Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vapari V6:n huohottimesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vapari V6:n huohottimesta

    Tässä on pala kurkussa luettu 2.7 BiT:en huohotinhuolista ja nyt on huoli oman kulkineen huohottelusta. Joitain mainintoja oli ongelmista kaikentyyppisissä moottoreissa sekä linkityksiä vanhoihin (toimimattomiin) threadeihin liittyen huohotinjärjestelmän putsaamiseen.

    Mitä tulisikaan huomioida tällaisessa 2.8 V6 ALG-tyypin koneessa ja onko ko. konetyypissä ongelma kuinka yleinen? Mikä oikeasti kannattaisi, jotta varmistaisi öljyjen säilymisen oikeassa paikassa ? Lämmitin, paremmat röörit, hengittävä öljykorkki, pelkkä putsailu?? Voisiko joku ohjeistaa järjestelmän putsauksen niin ettei itse tarvitsisi täysin yritys-erehdys -periaattella roveltaa tuota.. eli mitä tarvii purkaa tieltä ja mitä kautta letkut lähtevät pois?

    Itsellä on Saksantuliaisena A4:n ja ilmeisesti siinä ei alunperin (?) mitään lämmittimiä ole eikä kukaan ole parannuksiakaan tehnyt.

  • #2
    Minulla ei ole mitään tietoa 2.8 ALG koneen huohottimista.

    Omassa on ainoastaan 2 huohotinletkua ? kansien takapäästä imusarjan suuntaan. Vaihto helppo-vaihdoin molemmat puolet vaikka vasemmanpuoleinen oli rikki vanhuuttaan.

    Ei mitään ongelmia ole ollut esim jäätymisen yms suhteen. Olisiko 2.8 ALG erilainen?

    Comment


    • #3
      Ei mitään ongelmia ole. Itselläni juurikin ALG ja yli -30 pakkasilla on ajeltu. Uuden öljykorkin voisit vaihtaa jos tiiviste valskaa. Vanhan mallin tiiviste tuntui muutenkin olevan tilaustavaraa.

      Comment


      • #4
        Onko noihin huohottimien vaihtoihin olemassa mitään kuvia / muita apuja. Emännän Passatissa tuntuu venttiilikopan tiiviste fuskaavan jo ties monetta kertaa ja haluisin sen loppuvan.

        Comment


          #5
          Tuolla Audiworldissä törmäsin kahteen tälläseen ohjeeseen. Tarkemmin en ole tutustunut tai perehtynyt omani osalla tuohon. ETKAn kuvaa olen myös tiiraillut ja selvitelly mikä letku menee mihinkin.. Mitkä lienevät tuossa sitten ne kriittisimmät tukkopaikat..
          linketilink->
          http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml
          http://www.audiworld.com/tech/eng79.shtml

          Comment


          • #6
            kiitokset, noi kyllä selvensi hieman. Pitänee jossain vaiheessa kurkata ton suojan alle ja katsoa minkälaisessa kunnossa noi letkut siellä on.

            Comment


            • #7
              Kyllä se huohottimen jäätyminen on yleisesti turbovehkeiden ongelma, etenkin tuon Biturbon.
              Mutta eihän se pahaa tee niitä putsailla, ja ajaa vaikka tikku vähän raollaan jos sattuu vahinko käymään niin tulee vain iso konehuoneen siivoaminen eikä moottoriremppaa.

              Ja voin lohduttaa, ettei varmasti yhdessäkään suomi-V6:ssa ole mitään lämmittimiä eikä parannuksia tehtynä maahantuojan toimesta.

              Comment

              Working...
              X