Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi CoupeQ -89 20VT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi CoupeQ -89 20VT

    No nyt se sitten nytkähtää tämäkin projekti eteenpäin. Fokzz meni särkemään autonsa moottorin, no okei huonoa tuuria, jakopäänremmi katkesti :D

    Päätettiin nyt sitten samalla vaihtaa vähän tehokkaampi moottori tilalle. Tällä hetkellä voimanpesänä toimii NM 20V 2.0 vapaastiläähättävä ja 3B motti olisi tarkoitus istutella vanhan tilalle, tehdä perushuolto moottoriin ja alustaa parannella + sitten muuta mitä tulee mieleen.

    Budjetti koitetaan pitää mahdolllisimman järkevänä ja aikataulu on tiukka (toisin kuin omassa projektissa) Ensiviikon alussa varmaan pääsee purkamaan koneen pois ja koitetaan josko 2-3 viikon päästä olisi jo katsurilla hypisteltävänä. Juho saapikin sitte lisäillä tähän jatkoa mitä haluaa :D
    Viimeksi muokannut jvt1; 26.5.2008, 07:43.

  • #2
    Noniin :P katotaas mitäs sinne saadaan renkaiden väliin taiottua.

    Elikkäs elikkäs.. Ostin auton tuossa vuojen alussa ja ajelin onnellisena (tai vähemmän onnellisena) parikuukautta sillä kunnes tapahtu ilahduttava asia kesken sivuluisun että nasahti virranjakajan muovinen orkkis ratas sileeksi. No Tepolta tilaus vetämään metallisesta. Vaihdettiin metallinen -> starttaus -> auto kävi normaalisti 2sek -> KRONKS!! mit. vit!?

    no jakoremmihän se päätti antaa periks :) Oli muuten sovittu jo auton vaihto tuolle illalle, että heti kun sen rattaan ois saanu laitettua nii olis pitäny lähtee auto viemään ouluun. Eipä tainnukkaan reissua tulla.

    Otinpa puhelimen kauniiseen käteen ja kerroin Jannelle miten kauniisti pääs käymään. Siinähän sitten turistiin mitä siellä on tapahtunu tai ei oo tapahtunu. Yli muitten juttujenhan sieltä nous sitten se mitä on jo edelliseenki autoon suunniteltu -> s2 motti.
    Sepä jäi sitten hautomaan mieleen. Auto rojotti tallissa n.4viikkoo, kun ei koko katiska kiinnostanu ollenkaan.

    kivana poonuksena.. nyt alkaa pikkuhiljaa taas kiinnostamaan :P



    Tästä siis lähetään.

    ps. saa tarjota s2/rs2 hiilikuitu paneeli sarjaa sisälle, lastua tuohon 3b mottiin ja B4 facelift romua keulaan.
    Viimeksi muokannut fokzz; 18.4.2008, 08:56. Perustelu: kuva

    Comment


      #3
      Suosittelen atken huolellista selaamista alustaosien osalta. Lisäksi kannattaa kysyä etukäteen mitä mieltä katsuri on projektista ja mitä papereita hän haluaa nähdä. Seuraan innolla kuinka tämä hyppää kolmen viikon sisällä leimalle.

      Comment


      • #4
        Se kiva puolihan on olemassa että auto ei ole vähäpäästöinen ;)

        Comment


          #5
          mutta ei myöskään mallisarjan tehokkain.

          Comment


          • #6
            Ei niin. Jollon siitä ei yritetäkkään tehä ässää vaan "turpo nm" +20% tehoilla :)

            Comment


            • #7
              Jepjep.. asiaa tässä pohdiskelleena, niin kyllä sitä lähdetään omavalmistemoottorina viemään läpi, johan sen katsurille saisi kun saisi kaikki osat, se tässä eniten rajoittaa.. moottori/johtosarja olisi jo terminaalissa. Muuta osaa on tilattu ja osa tullutkin mutta kriittisimmät osat odottaa tuloaan, pitää selvittää vaihtoehtoinen reitti osille.

              Comment


              • #8
                tuo +20 voidaan lisätä sitten vain mallisarjan tehokkaimpaan. Jos menee yli nm tehojen yhtään ni hyppää heti seuraavan tehokkaampaan malliin vertailukohde.

                Comment


                • #9
                  7A seuraavana 170hv.. samat alustan kilkkeet pikaisella mulkasulla..

                  Comment


                    #10
                    Turhan pikainen mulkaisu. 7A:ssa paljonkin eroa eli melko lähelle S2 romut pl paksut etutolpat ja napojen eri jako. Myös etuvakaajassa millin ero.

                    Comment


                      #11
                      Mites onko apurungot samat? Mulla tutki tarkkaan myös, että apurungot olivat vertailumallin kanssa yhtenevät.

                      Comment


                        #12
                        7A:n kanssa kyllä, koska siinä on ollut takana vakaajatontakin mallia. Vakaajallinen takakelkka tuli vasta vuonna 90. Ässässä siis aina sellainen.
                        Ajettavuuden kannalta kyllä melko suositeltava juttu moinen takavakaaja.

                        Comment


                        • #13
                          Minusta kun tuntuu että 7A ja NM:ssä on samat romut? Ja takavakaaja löytyy..

                          Comment


                            #14
                            No eikai tämä väittelemällä parane. Tiedät selvästi paremmin.

                            Comment


                              #15
                              ainakin jarrut on eri.
                              Mutta 7a ei ole myöskään mallisarjan tehokkain.

                              Comment


                                #16
                                Ainakin sedanissa menee pelkästään etujarrut vaihtoon mikäli tekee muutosta NM/7A.
                                Onnea projektille kun et kerran tota minulle myynyt...

                                Comment


                                • #17
                                  Jarrut on 275 levyillä ja G60 satuloilla.
                                  Takana vakaaja
                                  Tähän perustin sen että 7A/NM vaikuttais olevan lähes samoilla kamoilla. Toki etuvakaajan paksuutta en ole verrannut vielä, tuskinpa siihen nyt niin kiinnittävät onko 1mm eroa..

                                  Tuossa katalogin mukaisia eroja:
                                  etuvakaaja: KV,NM,NG,7A 895411309 3B N 0211955
                                  Navat(siis nilkat): 7A,3B näyttäs olevan samaa. KV,NM,NG omaa
                                  iskaritolppa KV,NM,7A,NG samaa
                                  Vetarit: KV,NM,NG / 7A / 3B

                                  On siinä näemmä eroja jonkin verran kuitenkin..
                                  Viimeksi muokannut jvt1; 20.4.2008, 12:26.

                                  Comment


                                    #18
                                    7a ja nm 4x108 jaolla, joten tuskin samat ku s2/3b kun se on 5x112 jaolla.
                                    Vetarin laipat askiin ja perään 100 laipoilla kun taas tehomallissa 108 (MUTU&MUISTI)

                                    Comment


                                      #19
                                      Jarrut on sitten jo vaihdettu joskus. NM:ssä ei ole G60 tehtaalta. Myöskin alatukivarret on eri eli NM:ssä peltiset ja 7A/3B valumallia. Nilkkojen ero heijastuu sitten vetareihin myös jne. Kannattaa ottaa hyvin selvää jutuista ettei leimausvaiheessa ole kusessa.

                                      Comment


                                        #20
                                        alatukivarret on eri eli NM:ssä peltiset ja 7A/3B valumallia
                                        Ainakin omassa 7A -90 coupessani oli peltiset tukivarret, että se siitä. Taisivat tehtaalla silloin käyttää mitä hyllysssä sattui olemaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          ainakin omassani s2 vm-92 löytyy peltiset tukivarret.

                                          Comment


                                          • #22
                                            on ollut peltisillä 7a:kin (vm1989 Coupe Quattro)

                                            track control arm / F 8B-L-000 001>>
                                            right front / KV,NG,NM,7A,
                                            (1)[COLOR=#0000ff]893407148D[/COLOR]

                                            track control arm / F 8B-L-000 001>>
                                            left front / KV,NG,NM,7A (1)[COLOR=#0000ff]893407147D[/COLOR]

                                            ja jarruista, tai siis levyistä

                                            Brake Disc (vent)
                                            276X25 4/108 / NM,7A,AAH (9)[COLOR=#0000ff]895615301D[/COLOR]

                                            Brake Disc (vent)
                                            276X25 5/112 / 3B,ABY,NG, 9A[COLOR=#0000ff]N 0142265[/COLOR]


                                            vakaajia:
                                            [COLOR=#810081]F >> 8B-K-020 000*[/COLOR]
                                            stabilizer
                                            26MM /
                                            19[COLOR=#0000ff]N 0111849[/COLOR]

                                            [COLOR=#810081]F 8B-L-000 001>> 8B-M-020 000
                                            F 8B-L-006 001>> 8B-M-020 000[/COLOR]

                                            stabilizer
                                            / KV,NM,NG,7A 18A[COLOR=#0000ff]895411309[/COLOR]

                                            stabilizer
                                            / 3B 18B[COLOR=#0000ff]N 0211955[/COLOR]

                                            Comment


                                              #23
                                              Pakko vissiin luovuttaa, olen hitusen ällikällä lyöty kuitenkin :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Lopulta katsastussedän mielipide on se mikä ratkaisee, joten lienee parasta kysellä sieltä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Katsastussetäkin uskoo Etkan tulosteita, kunhan niistä löytyy jälleenmyyjän leima.

                                                  Itse tein niin että tulostin etkasta alustaa, ohjausta, jarruja ja voimansiirtoa koskevat sivut. Merkkasin jokaiseen paperiin jokaisen eron oman auton ja vertailumallin väliltä. Sen jälkeen kirjoitin yhteenvedon eroista ja hain kaikkiin papereihin leimat paikalliselta jälleenmyyjältä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    pitäisikö 7A coupessa olla 24mm tai 25mm etuvakaaja? mittasin vajaakkivetosesta coupestani vakaajan paksuudeksi 23mm. powerflexiltäkään ei löydy tuohon kuin 24/25vakaajalle puslia

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      noniin.. joutunut avittelemaan isän tontilla raksahommissa (tänään nostettiin hirsiä pienellä mutta riskillä porukalla ;) ), mutta on tämä kuitenkin edennyt ja nyt kun on saanut osia niin etenee heti kummasti jotenkin paremmin.

                                                      Nappasin kannen auki ja kolmosesta pari venttiiliä kierossa. Mäntiin ei ollut jäänyt edes jälkiä, ehkäpä pelastus että meni tyhjäkäynniltä remmi. Koneistuskamaa tuo nyt kuitenkin on että ei mikään ilmanen korjaus olisi kuitenkaan ollut. Tuli huomattua myös samalla että nelosen ja vitosen välistä on kannentiiviste falskannu pyttyjen kesken.

                                                      tuossa muutama kuva todisteeksi.

                                                      ps. ja ne jarrusatulat on G60 kaksmäntäset ;)
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tänään tilattu supersportin -50mm alusta ja piristystä koneeseen eräältä foorumilaiselta.

                                                        Matkahuolto ilmoitti aamulla että vannepaketti on saapunut. Iltapäivällä mallattiin Vesa_k1988 audiin paketin sisältöö että tietää miltä se suurin piirtein tulee näyttämään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          noniin, johtosarja mulkkaus alkais olla valmis, muutamassa johdossa tarttis tietoa.

                                                          NM:n johtosarjassa: yksittäinen keltainen johto boksilta menee ajotietokoneen mustaan liittimeen, mikä tämän tarkoitus on? Tätä veikkailtiin kulutus tiedoksi mutta isossa mustassa liittimessä joka liittyy kojelaudan johtosarjaan on mustavalkoinen sillä paikalla jossa 3B johtosarjassa on kulutustieto, sekoittaa hieman tuota veikkailua. Tuokin mustavalkoinen menee boksille.

                                                          NM: johtosarjassa: kolminapainen pyöreä ruskea liitin johon tulee muistaakseni vihreä punainen(mustaan liittimeen sulaketaulun pohjaan), sinikeltainen (multivika) ja ruskea vihreä (jarrusylkkään). muuten ok, mutta missä löytyy 3B vastaava johto? ei näyttänyt vielä ainakaan löytyvän..

                                                          kuvassa näkyy kumpainenkin liitin..

                                                          jos jostain sais NM boksin kytkiksen..

                                                          EDIT: siis on kytkiksiä muutamanlaisiakin, mutta ei ole paljoa iloa siitä tiedosta että menee joo boksin nastaan X mutta kun ei tiedä että mikä se on.. Audin virallinen kansio jossa on ajotietokoneet, ilmastoinnit, moottorinohjaukset mutta kun tieto puuttuu esim tarkotuksista, siis ihan perinteinen sähkökaavio..

                                                          öljynpaineen valvontareleen johdot piti lisätä 3B sarjaan..

                                                          Huomenna lauantaina 10 pvä moottori paikalleen jos kerkiää.. Isän viiskymppiset sopivasti häiritsee harrastusta :)
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut jvt1; 10.5.2008, 09:06.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla B4:ssa kans tuli vastaan tuollainen piuha + liitin, olivat irrallaan, enkä tiedä mitä virkaa sillä on, tarvitsisin valistusta myös!!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X