Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100:een 20v tekniikka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100:een 20v tekniikka

    Olisiko rahallisesti ja "normaalin" ajon kannalta järkevämpää sovittaa 20v moottori mc1 tilalle. Tavoittena olis edelleen ne 350-400hv ja taitas 20v:stä irrota edullisemmin ja saada vääntävämmän paketin... vai eikö? Prosentteja ei tällä hetkellä rek.otteessa ole, kun ne kummiskin pitää muutosten jälkeen merkata, samallahan pistäs 20v:een "alitehoisena". Vaatisiko muutakin suurta muutosta moottoritilaan, minkä osalta asian voi unohtaa?.

  • #2
    200 20v motti menee heittämällä,suurin työ sähköjen vetämisen kanssa.

    muutkin 20v motit käy,kunhan vauhtipyörä&kytkin ja lisälaitteet vastaavat kuin 200 20v mallissa

    tiedä sitten kumpi tulee halvemmaksi?? ei ne 20vt moottoritkaan aivan ilmaisia ole,ja niissä paljon kansi vikoja.

    Comment


    • #3
      Suunnitelmia pitää aina olla.. Saahan tietysti siitä 10v:kin ajettavan, kun oikein tekee.. Eihän noista kumpikaan loppujen lopuksi tule halvaksi..

      Comment


      • #4
        ei tule halvaksi kumpikaan,10v:ssä hintaa nostaa säädettävä moottorin ohjaus.
        uudenaikaisella turbolla saa mukavan vääntävän moottorin

        Comment


        • #5
          Rauta 10v:stä ja ohjaus 20v:stä :)

          Comment


          • #6
            Rauta 10v:stä ja ohjaus 20v:stä :) 09.12.2008 08:40
            Laittoikohan/laittaakohan porkkis sen kymppi venttilisen sinne S2:een? jos laitto niin ohajuksena toden näkösesti motronic

            Comment


            • #7
              johonkin se on tulossa ja 20v motronicin ohjaamana

              Comment


              • #8
                Eikös edullinen tule aina kalliimmaksi, kun pitää useampia ostaa.. Mikä on uuden aikainen turbo, garrett kuulalaakeri, joku hybridi vai muu..?

                Comment


                • #9
                  itsellä käytössä garretin hybridi,ja tyytyväinen olen ollut.

                  paitsi nyt pitäis saada lisää voimmoo :)

                  Comment


                  • #10
                    porkkiksen kori on hyshys, mutta metsässä olette :P

                    Comment


                    • #11
                      Olisikos toi 20v:n motronic toimiva paketti. olis varmasti edullisin ja mihin tehoihin asti riittää? Ainahan sitä tehoa on liian vähän.. Liikkuukos tollanen lötkö mihinkään n. 200-250 heppasena, vai onko ne selkänojat turhat kapistukset? Jos tyytys pienempiin hevosmääriin, ni toisaalta olis halvempi tehdä ja pitkäikäisempi, kun tulee muutakin päivitystä kuin moottori puoli. Mutta toisaalta..

                      Comment


                      • #12
                        vakio ilmamäärämittarilla noin 450-500hv asti

                        Comment


                        • #13
                          Eli reilusti enemmän kuin k-jetti. Onkos siin säätömahdollisuuksia riittämiin?

                          Comment


                          • #14
                            On MAFin sietorajaan asti.

                            Comment


                            • #15
                              Edelleen kyl polttelis 20v kaltanen paketti, eikös vääntö sitä autoa eteenpäin kuljeta, eikä hepat pääasiassa. Kertokaas viisaammat, jos laittas mc1:een tuubisarjan (omavalmiste), motronic tai vastaava suht edullinen sähköruutta. Hybridi turbo n.280hv, sisuskalut vakiot paitsi kanget (alaväännön takia). Eli tehot noin ~300 tai alle ja väännöt, jos mahdollista n.+/- 400. Saiskos tuolla pienemmällä turbolla viiveen pienemmäksi, eli heräis tuolla 2500-2800 pintaa. kaikkein paras olis 2000:sta ylöspäin, mut taitaa olla jo mahdotonta? Remmiahdin lisäksi..ei taija lupia irrota kylläkään.

                              Comment


                              • #16
                                Keskiteho välillä x-y kierrosta kertoo miten auto liikkuu, ei huipputehon tai huippuväännön lukemat. Kymppivenan virittämisestä en tiedä juuri mitään, mutta 20v koneeseen kanget, lastu ja turbo niin puhutaan +300hv +500nm lukemista.
                                Lupia ei remmiahtimiin eikä muihinkaan ahtimiin tarvita nykypäivänä.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos puhutaan huipputehoista +300hv 6500 ja +500nm vaikka 5500
                                  kierroksella, ni eikös se kerro sen et on kierroskone?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vai s2:een 10vt :)
                                    No ei.

                                    450 on järkevä maksimi. Sen jälkeen säätämisestä tulee lähinnä tuskaisaa vaikka sen toimimaan aika kivasti saakin. Menee vaan pikkuvaihteilla sikapaksulle ja kipinä turvamyöhäisellä, kun mennään ohi mittausalueen ja on säädettävä huipputehon mukaan.
                                    Vaarana on myös ilmavirran, lähinnä bypass-ilman, aiheuttama maf-langan repeäminen.
                                    Isomman mafin sovitus on edelleen ohjelmassa. Sen jälkeen voidaan panna rajaksi joku 600. On vaan tehty kertaluokkaa kurjaksi tuo mafin vaihto oikeaoppisesti.

                                    Jos löytyy sulatettujen asm/disasm guruja niin saa ilmoittautua :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      kyllä sen nykyturboilla saa heräämään 3000kier/min pintaan,3500kier/min vetää jo mukavasti.

                                      omassa 10v koneessa 3500kier/min pikkasen auki 400nm,max vääntö noin 4300kier/min

                                      10v koneen kanget eivät ole niin heikot kuin 20v koneessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kaiken saa rikki.. rauta väsyy, ni miksei kangetkin. Joo. ennen kuin on liikenteessä, ni on keksitty varmasti vielä parempia turboja. Paljos tollane lötkö vaatis potentiaalia, et pääsee sataseen karvan alle 6 sek, jokuhan se tavotteena pitäs olla?

                                        Comment


                                        • #21
                                          olisko jotain 300hv kieppeillä

                                          Comment


                                          • #22
                                            voisko olettaa, et 400hv n.5 sek ja 500 n.4 sek ?

                                            Comment


                                            • #23
                                              evo-lötkön olen kellottanut 290hv lapuilla 6.4sek sataseen (hyvin loiva ylämäki).

                                              Comment


                                              • #24
                                                jostain luin että vakio(220hv) 200 20v 6.6sec

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sedan 6.6 ja Avant 6.7 tehtaan arvot.

                                                  Jossain Saksan typ44 sivuilla on ohjeet 20V motronicin laittamiseksi 10V koneeseen.

                                                  Swedut ajaa yli 700hv 5syl 20V Motronicin ohjaamana. Useimmat isomaffiset(vakio maf isommas putkessa) lienee säätänyt Turbocenter(voin suositella, ihan saatanan pätevä paikka). Myös Rumblerin 690hv lötkössä Motronic, jota Rumbler itse säätää. Päivittäinkö, sitä en tullut kysyneeksi.

                                                  Audi220v ja muitakin typ44 esitteitä löytyy kahlaamalla audi200.net foorumia.

                                                  edit: 220v on jakajalla, yleensä tehokkaammat suorasytkäl, niinkuin rumblerin 220v. jakajan kaa tarvii sytkävahvarin jos enempi tehoa ottaa. Selkänoja 220v, sanoisin et yli 400hv ainakin.
                                                  Viimeksi muokannut juhakill; 10.12.2008, 21:10.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://mtsonline.mt.funpic.de/

                                                    Tuolla on ihan havainnollista tarinaa Motronic + 10v:stä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hyvää 10V tarinaa. Ilmeisesti tuohon sammakonkurnutuspakosarjaan on joku erityinen suhde kun se on ehdottomasti haluttu jättää. :)

                                                      Itseasiassa jos tehotavoite on n. 350, 10V kone hyvin läpikäytynä ei pitäisi antaa mitään ihmeellisiä ongelmia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        tuolla tehotavoitteella ei vättämättä tarvi kantta ja nokkaa edes muuttaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          itse p'hkäilen juuri samaa onkelmaa, että jatkojalostaako tuota 10v vai siirtyisikö "nyky" tasolle ja yrittäisi pakertaa tuon 20v pellin alle.
                                                          autosta lähtee keväällä moottori kuitenkin irti maalausta varten keväällä. mitäs pojat suosittelee, itsellä mahd. tehdä pakosarja putkistot sun muut?
                                                          kumpi mahtaisi olla järkevämpi vaihtoetho?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ilmanmuuta 20v, jos ei ole jotain ääni- tms perversiota kymppivenan suuntaan.

                                                            Comment

                                                            Working...