Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi coupe 2,3 e 1990

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi coupe 2,3 e 1990

    Tuollaisesta autosta olisis aloittelevella harrastajalla pari kysymystä:
    Mikäköhän tuon moottori on tyypiltään?
    Koneessa on teho vakiona 136hp, vaan olisko vaikea homma vähän piristää sitä ja mikä olisi paras tapa ilman että kulutus nouseee aivan mielettömyyksiin?
    En löytänyt vastausksia netistä hakemalla, tai en osaa mennä oikeaan paikkaan. Mistä osoitteesta löytyy tietoa esim. eri Audien moottori tyypeistä jne? (paitti tietty täältä!)
    Kiitos avusta!

    #2
    moottorikoodi melko varmaan ng,meneekö imusarja venttiilikopan päältä??

    nokka-akseli,pelipakosarja ja putkisto.sillä saa sen max 20-30hp lisää.

    kantta muokkaamalla tietysti,mutta se ei ole aivan halpaa lystiä.

    Comment


    • #3
      Eikös KV:ssä ole tuo 136hp, ja NG:ssä muutama vähemmän?

      Comment


        #4
        kv muistaakseni 81mm männällä eli 2.2L,ng 82.5mm männällä eli 2.3L,otsikon perusteella vain veikkasin.

        voihan se olla myös kv,imusarjasta sen erottaa
        Viimeksi muokannut kessu74; 29.11.2008, 12:49.

        Comment


          #5
          2.3E on NG ja 133hv.

          Comment


            #6
            Moottorin koodi jostain tyyppikilvestä/-tarrasta (jakopään tienoilta, paksin seinässä tai huoltokirjassa) niin ei tarvitse arvailla.

            Comment


              #7
              NG on otollisempi antamaan noi muutamat lisähepat, siinä on valmiiksi 40mm imuvenat. Vaparin kiusaamisesta löytyy juttua muualta foorumilta.

              Helpoin ja halvin tie on viilata ensiksi virranjakajasta alipainesäätimestä ennakot tappiin, ja säätää ennakot jonnekin 25-30*EYKK. Siitä pitäis pärjätä sen jälkeen 150hp 1.8T ihan hyvin. Varmista vain että kone on muuten kunnossa ja kestää ylärekisterissä kierrättämisen kun noilla ennakoilla se vetää vielä 5k jälkeenkin. btdt. Katsastus ei sitten onnistu ellei asetuksia palauta ennalleen.

              Comment


                #8
                Ei ollu ainakaan -92 NG:ssä alipaine säätöistä ennakkoa, vaan hall-anturi jakajassa. Tosin taitaa olla vanhemmissa ng:ssä jokin varhaisempi KEIII-jetronic, että josko niissä olisi(otsakkeen versiossa)?

                Mut onnistuuhan se ennakon säätö hall-versiossakin ihan jakajaa kääntämällä. Kun vaan laittaa sulakkeen siihen p-pumpun releen päälle kääntelyn ajaksi. Pitiköhän jotain vielä muistaa?...

                Mites kulutuksen käy? Periaatteessahan pitäs mennä vähemmällä?

                Comment


                • #9
                  No kiitos näistä vastauksista, ehkä tämä tästä valkenee pikkuhiljaa. Vielä kysyisin sitä, että jos valittavana on vm-90 automaatti tai manuaali laatikolla oleva coupe, niin kumpi kannattaisi ottaa? Mulla on sellainen käsitys, että automaatin hajotessa rahaa palaa kunnolla, no ei kai manukaan halpa ole. Mten tuo automaatin kestävyys? Vuosia on kuitenkin kulunut ja kilometrejäkin parisataatuhatta...

                  Comment


                    #10
                    Ei kai bensavaparilla automaattia saa rikki, kuin tosi huonolla pidolla ja huollon täydellisellä laiminlyönnillä? Tomaatti toimii kyllä tehokkaasti kulutuksen kasvattajana ja urheilullisuuden tappajana (toim. huom.).

                    Itse valitsisin manuaalin, mutta mielipiteensä kullakin.

                    Comment


                      #11
                      Vuonna 90 ei tainut olla V6-moottorita Coupeen tarjolla joten ainakin mun valinta kohdistuisi manuaaliin. I5-koneen jatkoksi manuaali sopii paremmin, V6:n puolestaan tomaatti. Tai siis näin ainakin itse ajattelen. :)

                      Comment

                      Working...
                      X