Miten kriittinen osa tuo dampperi on vitoskoneessa? Jos sitä muuttelee/ sen korvaa erimoisella hihnapyörällä, onko kampura vaarassa värinöiden takia?-Etenkin kun konetta on aikomus kierrättää julmasti.
Eräs kauan Audien kanssa pelannut kaveri väitti että se yksi nykämä on siellä hihnapyörän sisällä ainoastaan "avainkolo" irrotusta ja kiinnitystä varten. Itse taas olen siinä uskossa että jos näin olisi, nykämiä olisi symmetrisesti, 2,4 tai 6. Tuo yksi näyttäis olevan kumoamassa joitain kampuralle vahingollisia värinöitä. Lisäksi lieneekö sen hihnapyörän suurehkolla halkaisimella joku merkitys? Luulis että b-ryhmän kisakoneessa (kun dynamo oli vielä nokalla) olis laturia pyörittänyt riittävän lujaa pienempikin siiva kampuran päässä? Miks hitossa siellä on aina sellanen "vati"?
Eräs kauan Audien kanssa pelannut kaveri väitti että se yksi nykämä on siellä hihnapyörän sisällä ainoastaan "avainkolo" irrotusta ja kiinnitystä varten. Itse taas olen siinä uskossa että jos näin olisi, nykämiä olisi symmetrisesti, 2,4 tai 6. Tuo yksi näyttäis olevan kumoamassa joitain kampuralle vahingollisia värinöitä. Lisäksi lieneekö sen hihnapyörän suurehkolla halkaisimella joku merkitys? Luulis että b-ryhmän kisakoneessa (kun dynamo oli vielä nokalla) olis laturia pyörittänyt riittävän lujaa pienempikin siiva kampuran päässä? Miks hitossa siellä on aina sellanen "vati"?
Comment