Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia A6 2.6 -96 kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia A6 2.6 -96 kanssa

    Tänään päivällä sairastui tämä auto todella pahasti ja oireet viittavat melkein kaikkeen mahdolliseen...

    Autona siis -96 vuoden A6 2.6 automaatti (zf 4hp-18)
    Ja tänään normi ajossa varoittamatta alkaa laukoa vaihteita todella kovaa
    nytkähtäen silmään, kuitenkaan mikään vaihde ei luista.
    Vaihdot tapahtuu todella aikasin ja tuntuu et tehopuolella reilusti puutetta.
    Noh auto sivuun ja ihmettelemään. Pakki rusahtaa ikävästi ja D menee suht normaalisti. No siitä sitte varovasti ajelemaan kotia kohti kunnes auto sammuu liikennevaloihin jarruttaessa.

    Koto pihalla sitten lataan P sisään: kierrosmittari mykkä, öljyn merkkivalo syttyy mittariin, vaihde N:lle tai D:lle kierrosmittari herää henkiin ja öljyn merkkivalo sammuu sama toistuu ku laittaa takasin P:lle.
    Akun kenkä 2h irti ei mitään, sama jatkuu.

    Voiko laatikko olla vikatilassa vaikka toimii kaikki vaihteet?
    Eihän nykiminen, sammuilu voi johtua kuitenkaan vaihdelaatikosta.
    Huomenna luultavasti pääsee potilasta tutkimaan tarkemmin, siinä
    toivossa että vain jossain liittimissä olis vaikka häikkää.
    Ja auto toiminut ihan normaalisti tähän päivään asti.

  • #2
    Miten joko ongelma on ratkennut..

    Comment


    • #3
      Eipä ole ratkennut.
      Tänään löin auton tulille ensimmäistä kertaa pariin päivään ja ongelma hävinnyt kuin tuhka tuuleen, mutta kävin silti lukemassa vikakoodit eikä kone antanut mitään järkevää vikaa muuta kuin jarruvalon kytkimestä vaikka jarruvalot pelittääkin.
      No ajelin sitten huollosta pois ja myöhemmin päivällä kun kävin kaupungilla niin taas alkaa auto sekoileen, samat oireet kuin viimekerrallakin. Vika hävis kuitenkin yks kaks ajon aikana ja ilmenee enään vaan startatessa, outoa.
      Eli kun auton laitta käyntiin, kepin ollessa P:llä kierrosmittari mykkä ja öljyvalo syttyy, vaihtaa D:lle mittari herää ja öljyvalo sammuu, vaihde menee lievällä rusahduksella silmään ja hetken päästä kaikki toimii taas normaalisti.

      Oliskohan mahdollinen syypää tähän vaihteenvalitsin tai jotain siihen liittyvää?

      Comment


        #4
        Jarruvalokytkimesta tulee aina vikakoodi, ellei jarrua ole painettu ennen koodien lukemista, saattaa tulla sen jälkeenkin...

        Vian satunnaisuus voisi kyllä hyvin viitata kosteuteen jossakin liittimessä, hyvinkin juuri jossain vaihteenvalitsimen hommeleissa. Saisitko auton kunnolla kuivaksi jossain tallissa ja vian mahdollisesti pois tällä tavoin?

        Comment


        • #5
          Ufo juttu?
          Vikatilassa vaihteiston (kojetaulussa olevaan) merkkivaloon syttyy kaikki valot. Silloin ei toimi kaikki vaihteet.

          Kosteutta/liitinten hapettumista yms veikkaisin.

          Comment


          • #6
            Auto toimii normaalisti joten vika johtui luultavasti vain kosteudesta liittimissä.
            Tänään uskalsin jo käydä pesemässä ja vahaamassa auton eikä mitään oireilua
            tapahtunut pesun jälkeen. Eli säikähdyksellä selvittiin tästä ja kaikki hyvin nyt.

            Eipä ollut vaihdelaatikko vikatilassa kun kaikki vaihteet oli kuitenkin käytössä
            Vähän epämääräsesti vaan toimi tuo laatikko kun vaihto vaihteita vähän millon sattu.

            Comment


            • #7
              Mulla oli palanut toinen jarruvalo polkas jarrua niin vaihteiston shift lock solenoidi "ampu" ~5 sarjan vaihdoin polttimot putsasin pinnat niin loppu "ampuminen" ..aika mielen kiintoinen efekti..

              Comment


              • #8
                Ei liity varmaan tähän, mutta suosittelen lootan öljynvaihtoa useammin kun 60 tkm.
                Vaihtuu vain 3-4 l, joten pitää tehdä 3 vaihtoa, jotta kaikki lootan öljyt ovat vaihtunee.

                Suosittelen= itse ajan kirkkailla öljyillä:)

                Haulla paljon lisää.

                Comment

                Working...
                X