Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon ominaisuudesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Automaattilaatikon ominaisuudesta

    Onko kokemusta (audi 80) automaatista? Kun lähtee kylmänä se vaihtaa siten että autoon tuntuu selvä terävähkö nykäisy. On 3 -portainen loota.

    Kun on ajanut/lämminnyt enemmän nykäisy on vähäisempi.

    Onko kuluneisuutta vai miten on? Ajomäärä ei ole yli 150 tkm.

    Ja mikä merkki noiden lootana on?

    #2
    Öljyt vaihdettu milloin viimeksi?

    Comment


      #3
      Jos ei luista liikoja, tai toiminnassa ei ole muuta omituista, niin sanoisin öljyjen olevan vaihtokunnossa. Filtteri samaan rahaan sitten.
      Audi tainnut käyttää vain omia ja ZF:n laatikoita.

      Comment


      • #4
        jees

        Vasta syksyllä hankittu kärry; toki huoltokirja kertoo tosi tiheästä öljyjenvaihdosta moottoriin. Kun katsoo lootan öljytikkua se on uudenkirkasta -moottoriöljynväristä.? Mielestäni a-laatikko öljy olisi "punaisempaa"?
        Filtteristä en tiedä.

        Comment


          #5
          Uudemmat öljyt ,mitä esim Tiptronic-laatikoissa käytetään, on kellertävää.
          Tuon ikäisessä periaatteeesa pitäisi olla punaiset vielä jos originaalit. Ehkä sinne on vaihdettu öljyt, jos on kirkkaat vielä ja samalla pistettu uudempaa tavaraa sisään.
          Sikäli ovat sekoitettavia kuulemma.

          Voiskohan siellä sitten olla liian vähän öljyä. Sekin voi aiheuttaa syytä. Mittaushan tuossa tapahtuu käydessä, mutta pitikö olla N:llä vai P:llä vai jollain muulla.

          Comment


          • #6
            käydessä

            Ainakin mittaus tapahtuu käydessä ja sama kai kumpi P vai N siellä on; mikään muu ei kaiketi voi olla?

            Toimisiko se lainkaan jos olisi väärät öljyt?

            Comment


              #7
              [LEFT]Toimii vaikka olis "väärät" öljyt.
              A8:ssa oli tollassat nyppimistä vaihtamisen yhteydessä ja se lieveni/poistui kun vaihdettiin öljyjä tarpeeksi monta kertaa.
              Öljyjä ehdotan vain siksi, että se on se halvin keino testata toimiiko.

              V8:n laatikko halus sisälleen Dexron III luokitusta omaavan öljyn.[/LEFT]

              Comment


              • #8
                lisäys

                Kun öljytikunperusteella olemassa oleva öljy ei ole punaista -vaan moottoriöljyn väristä (keltainen).
                Voiko lisätä ATF 320 uutta(uutuuttakin?) punaväristä.

                öljytikun kahvaosassa lukee ATF dektronix?

                Eli ovatko sekoituskelpoisia (jos se vanha nyt erilaista olisi?)

                Onko kokemusta/tietoa. Netistä en äkkiseltään löytänyt.

                Comment


                • #9
                  Vaihda kokonaan uudet eläkä dippaile öljyjä keskenään. Dexron 2 ovat käypää tavaraa tuon ikäluokan wag-automaatille.

                  Comment


                  • #10
                    miten

                    Kuinka se kokonaan saadaan kerralla tyhjäksi.?

                    Comment


                      #11
                      Tuo terävä vaihtaminen on tyypillistä ikäänsä yskivälle kylmälle laatikolle.
                      Omassa vajaa 300 ajetussa lötkössä oli aikanaan sama ominaisuus, sekä kuultuna monella muullakin. ATF Dexron on se oikea punainen öljy sinun laatikkoosi.
                      Suosittelen käyttämään kaupungissa asentoa 2, ja vasta maantiellä D.
                      Voi olla että jaksaa nykiä pitkäänkin, joskin kertoo lähestyvästä kuolemasta joka on vältettävissä ajoissa tehtävällä isolla huollolla. Ammattilaisen pöydälle ja auki. Vaihdetaan kytkimien venttiilistöön kuluvat osat. Ei halpaa mutta paljon halvempaa kuin ostaa uusi laatikko. Ehjiä käytettyjä kun ei ole olemassa enää....

                      Comment


                      • #12
                        Ok

                        hyvää tietoa;

                        -saako laatikon öljyt kaikkineen kerralla pois?

                        Comment


                        • #13
                          Tassä lueskellut että D silmään vasta maantiellä miten toi vaikuttaa
                          automaatin kestävyyteen ? (en tiedä noista juuri mitään)

                          Comment


                            #14
                            D silmään vasta maantiellä koskettaa vain tuota muinaista 3-lovista lukotonta luistolaatikkoa. Käytännössä opittu monen vaihteiston kohdalla että ikä pitenee paljon kun ei koko ajan vaihdeta 2-3-2-3-2-3 kuten kyseinen laatikko kaupunkinopeuksissa tekee. Myöhemmät turbiinilukolliset sähköohjatut vaihteistot ovat oma lukunsa.

                            Ja ei, laatikosta ei kaikkia öljyjä kerralla saa. Aivan kuten mikä tahansa automaattiaski, se pitää lurauksen verran turbiinissa. Öljypohja auki, jolloin pääsee käsiksi suodattimeen. Siivous ja uudet keitot sisään. Jos edellinen vaihto tehty tsaarin aikaan, aja tonni tai kaksi ja vaihda uudelleen. Perus ATF kun ei kummia maksa, voi säästö olla isokin.

                            Comment

                            Working...
                            X