on 230hv ja myöhemmät 260hv.
Sitä en sitten osaa sanoa että kuinka läheistä V8:n 3.6 ja A8:n 3.7 on keskenään.
A8 on viety aikoinaan paljon jenkkilään ja siellä 3.7 litranen oli huonomassa maineessa. Yksilöityä syytä en tiedä. Itse ajattelin niin että kun laittaa tuollaisen auton niin moottorin ei tarvitse olla mikään kompromissa. Kai se tuli siitä että 3.7 on koneena mopo ja bensankulutuksessa ei kuitenkaan ole merkittävää eroa.
Comment