Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,3L konetta vm.89 audi 80?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,3L konetta vm.89 audi 80?

    do dii!!!!

    onko kellään tietoa et kuinka paljon jää ylimäärästä tilaa pellin alle kun kiskasis sinne 2,3L koneen... runko olis audi 80 vm.-89 ja vanha mylly olis 1,6L pumppu??? joutuuko paljon tappeleen??

    sitten toinen kysymys...
    omistan myös tollasen vm.-87 audi 80 quattro 1,8L... kyseisessä autossa on 5-napanen loota... mahtaako käydä tohon samaiseen 2.3L koneeseen???

    2,3L on otettu 90 vuosimallisesta audi 90 korista...

    pikku projektia tässä suunnitteilla!=)=)




    joo kyl tää tästä lähtee....
    Viimeksi muokannut 4ud1s0n; 26.1.2009, 19:15. Perustelu: opetellaan käyttään...=)=)

  • #2
    Tappeluhan siitä tulee. 5-cyl kone ei oikein mahdu pituussunnassa koska jäähdyttäjän alapuoleinen palkki on liian massiivinen 4-cyl koneissa. Lisäksi jäädyttäjä pitää vaihtaa erilaiseen ja siirtää se koneen vasemmalle puolelle. Viisimukisen koneen kannakekorvat pitää rakentaa runkopalkkeihin, ainakaan virallisesti nelimukisen systeemi jossa koneenkorvat ovat etu-apurungossa, ei käy. Lisäksi kaikkea muuta pientä..

    Vm 87 (typ 89) kasikympin vaihteisto käy myös 5-cyl koneen jatkoksi.

    Ihan kivahan sitä on rakennella, mutta aivan ÄLYTTÖMÄN paljon helpommalla pääsee jos ostaa valmiin Audi ysikympin. Eivät maksa nykyisin juur mittään.

    Comment


    • #3
      joo jotain tollasta osasin odotella... mutta mahdotonta siis ei ole??? kun ei tahtois tota 90 koria... 80 jotenkin itelle rakkaampi... kun olis tuo nelikko tekniikka jo valmiina mut niin onnettoman pieni toi alkuperänen 1,8 et jotenkin sitä kaipais vähän voimaa...=)=)

      olisko muuten jonkin näköstä turbo ideaa kyseiseen koneeseen??

      kyllä noita kannakkeita sitten rakentelee, lähinnä just toi pituus pisti miettimään kuinka käy... mut pitkittäin kun kone on niin toinen puoli konehuoneest jää si ihan vaik sille syylärille... un on insinöörillä suunnittelu vaiheessa käyny onni ja jättäny sinne tilan paskaa riittävästi...

      mut lähinnä noita oheislaitteita olis kans kiva tietää mitä sinne kannattas ostella kun turboo olis tulossa ja kaikkee muuta mukavaa...

      tällä hetkellä ei oikeestaan ole vielä kun toi uus pannu ja si se nelikko... sekin vielä huoltamatta... mahtaa olla sekin mukava homma...=)=)

      Comment


        #4
        Aihiohan on sitä ikäluokkaa, että voit pistää omavalmisteen keulille. "Omavalmisteena" vaikka 1.8T tekniikka jostain uudemmasta?

        Comment


          #5
          Hengitetäänpä hetki.

          Ulosantiin pieni tasokorotus kiitos.

          Comment


          • #6
            mut todella olis tarkotus lyödä toi 2,3l sinne kun on sellanen tosi vähän ajettu ja huollettu kone tossa jaloissa... toi nelikon oma kone on suoraan sanottuna aivan loppu...
            joo toi pakosarja tulee varmaan eteen ihan ensimmäisenä... jos sitä turbon poikaa alkaa sinne kiskoon... mut te fiksummat kertokaahan ny si ideoita ja ehdotuksia...
            tää kun on vast takaraivossa...

            Comment


            • #7
              Tämä viestiketju ei kyllä hyvin pääty;)

              Comment


                #8
                Tämän näköinen se konehuone on viispytyn kanssa. Jos laittaa kymppivenan niin sitten jää tilaa kenties vähän enempi.

                Comment


                • #9
                  khiitoksia... eipä tuol kyl liikaa näytä tilaa olevan...=)=) taistellen voittoon.... saax kysellä mitä tonne on sitten isketty?? oliko leimalle paha???

                  Comment


                  • #10
                    ai kuinkas niin???



                    niin niin... anteex.... joo kato kun hallittis viä tänkin... mut siis se on ihan perus... ok.... anyway.... kun nyt opiskelen tänkin käytön vielä niin si varmaan helpotta.... anteex kaikille ketä ny si ihan suunnattomasti häiritsi...
                    ideoita ja kaikkee muuta pientä neuvoo otetaan edelleen vastaan...
                    1.6 menee purkuun loppu viikosta ja quattro lyödään atomeix keväämmällä....
                    Viimeksi muokannut 4ud1s0n; 26.1.2009, 19:13.

                    Comment


                    • #11
                      Ja ei ku paranee !

                      Comment


                      • #12
                        Ei tartte kirjottaa montaa viestiä peräkkäin, jos oma viesti on viimeisenä ja tulee jtn uutta asiaa mieleen niin sen voi lisätä edellisen tekstin jatkoksi muokkaa-nappia painamalla ;)

                        "saax kysellä mitä tonne on sitten isketty??"

                        Jos kymppivenasella mosalla jää enemmän tilaa konehuoneeseen niin oliskohan toi mahdollisesti 20v(lukee jopa kuvassa)? :D Ihan ysikympin alkuperäinen kone...
                        Viimeksi muokannut Kenda; 26.1.2009, 19:12. Perustelu: Kirotusvihre

                        Comment


                          #13
                          Tajunnanvirtakirjoittelu ei sinänsä ole pahasta, mutta se on erittäin vaikealukuista ja -selkoista. Ehkä jopa kirjoittajalle itselleen. X-kirjainta ei yleensä käytetä suomenkielisessä ymmärrettäväksi tarkoitetussa kirjallisessa kommunikoinnissa - ainakaan valtakulttuurissa. Täällä on vielä nihkeämpää. Lisäksi '...' ajatuskatko-merkin käyttö on juuri sitä mitä se kuvaa, katkoa kirjoittajan ajatuksessa.

                          :)

                          Tuolta on hyvä lähteä liikkeelle: www.ake.fi

                          Mekaanisesti moottorinvaihto ei ole ongelma, ongelmat tulevat enempi sieltä pykälien ja asetusten suunnalta, lisäksi operaatio kysyy jonkin sortin teknistä pieteettiä ja nopeasti ja hyvin toteutettuna likvidiä rahaa.

                          Kyllä sinä täältä apua ja neuvoja saat. Vedä kuitenkin henkeä. Ehkä joku kirjoittaa linkkejä miten homma etenee, tai toinen kertoo mitä tehdä.

                          Omat vinkit kuitenkin: Luovuttaja-autosta tarvitset käytännössä kaiken mitä on konepellin alla, auton pohjalevyn alla ja lisäksi ehkä konehuoneen oikean ja vasemmapuoleisen johtosarjan. Mahdollisesti myös polttoainetankin ja polttoaineputkistot. Peltitöitä homman osalta; moottorin kannakekorvakkeet ja lukkopelti

                          Muutoskatsastuksessa tarvitsee antaa monenlaista selvitystä ja ihan kaikki selitykset ei välttämättä käy. Kantaviin rakenteisiin tehdyistä hitsauksista tarvitsee antaa luotettava selvitys sen lujuudesta. Lisäksi selvitä onko 4- ja 5-sylinterin eri mallisarjaa, jolloin tulee taas mutkia matkaan miten homma etenee. Tarvitaanko kanta-autotarkistus kun kanta-auton osia alkaa puuttumaan enempi? Siinä on aika monta selvitystä ja eikä siinä vielä kaikki.

                          Tietysti voit olla välittämättä moisista, mutta onko puusta laskeutuminen helpompaa jos sinne kapusi hanuri edeltä?

                          Comment


                            #14
                            2l 20v vitonenhan sinne on isketty tehtaan toimesta, että ei se sikäli paha leimalla ole. :) Rami jo tuossa kertoikin aika tyhjentävästi tarvittavat osat ja toimenpiteet.

                            Comment


                            • #15
                              Jep jep. Luin nuo viestit vielä toisenkin kerran.
                              Tässä projektissa siis aiotaan tehdä 1,6 etuvedosta 2,3 NG-moottorinen turbo quattro?

                              Comment


                              • #16
                                Ei lannisteta yrittäjää mutta kehottaisin tutustumaan mallisarjaan tarkemmin, että minkätehoisia/kokoisia moottoreita on ja vertailemaan alustoja ETKAsta että näet mitä pitää vaihtaa.. Suoraan et saa vaihdettua, vertailumallin osat pitää olla sitten siinä projektissakin.

                                Tuossa yksi oma projekti Audi Coupe Quattro NM moottorilla > "omavalmiste 5-syl 20VT" moottorille http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=62424

                                Pikaperiaate: Jos nyt vaparivitosta olet siihen laittamassa, niin moottorin mukaan romutkin. Eli jos se on NG niin NG koneellisen vastaavan kapistuksen alusta,jarrut,vetarit,jne,jne. Osa varmaan samoja, mutta tutustu ETKAan.

                                Jos se taas on turbo niin otat jonkun vertailukohteen esim NM tai 7A moottorikoot ja tällaisen auton kamat autoon ja tehotodistus että on vain sen verran tehoa (ja edelleen tutustu ETKAan) Ja tuon NG:n turbottamisesta.. no se onkin jo ihan eri juttu, ei taida maksaa vaivaa, maltillisilla ahdoilla ja eri moottorinohjauksella toki toimii mutta onko järkeä?

                                ps. 80 ja 90 on sitten melkolailla samoja koreja :) vitosen kannakkeet korissa, puskurit ja ajovalot taitaa olla isoimmat erot.
                                Viimeksi muokannut jvt1; 27.1.2009, 11:33.

                                Comment


                                • #17
                                  Ja tuon NG:n turbottamisesta.. no se onkin jo ihan eri juttu, ei taida maksaa vaivaa, maltillisilla ahdoilla ja eri moottorinohjauksella toki toimii mutta onko järkeä?

                                  Oma (toisen tekemä, mun särkemä :-) eka turboprojekti oli juuri tällainen tosin NF.ssä. Oikein hyvä aloittelijan ropausprojekti, jossa oppii hyvin että, mikä kannattaa/toimii ja kuinka pörssi tyhjenee ilman suurempia tehonlisäyksiä. Koneita meni kait 3/4 kpl ennenkuin tajusin ettei kannata, mutta oppia tuli.

                                  Älkää nyt Fudisonia? heti tyrmätkö, kaipa sitä itsekin ennen netti-aikaa suunnitteli vielä hullumpia keitoksia. Se on vaan pitkä matka ATK.n äärestä,lueskellen/filmejä kattoen mennä sinne talliin, jossa se kampe pitäs sitten rakentaa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X