Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.8 v6 nokka-akselin pukki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.8 v6 nokka-akselin pukki

    Eli vuosimallin 1991 AAH vehkeen nokka-akselin laakeripukki on hajalla ja tarvitsisin uuden semmoisen. Edestä katsottuna vasemmanpuoleinen kansi ja toinen pukki. Jos joltain löytyy pukki, tai halpa romukansi jossa tämä pukki, kuuntelen mielelläni tarjouksia.

    #2
    Siirsin ostopuolelta, koska aiheesta voitaisiin vähän jutella. Hommahan ei ikävä kyllä mene ihan niin että toisesta kannesta vaan nakkaat pukin toiseen. Ne on melkolailla yksilöitä.

    Comment


    • #3
      porkkiksella on asiassa vinha perä.

      kansi + pukki menee pareina koneistusmenetelmästä johtuen.

      eripariset osat on mahdollista kyllä naittaa toisiinsa mittaamatta, mutta on olemassa hyvä riski että nenä ei pyöri.

      Comment


      • #4
        Itsekkin tutkiskelin asiaa tehtyäni aiheen, onhan se vähän surullista. Onko kukaan kokeillut hitsaamista, jos kannen ottaisi irti ja käyttäisi alumiinihitsarilla? Vääristyykö pukki mitenkä paljon? Etsiskelen siis ensihätään halvinta toimivaa vaihtoehtoa koska autolla ei ole hirmuista kiirettä.

        Comment


          #5
          Eikös tuon voi korjata niin että hommaa jostain samanlaisen nokkapukin, madaltaa karvan kiinnitystasosta (kannesta vai pukeista?) ja sitten aarporataan reikä oikeaan kokoon?

          Comment


            #6
            Noinhan se menee.

            Halvin ratkaisu on toki jättää pukki pois ja rukoilla :)

            Comment


              #7
              Et sä Petri tollasta voi ääneen sanoa. Kohta joku kirjoittelee, kuinka osti hyvän satkun josta katkes nenä.=)

              Comment


              • #8
                Asiaa liipaten: oli joskus tuollainen supra 3litrasella turbomyllyllä, siitä meni nokat ja pukit, löysin suprafoorumilta irtokannesta pukit ja nokat, no ne tuli mulle ja kiikutin ne koneistamoon. Ei ollut mitään ongelmaa, pari pukkia käänsivät toisinpäin, ja auto pelas oikein hyvin sen jälkeen! Maksaa aika paljon toi koneistamolla..

                Comment


                • #9
                  Jos on muutama ylimääräinen puolikas, niin todennäköisesti niistä saa valittua/sovitettua aika pienellä vaivalla = n.50eur. (irroitetulle kannelle). Saattaa onnistua myös kantta irroittamatta? Jos joutuu poraamaan n.200 +- 50eur. Hitsaaminen ei yleensä ole halpa / hyvä vaihtoehto.
                  Mikä tuon pukin on hajoittanut?

                  Comment


                  • #10
                    Oma moka hajoitti. Munat vaahdossa tuli kasattua kiireellä niin oli siinä tohinassa kääntynyt pukki väärinpäin ja sehän napsahti poikki. Mutta tarpeeksi kun potkii päähän niin rupeaa oppimaan rauhallisuuteen ja tarkkuuteen..

                    Katselin myös että kun keskimmäiset pukit ovat kovin tasaisia, miksei siihen sorvaisi tarpeeksi paksusta lattaraudan palasesta tuen joka tukee päistä, päältä ja vähän sivuiltakin hajonnutta pukkia. Reiät tietysti päälle ja kiristys.

                    Comment


                      #11
                      Ja sitten muutaman kympin joustava keskipukki antautuu kun keppi pyörii 3000rpm. En suosittelisi edes kokeilemaan, jos ei välttämättä halua samalla tuhota koko konetta. Eli uusi pukki ja aarporaan jos toimivan haluaa...

                      Comment


                      • #12
                        Tämäpä olikin vain päähän tullut pistos, en oo aikasemmin kuullu että kukaan tommosta ois tehny niin käväsipähän mielessä. Omassa päässä (ehkä myös hiukan epätoivoisen) kuulosti ihan kokeilemisen arvoiselta ajatukselta.

                        ps. mitä tarkoitat tuolla "muutaman kympin joustava" ?

                        Comment


                          #13
                          Veikkaisin muutaman millimetrin kymmenesosasta olevan kyse

                          Comment


                          • #14
                            Olen tehnyt tuollaisen lätkän pukin päälle ihan vain 2mm rst pellistä ,joka kääntyi aavistuksen sivujen päälle. Laakerinkansi täytyy hioa tasaiseksi päältä ja sivuilta tuon pellin vahvuuden verran pois. Murtumaan ja pellin väliin voi myös lisätä sopivaa ruuvilukitetta/liimaa. Itse ajoin noin yli 20tkm ilman ongelmia ja kun sitten purin kannen ,ei ollut havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa

                            Comment


                            • #15
                              Päivitystä tilanteeseen, tuli tehtyä tuommoinen läkkyrä 3mm pellistä tohon pukkien päälle tukemaan.

                              Tekeminenkään ei ollut kovin hankalaa, leikkasi vaan sopivan kokoisen pellin läkkyrän, teki reiät ja hioi kauniin näköiseksi. Pukkiakaan ei tarvinnut sen kummemmin hioa, muutama kirjain sai kyytiä vain siitä päältä kun tuppasivat kantamaan. Nyt on kilometrejä tullut mittariin tälle viritykselle 6000. Onneksi tuli sentään oikeasta paikasta särettyä pukki kun näkee hyvin tarkkailla öljyntäyttöreiän kautta että miten se siellä jakselee.

                              Comment

                              Working...
                              X