Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 nuhailee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 nuhailee

    Tervehdys kaikille! Elikkäs kyseessä on 2,2l 10v turbo 200 vm. -88.

    Autossa sellaista vikaa kuin:
    -Kiihdytyksessä (niin nopeassa kuin hitaassa) lievää nykimistä.
    -Osa hevosista tuntuu olevan poneja.
    -Välillä kierrosten laskiessa jää huutamaan, (1500-3000 rpm)

    Lämpimänä auto saa välillä jonkinlaisen kohtauksen ja toimii taas hetkenaikaa täysin normaalisti kunnes vika jälleen yllättää. Kylmänä jaksaa hyvin muutaman kiihdytyksen normaalisti ja taas uupuu.

    Uutta osaa autossa on: akku, tulpat, tulpanjohdot, vj:n kansi, pyörijä, bensansuodatin, ilmansuodatin ja lambda. Entisen omistajan toimesta vaihdettu bensapumppu joten siitä ei täyttä varmuutta.

    Käytetty LMS:llä noin 6 tuntia. Siellä tiesivät kertoa että kävi laihalla mutta nyt säädetty. Ei mitään muutosta käyttäytymisessä. Vikaa eivät kuitenkaan löytäneet. Itse olen tutkinut ja räpeltänyt autoa päänsärkyyn asti tuloksetta. Hieman apuja siis kaipailen. Kiitoksia

  • #2
    Jotenkin viittais bensapumppuun mut jos se on vaihdettu sit niin en tiedä..

    Mut jos se joku bilteman pumppu ollut niin ei olis ees ihme vaik olisi mennyt.

    Comment


      #3
      Täyskaasukytkin voi toimia satunnaisesti, jos se on alkuperäinen tai väärin säädetty. Eikös sillä luulisi ahtopaineensäätöönkin olevan vaikutusta. Kaasuläppäkotelon puhtaus ja vaijerin säätö kannattaa tarkistaa.

      Multivika-anturin muistaakseni 2. napa kun maadoittuu, niin ECU luulee, että nyt on kuuma, ja se tietääkseni rajoittaa ahtoja. Onko vaikutusta, jos irroitat tuon moninapa-anturin liittimen? Se on siinä kannen kyljessä vesiletkun alapuolella (4 tai 3 -nap).

      Imuvuodot tekee kanssa ihmeitä. Entä kuin vanha lambda on?

      Vai onko tuossa ECUa, jos vaikka vian ilmetessä voisi vilkutella vikakoodeja? :P
      Viimeksi muokannut JonasK; 31.3.2009, 21:27. Perustelu: Eiku lambda oli vaihettu

      Comment


        #4
        MC2 osaa kertoa ihan K-linjaa pitkin jotain. Uskoisinpa että se on LMS:llä tsekattu.

        http://www.audiurquattro.de/Schaltpl...sp/themen.HTML (110 lähinnä)

        Siitä vaan saksaa opiskelemaan :) Koko sähköhärvelin toiminta kuvattu. Tietysti voi olla puhtaasti K-jet -ongelma eikä liity hitatsiin.
        Itse saattaisin vaihtaa sen bensapumpun, jos siellä on arpapumppu.

        Comment


        • #5
          Deceleration valve voi jäädä auki. Omassa ainakin aiheutti samanlaisia oireita, varsinkin kylmällä kelillä.

          Comment


            #6
            Guru linkki: http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html
            Ja tässä tuosta decel-valvesta: http://sjmautotechnik.com/trouble_sh...st.html#intake

            Comment


            • #7
              Hieman myöhäseen meni tämä selvittely mutta nyt ehdin tutkia asiaa.

              Elikkäs imuvuotoja yritin paineistamalla etsiä mutta mistäänn ei tuntunut kuuluvan kummempaa pihinää. Kaasuläppätunnistimen vaihdoin uuteen koska vanha jumitti satunnaisesti -> ei oleellista vaikutusta. Irroitin suuttimet, laitoin bensapumpun huutamaan ja nostin vessanpöntön kannen. Ei häävi sumu, mutta ei mielestäni selitä ajottaista toimintaa.

              Kyllä tuolta hanttarin jalkatilasta tuli jokin boxi vastaan kun sinne luukun alle kurkistin, miten näiden vikakoodien luku tuossa vempaimessa mahtaa tapahtua?

              Sitten vielä asia joka painaa mieltäni. Määräjakajan kyljessä oleva jonkinlainen venttiili johon tulee liitin kiinni pitää omituista surinaa. Onkohan tuo aivan normaali ääni?

              Comment


              • #8
                Vikakoodien lukuun löytyy ohjeet yllä mainituilta SJM:n sivuilta ja noihin sivuihin kannattaa perehtyä muutenkin, mikäli haluaa 10vt moottorin sielunelämään tutustua.

                Surina on normaalia ja mikäli surina loppuu, jokin on pielessä.

                Comment

                Working...
                X