Elikkäs otsikon mukainen rassi tuli tuossa joululahjaksi itselle hommattua :). En vain oikein löytänyt ainakaan tältä foorumilta oikeastaan mitään infoo/juttuu tuosta moottorista, onko sitten niin "hyvä" moottori ettei siitä kukaan tarvi korjaus ym infoo, vai onko ihmiset ollu niin viisaita etteivät oo moisella motilla olevaa rakkinetta hankkineet..? :) kuitenkin, jos joku vois jotai kokemuksii yms kertoo noista,esim mistä rupeavat hajoamaan jne. autolla ajettu 125tkm,suomi-auto...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 2.4 V6 -98
Collapse
X
-
Herrasmiehen moottori ja koska siitä puuttuu pari solmua pakosarjasta /siinä on yksi sylinteri "liikaa" niin tällä forumilla varsin vähän puhuttu kone. A4:ssä varmaan ihan mukiin menevä kone ja varsinkin etuvetomanuaalina kuljettaa autoa arkiliikenteeseen sopivasti. Joskus koeponnistin tuollaisen A6 + Tiptronic + quattro + Avant -yhdistelmänä ja melko rauhallisen miehen kulkupeli se kyllä tuntui olevan.
Comment
-
Suurin osa keskusteluista ja harrastamisesta tosiaan keskittyy ahdettuihin malleihin, mikä on ymmärrettävää viripotentiaalin vuoksi. Varsinaisena/ainoana(?) tyyppivikana noissa 30V-koneissa lienee mahdollisuus suurehkoon öljynkulutukseen. Omassani on kulutus noin 0,5 l/6000 tkm, en pidä pahana 200 tkm ajetulle autolle. Muutenkin olen ollut tyytyväinen.
Suurin esitetty kritiikki varsinkin 2.4:sta konetta kohtaan on tehojen ja kulutuksen suhde verrattuna 1.8t:hen. Omassani kulutus pyörii 8.5-10 litran välissä. Parilla tuntemallani 1.8 tq:lla ei kuulemma alle kympin tahdo päästä, tietysti ajotyylistäkin kiinni. Itse pidän koneen luonteesta(kaksi tehopiikkiä). Tehoa ei toki koskaan ole tarpeeksi, mutta toistaiseksi tuo on nopein auto, mitä olen omistanut. Q-keleillä jaksaa viskoa perää rinnalle kolmella ensimmäisellä vaihteella. Ja persdynoa saa nollattua tuolla kakkosautolla hyvin...
Comment
Comment