A4 avant 2,5tdi vm 98 tiptronic vaihteistolla on ajokkini, josta ruiskupumpusta hajosi ohjainyksikkö, joka vaihdettiin sitten koko pakettina eli ruiskupumppu+ ohjainyksikkö.
Huomasin tuossa, ettei auto toimii enää ihan moitteettomasti, mutta vikahan saattaa olla muuallakin. Eilen tuossa moottoritiellä huomasin pienoisen ongelman eli alue 80-120km/h vaikuttaa aikas kuolleelta kiihdytyksessä(kaasupohjaan -kiihdytys). Itseasiaassa lähtee taas kiihtymään sitten 140-> kun saa viimisen pykälän kehiin. Käsittämätöntä hommassa on se, että tasaisesti kiihdyttämällä kyllä etenee kohtalaisesten tasaisesti 80-140km/h.
Toinen asia. Tuo on lastutettu ja myös vaihteistoon on vaihdettu ohjaus. Miten tuon tiptronicin kuuluu toimia? Käsitykseni mukaan polkaistessani kaasun pohjaan "kickdown2 pudottaa opykälän pienemmälle ja sitten vain vipua tökätään ylös ja vaihde menee isommalle? Näin ei kuitenkaan tapahdu vaan vaihtaa vasta kun hieman kaasupoljinta höllää. Liekö joku suojaus vai vika?
Huomasin tuossa, ettei auto toimii enää ihan moitteettomasti, mutta vikahan saattaa olla muuallakin. Eilen tuossa moottoritiellä huomasin pienoisen ongelman eli alue 80-120km/h vaikuttaa aikas kuolleelta kiihdytyksessä(kaasupohjaan -kiihdytys). Itseasiaassa lähtee taas kiihtymään sitten 140-> kun saa viimisen pykälän kehiin. Käsittämätöntä hommassa on se, että tasaisesti kiihdyttämällä kyllä etenee kohtalaisesten tasaisesti 80-140km/h.
Toinen asia. Tuo on lastutettu ja myös vaihteistoon on vaihdettu ohjaus. Miten tuon tiptronicin kuuluu toimia? Käsitykseni mukaan polkaistessani kaasun pohjaan "kickdown2 pudottaa opykälän pienemmälle ja sitten vain vipua tökätään ylös ja vaihde menee isommalle? Näin ei kuitenkaan tapahdu vaan vaihtaa vasta kun hieman kaasupoljinta höllää. Liekö joku suojaus vai vika?
Comment