Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 Anturiongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 b5 Anturiongelmaa

    Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation.

    Tuollaisen koodin antaa, haiskahtais että jakohihna hypännyt hampaalla.
    Kone tuntuu toimivan ihan oikein. Tyhjäkäynti ihan normaali ja ajon aikana ei minkäänlaista ongelmaa.

    Edittiä: Unohtui kysyä miten testata/mitata että anturi toimii.
    Viimeksi muokannut Artsi; 17.11.2008, 21:51.

    #2
    Tuo camshaft anturi toimii siten , että pinneihin tulee maa, 5v ja yksi on signaali. Signaali on muistaakseni vihreä musta. Se on hall anturi, joka luo kanttiaaltoa eli 5v ylhäällä ja kolon kohdalla tipahtaa lähelle nollaa. Voit ottaa anturin irti ja pyöritellä koloa magnettien välillä, samalla signaalia mittarilla mitaten. Pitää kuitenkin olla tuo 5v jännite ja maa paikoillaan.

    G28 on magneettiseen induktioon perustuva anturi, joka generoi sinikäyrää. Saa arvoja 0-1,2v. Testaus onnistuu oskiloskoopilla mittaamalla ja konetta pyörittämällä.

    Ekana kannattaa tarkastaa jako. Tuo osaa kertoa yksittäisen anturin rikkoontumisen.

    Comment


    • #3
      Ei löytynyt tähän hätään oskilloskooppia, varmaan naapurilla lainassa :)

      Näkyykö vagcomilla nokka akseleiden asentoa tai sytytys aikoja, joista vois päätellä väärää hammasjakoa.

      Comment


        #4
        block 093. speksi +-6 astetta.

        Comment


        • #5
          Meinasitko tuolla arvolla Idle Stabilization kohtaa.

          Comment


          • #6
            Mikä vikakoodi, tuo G40 on oikea puoli( siis varakuskin puoli)

            Comment


            • #7
              Sama G40 on kummallakin puolella, Bank position määrää paikan.

              17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
              P1340 - 35-00 - -

              Comment


                #8
                Toinen anturi on G163.

                Comment


                • #9
                  Käsittääkseni kuskinpuoleinen nokka-akselin sensori on G163. G40 on se mihin G28:saa verrataan . G40 sijaitsee koneen etuosassa.
                  Block Group 093 arvot: tyhjäkäynnillä 0 + - 6 astetta.
                  - moottoria kuormitettaessa -20,3-> 14,8 astetta.
                  Jos arvoja ei saavuteta, irrota nokka-akselin sensori G40 ja tarkasta pulssipyörän kiinnitys nokka-akseliin ja venttiilen ajoitus/ hihnan hyppääminen.

                  Comment


                  • #10
                    Arvot oli -24 ja -12 eli remmi hampaan pielessä. tuon G28 irti ottamalla kone ei käynnisty.
                    Missä on nokkien ajoitus merkit?

                    Comment


                      #11
                      Hihnapyörissä ei ole merkkejä, vaan ne pitää laittaa kohdilleen erikoistyökalulla. Se on sellainen rauta jossa on tapit mitkä menee niihin hihnapyörissä oleviin reikiin.

                      Silmämääräisesti sitä voi katsoa, ne isot prikat pitää osoittaa toisiaan niin että isot reiät on sisempänä. Kampiakseli pitää silloin tietysti olla merkissään, se merkki löytyy sieltä alhaalta mutta ei ole kovin tarkka. Jos haluaa että se on täysin oikein, niin sitten lohkon kylkeen pitää laittaa kampuran lukitustappi.

                      Comment


                      • #12
                        Hammashoito auttoi, parin hampaan paikkaus ja koodi lähti pois.

                        Comment


                          #13
                          Olis syytä miettiä miksi se pomppas (kiristimet). Eli pelkkä kohdalleen asetus on ongelmien kerjäämistä.

                          Comment


                            #14
                            Aivan. Miten tuo vika muuten tuli päälle?

                            Comment


                            • #15
                              Kampura päässyt pyörähtämään jossain vaiheessa kun kone oli pois. Siitä huolimatta vaikka nokat oli lukittu.

                              Comment


                                #16
                                Sitä varten on olemassa se kampuran lukitustyökalu ;)

                                Comment

                                Working...
                                X