Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 b4 -> "s2"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 b4 -> "s2"

    Enpä löytänyt searchilla vastaavaa aihetta, joten teenpä uuden aiheen ja kysyinkin nyt foorumilaisilta. Minkälainen homma olisi vaihtaa profiilin kulkuneuvoon 3B tai ABY kone? Työtähän siinä olisi, mutta olisipa ainakin projekti intin ajaksi, jota ei jokapojalla olisi. S2 sedaniahan on valmistettu vain 306kpl?! Jos jostain löytäisi takaapäin mällätyn äskakkosen niin sehän olisi perjaatteessa vain osien vaihto kopasta toiseen?

    Muutoskatsastusta varten tarvitsisi mitä luultavimmin päivittää jarrut isompiin, eli navat vaihtoon että saadaan 5x112 myötä isommat levyt, mutta mitäpä muuta?

  • #2
    Onhan tuosta ollu juttua. S2:sta siitä vain ei saa tekemälläkään. :)

    Esim. tuolla sivutaan aihetta:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=4-syl+5-syl

    Comment


    • #3
      Joku vinkeä neloskone ois tuohon koppaan paljon parempi ratkasu kuin wanha, väsynyt ja syntisen painava vitonen.

      Comment


      • #4
        Ruotsista avantin keulapala ja taka-akseliin vaadittavat osat jostain niin siinähän se on tekemistä vaille valmis.

        Comment


          #5
          Ja itse ainakin säilyttäisin Competition quattron ihan alkuperäisenä ja parantelisin maltilla sitä, sekin on melko harvinainen (muistikuva, että 2500 kappaletta tehty).

          Mahdollista tuo on, tekemistä riittää kyllä ja kustannuksilla voi jo saa ostettua valmiin autonkin (ässänkin).
          Viimeksi muokannut jta; 10.4.2009, 08:30.

          Comment


          • #6
            Ja Competition quattroahan ei pilata!

            Comment


            • #7
              No onpa hyvä juttu että en ite tuota pilannut, varsinkaan millään über radikaalilla 16vt ratkaisulla. Olisi ollut perin ikävää joutua sivulistamiesten kivitettäväksi.
              Ei varmaan olisi ollut tapahtumiin mitään asiaa, ja ehkäpä olisi ollut parasta erota koko kerhosta.

              Comment


              • #8
                Itse kyllä pilaisin :)
                Vitosessa on kuitenkin munaa jos verrataan vaikka 1.8t-koneisiin. Radalla nopeamman varmaan nelosesta saa aika helposti, mutta mutta...
                Omistuksesta löytyy molemmat, joten suht helppo kommentoida eikä kenenkään tarvitse suuttua.
                S2 sedan (replica) rs2-luukilla on mielestäni melkolailla parhautta mitä vanhemmista audeista nyt voi rakennella. Harmitti vähän kun nykyään Reptilen omistuksessa oleva s2 sedan meni itseltä vähän ns ohi. Coupeni kun oli silloin lunarikunnossa ja olisin saanut siitä helposti rahat pois. Parilla viikolla taisi ajoitus mennä metsään :(

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jari koski
                  No onpa hyvä juttu että en ite tuota pilannut, varsinkaan millään über radikaalilla 16vt ratkaisulla. Olisi ollut perin ikävää joutua sivulistamiesten kivitettäväksi.
                  Ei varmaan olisi ollut tapahtumiin mitään asiaa, ja ehkäpä olisi ollut parasta erota koko kerhosta.
                  Ei tuosta nyt kannata sentään hermostua. Minua henk. koht. vaan harmittaa noiden harvinaisempien erikoismallien 'tuhoaminen', kun ns. karvalakkimalleistakin voisi tehdä. Ei siinä muuta. Olisi kai pitänyt taas lisätä se hymiö perään..

                  Mikä muuten on sivulistamies?

                  S2 Replican rakennus on ollut ajatuksissa täälläkin, mutta vähän eri koneella, kuin perinteisesti.. Tulee olemaan ihan riittävän arvokas homma, joten jäänee haaveen tasolle ainakin toistaiseksi.

                  Comment


                  • #10
                    Itselläni on käynyt mielessä Compin osto ja tuon 5cyl 20vt -tekniikan upottamisen siihen. Compissahan on karvalakkiin verrattuna se hyvä puoli, ettei tarvitsisi ostaa puskureita ja muuta sälää, kun ne ovat S2-sedania vastaavat. Tietysti hinta on vähän suurempi, mutta esimerkiksi takapuskuri on vain compissa ja S2 sedanissa ilman leveää listaa, joten sellaisen löytäminen on vaikeaa. Se on nyt sitten jokaisene asia, että mitä arvostaa.

                    Omasta mielestä tuollainen muutos comppia ei pilaisi, päinvastoin. :) Se nyt on kuitenkin vain peruskippo vähän siistimmillä kuorilla ja paremmilla varusteilla, jolloin ainoan huonon puolen eli laiskan moottorin saisi kerralla hoidettua.

                    Sivulistamies (tai orkkissivulistamies) on henkilö, jonka mielestä Audin mallien muuttaminen tehtaan jäljiltä on törkeätä. :)

                    Comment


                    • #11
                      Sivulistamiehenä ja Competitionin ex-omistaja ymmärrän kyllä jos haluaa korvata sen tuskaisen 16V-myllyn jollain hieman miellyttävämmällä moottorilla. Itse olisin laittanut sinne 1.8T:n, mutta se vähän riippuu mitä arvostaa. Nelonen on varmasti kevyempi ja taloudellisempi, ja onhan se 5-kone jo nähty tuossa korissa.. :)

                      Comment


                      • #12
                        Yksi vaihtoehto josta jossain välissä itse ideoin olisi nakata B4 80 sedanin keulalle ABH motti eli S4 tuttu 280hv 4.2 litrainen V8. Tuplaputket ym...

                        Comment


                        • #13
                          Tuo olis huomattavasti kivempi muunnos. Tursseja on joka kulmalla ;)

                          Comment


                          • #14
                            No tuota varten otin jonkun verran selville asioita ja paras aihio olisi 2,6 tai 2,8 V6 oleva B4 quattro sedan. Kävisi suoraan vaihdelaatikkoon, syyläriä ym voisi hyödyntää jne. En tiedä miten moottoripukit ym. Tottakai alusta ja jarrut pitäisi olla vähintään S2 sedan tasoa.

                            Comment


                            • #15
                              Ja poikkeusluvanhan tuo 4.2 vaatii iskutilavuuden vuoksi.

                              Comment


                              • #16
                                Juu. Näin tekee. Ei siinä AKEn mukaan pitäisi olla mitään ongelmaa kunhan alusta-jarru-osasto on kondiksessa. Aina voi uhkailla että jos tämä ei käy pistän 2,7bit. ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllähän tuo 4.2 pitäisi sitten ahdettu olla, että projektissa olisi enemmän mieltä... :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niino, eipä kyllä kauhean montaa 2.2t b4 sedania maailmalta löydy että sen puolesta rupesin lähinnä tätä projektia miettimään. Tosin jos oikein lähtisi mopo käsistä niin tuonne voisi 2.7Biturbon istuttaa :)

                                    Samaa mieltä Pasin kanssa :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja pasi_
                                      Itselläni on käynyt mielessä Compin osto ja tuon 5cyl 20vt -tekniikan upottamisen siihen. Compissahan on karvalakkiin verrattuna se hyvä puoli, ettei tarvitsisi ostaa puskureita ja muuta sälää, kun ne ovat S2-sedania vastaavat. Tietysti hinta on vähän suurempi, mutta esimerkiksi takapuskuri on vain compissa ja S2 sedanissa ilman leveää listaa, joten sellaisen löytäminen on vaikeaa. Se on nyt sitten jokaisene asia, että mitä arvostaa.

                                      Omasta mielestä tuollainen muutos comppia ei pilaisi, päinvastoin. :) Se nyt on kuitenkin vain peruskippo vähän siistimmillä kuorilla ja paremmilla varusteilla, jolloin ainoan huonon puolen eli laiskan moottorin saisi kerralla hoidettua.
                                      Se on tosiaan jokaisen oma asia, mitä kukakin pitää arvossaan. Itse näkisin asian niinpäin, että jos helpolla haluaa päästä, ostaa valmiin. Jos haluaa harrastaa, tekee jostain muusta, kuin Compista. :)

                                      Tuossa joku jo mainitsikin nuo V6-koneiset quattrot. Niistä saisi ihan samalla tavalla S2-kopion ja niitäpä on maailmalla vähän enemmän kuin sen 2500 kpl. Vähän työläämpihän se olisi, mutta harratuksen kai kuuluukin olla?

                                      Eiköhän se riitä siitä.

                                      Koitin joskus rouvalle ehdottaa, että vaihdettaisiin tuo nykyinen B4 Comppiin, mutta ei hallitus lämmennyt ajatukselle. Tykkää kuulemma nykyisestäkin..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oikeasti, nyt jumalauta. 2500 yksilöä on jo "sarjavalmisteinen". Onhan tälläkin foorumilla nähty orkkissivulista miesten kauhistelut RS2:n leviämisestä jo. Jos joku lähtisi alkuperäistä S2 sedania "tuhoamaan" voisi itseänikin korveta pahasti, jos sitä ei tehtäis RS2 sedan hengessä.

                                        Kyllä, competition on luokitusmalli, entäs sitten? niin on alunperin evot ja sti:tkin. Myös se audin 32cm lyhkäsempi ja "väärällä" tuulilasilla oleva quattrokin, montako niistä on "number-match" yksilöitä enää, samalla softalla ja prikuulleen sillä raudalla mitä tehtaalta tuli?

                                        Omistaja tehkööt autolleen juuri niin kuin haluaa, toki me muut voidaan arvostella lopputulosta, mutta juuri sen takia en itse kysynyt kenenkään mielipidettä mihinkään, kun päätin aloittaa oman bit konversion ;)

                                        Comment

                                        Working...