Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasikoneen tulpanjohtimien kiinnitys tulppaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kasikoneen tulpanjohtimien kiinnitys tulppaan?

    Onko tosiaan näin että AHK:n tulpanjohtimet ei "lukitu" tulppiin lainkaan kiinni? Tarkoitan siis niitä töttöröitä jotka lähtee sytytyspuolilta tulpille. Tarkistin piruuttani tulpat tuosta omasta ja kasausvaiheessa aloin ihmettelemään kun johtimet ei napsahda tulppaan lainkaan kiinni vaan paremminkin ne vaan lasketaan tulpan ympärille sinne tulppakaivoon...

    Kyseessä siis coil-on-plug systeemi jossa joka tulpalle oma puola, lienee käytetty ainakin vanhoissa A6 ja A8 4.2 moteissakin.

    Mietin vaan että onko mulla jotku harakiri-viritelmät tuossa vai onko ihan alkup. systeemi? Puolat ainakin oli ihan VAG-osanumerolla, mut niistähän saa ne johtimet vaihdettua ihan vetämällä.

  • #2
    alkuperäinen systeemi, "puristuu" tulppaa vasten kiinnitysruuveillaan.

    Comment


    • #3
      Pitiköhän tässä ruuvata ne sytytystulppien nupit irti, jotta toimii? Muuten ei mahdu tulpan johdinpään ympärille.

      Comment


      • #4
        Niin, minähän en vaihtanut tulppia vaan tarkistin vanhat, jotka näyttivät ihan hyviltä. Eli ei ollut niitä extraholkkeja/nuppeja irrotettavaksi.

        Pitää noi sytkäpuolen palikat kaikki tarkistaa kun tuntuu kuin hiukan pätkisi kun ajaa vaikka 40km/h nopeutta tasakaasulla esim. nelosvaihteella. Aivan kuin tuntuisi sellainen ihan pieni niiaus aina välillä, voipi olla kyllä korvien välissäkin.

        Comment

        Working...