Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maf ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Maf ongelmia

    Eli auto antaa vikakoodia että jännitte anturissa alhainen. Löysin etsimällä kyllä tietoa aiheesta mutta en sitä mitä tarvitsin. Eli kiinnostaisi maffille tulevan liittimen karvoista mitatut arvot, että saisi selville onko johdoissa vikaa.
    Ja meikäläisen tuurilla kun maffi on tiensä päässä niin kuulin tänään huhuja, että audiin käy myös mesen vastaava osa joka olisi mahdollisesti paljonkin halvempi. Onko kellään tietoa?

    Ps: Laitetaan tänne kun tuli lukko tuolla turbo puolella. Josko nyt oikea osasto...?

  • #2
    jos ei vikakoodi poistu nollaamalla,niin 95% varmudela maffi paskana..

    Comment


      #3
      No mitenkäs nyt kun kävin maffin irrottamassa autosta siinä toivossa että saisin siitä tyyppi numeron mutta mutta.... Osa onkin jo kerran vaihdettu johonkin varaosaan ja siinä ei ollut mitään numeroita. Eli mikä osa sinne nyt pitää hankkia? Millä perusteella osa pitää etsiä?

      Comment


      • #4
        Alkuperäisen Maffin osanumero on: 058 133 471A (Bosch: 0 280 217 112). Uutta osaa kannattaa kysellä foorumin varaosamieheltä, Kalskeen Tepolta. Multa saat vaikka 20e+toimituskulut entisen alkuperäisen maffin, jos haluat kokeilla että vika on varmasti siinä, ennenkuin ostat kalliin uuden. Se toimii mutta aiheuttaa pieniä nykimisiä varsinkin alakierroksilla. Puhistamalla sen ehkä saattaa toimia paremminkin. Pistä YV:tä jos kiinnostaa.

        Comment


          #5
          kiitoksia tarjouksesta. Tilasin yhdeltä foorumilaiselta juuri yhden vähän käytetyn maffin samalla numerolla. Täytyy ens viikon alussa laittaa kiinni ja toivoa et vika oli siinä...

          Comment


            #6
            No nyt on maffi vaihdettu ja vikakoodi poistui... Mutta, mutta... Vääntöä tuli alakierroksille lisää mutta ei vieläkään ahda kuin 0.8bar. Normaalisti max 1.2 ennen kuin maffi hajosi (viime viikolla). Alipaine/ahtovuoto? Onko heittää arvauksia mikä nyt on vialla?

            Comment


            • #7
              no ekaks painetestiä tekemään.

              Comment


                #8
                No nyt on 0.5 bar:ia työnnetty maffin jälkeiseen haitari/kumi letkuun ei vuotoja. Myös imusarjalta otin kumiletkun irti ja sinne painetta--- ei ylim. suhinoita... Mistä muualta tota painetta voi testata..?

                Comment


                  #9
                  Kyllä tuo riittää hyvin testaukseksi.

                  Onko nyt 100-varma että auto ahtoi myös kylmillä keleillä tuon 1.2? Onko sinulla kokemusta viime talvesta vai onko tuore hankinta?

                  Comment


                  • #10
                    voihan vikana vaihtoehtona sen hukkaportinkellon letkun tukkia ja lähtee vedättämään isolla vaihteella varovasti ja kattelee nouseeko ahdot enempää..

                    Comment


                      #11
                      On sillee tuore hankinta, että viime kesänä hankin... Kyllä se on kylmemmilläkin keleillä sen 1.2 on ahtanut (-15). Ahdot on pelannut hienosti tuohon maffin pimenemiseen saakka nyt sitten rupes piruilemaan... Täytyy tuota letku juttua kokeilla...

                      Comment


                      • #12
                        Ahtopainemittari

                        Moi, Eli minulla on sama 96 ja kävin Motest liikkeessä penkissä. Ahdot näytti tuloksien mukaan olevan 1.1bar huipussaan. Ja minulla Autogaugen mittari näyttää 0.8-0.9bar. Testasimme ahtopainemittarin työntämällä letkusta mittarille painetta sellasella käsipumpulla jossa on mittari. Ei pysynyt paineet mittarissa eli mittariin menevästä letkusta vuotaa jostan kun ei jaksa pitää sitä painetta yllä. Eli tämmönenkin vaihtoehto on olemassa.

                        Comment


                          #13
                          Muuten tuo mittari vois ollakin mutta kun vetoja puuttuu oikeasti... Eli kyllä kulkee muttei tarpeeksi. täytyy tuota n75 tutkailla, kun siinä maffia laittaessa ainoa liitin jonka käytin irti oli tuo n75 liitin.

                          Comment


                            #14
                            Nyt tuli uusi n75 tilattua ja mutta myssyssä on pyörinyt ajauts että onko maffi nyt varmasti autooni sopiva? Onko edes mahdollista laittaa sinne väärää? Ahtoja on, mutta vain 0.8bar eli vakion verran. voiko väärä maffi aiheuttaa tällaista.

                            Comment


                              #15
                              No nyt on uusi n75 paikallaan eikä vaikutusta. Myös forgen bypass tuli purettua ja putsattua. Oli todella paskanen ja jäykkä liikkumaan. No kaveri istui vieressä kun käytiin lenkki heittämäsä ja sano et maf arvo ei käyny kuin n:85 (nyt tuli mieleen et testattiin vai 5 vaihteella, pitää vissiin vedättää ihan punarajalle asti että saa oikean lukeman)..? Täytyy ottaa seuraavan kerran logia ja pistää tänne jos joku nyt jotain osaisi sanoa.
                              Viimeksi muokannut tapza_s; 28.2.2009, 18:00.

                              Comment

                              Working...
                              X