Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ihmeellinen vika NF moottorissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ihmeellinen vika NF moottorissa

    Tyhjäkäynniltä sinne reiluun 2 tonniin ravistelee konetta n: 1sek välein, eli tulee käyntihäiriöitä.
    Vika poistuu kun käyn painamassa täyskaasu kytkintä.(vika ei poistu vaikka käyttää kaasua pohjassa)

    Ennen kytkimen painamista CO arvo 2,2 ja painamisen jälkeen 0,60 sekä HC ennen painamista 392 ja painamisen jälkeen 170, eli rikkaalla käy.

    Sekä täyskaasu, että tyhjäkäynti kytkin mitattu ja oli ok!

    Tyhjäkäynti vaeltelee hieman ja on hivenen alhainen, 650 - 700.

    Itellä kävi mielessä, että onko vika boxissa.

    #2
    Kulutuksesta vielä sen verran, että kaupunki ja maantie ajoa 50/50 niin kulutus +15L/100KM

    Comment


      #3
      Jos jollain sattuis olemaan joutilasta boxia nro:(0280 800 252) niin voiskos mahdollisesti testata ja jos toimii ni vois ostaa pois?

      Comment


      • #4
        Putsaa se isv=tyhjäkäynnin säädin ja nosta tyhjäkänti 850/900 rpm.

        Lambda taitaa olla tiensä päässä.

        Kulutus on noilla vehkeillä seka-ajossa n:10-12l/100km

        en usko että boxissa on vikaa mutta,boxi löytyy. Toimituksessa voi mennä aikaa. Ota yhteyttä yv:nä

        Comment


          #5
          Ok! Testataan nuo ja katellaan mitä sanoo.

          Comment


            #6
            No ni!

            ISV putsattu, ei vaikutusta
            Lambda:n arvot mitattu mittarilla. 4,6 ohmia ja raja on 3-15 ohmia

            Mitähä sitä seuraavaksi?

            Comment


              #7
              Bensapumpun releessä, siinä päällä on sulakkeelle paikka. Siitä ilmeisesti saa vikakoodin ulos ku laittaa sulakkeen.

              Laitoin siihen 10 amp sulakkeen ja vika poistui. käy tasaisesti eikä minkään näköisiä ravisteluita.

              Kysymys kuuluu: Pitääkö siinä olla sulake paikallaan?

              Comment


                #8
                Sillä sulakkeella siinä vaan herätetään vikavalo vilkkumaan eli jos sinulla on "change engine" -valo mittaristossa niin virrat päällä käytä sulaketta releessä min 4 sek, ota irti ja juokse katsomaan vikavaloa.
                Google kertoo lisää. Muistelen vain.

                Comment


                • #9
                  Oho!! Onpas aika hurahtanu...Mistä ihimeestä hakisin vikkaa ku melekeen pääsin 1.8 avensiksesta ohi :) Lärsän puutetta taitaa olla?? Sillontällön niskatuillekki on käyttöä, mut harvakseltaan :O

                  //Audilla

                  Haiskahtaa alipainejutskalta ku tovi sitte pari kertaa ölöjyt pullautti mittatikun reijästä..
                  Viimeksi muokannut Jarikka; 5.10.2010, 19:31.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo kyllä haiskahtaa siltä, että kampikammion tuuletusletku on tukossa . Lohkon oikealta puolelta (edestä katsottuna) lähtee letku joka ajan myötä muuttuu "vaahtokarkkimaiseksi" ja menee lyttyyn. Ilma ei enää kulje tarkoitettua reittiä pitkin ja siten etsii helpoimman tien ulos (öljytikun reikä/venttiilikopan tiiviste)

                    Comment


                    • #11
                      Vielä semmosta et ku sillai hennosti painaa kaasuva eli kiekat ~1500 ni jo kohta nousee 3 tonnin seuvulle. Ja semmostaki et ajo tasakaasulla tai lappu lattiassa ni aivan semmosta hentoa nykimistä koko ajan??

                      Comment

                      Working...
                      X