Elikkäs illalla tullessa liikennevaloihin autoni sammui yht äkkiä eikä enää startannut. vm97 1.8T AGU on siis tyyppi ja vikakoodeja lukiessani testeri ilmoitti että sytytyksen pyörintänopeus anturi ei signaalia. Hakua käyttäessäni löysin paljonkin vastaavia tapauksia mutta tarkoitetaanko tuolla anturilla nyt sitten jotain hall-anturia??? Myöhemmin noin puolen tunnin kuluttua auto sitten hörähti käyntiin normaalisti vikakoodinlukijan ollessa kokoajan kiinni obd-portissa ja auto tuntui taas toimivan normaalisti. Outoa....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 1.8T sammui
Collapse
X
-
Melko varma juttu, että sulla oikuttelee Hall-anturi. Tai sit kampiakselin asentoanturi. Itsellä oli noin vuosi sitten täysin samanlainen ongelma (oireet täsmää 95%:sti, mulla lisäksi syttyi EPC-valo palamaan) ja kyseisten anturien vaihdolla selvisin. Vikakoodilaite saattaa antaa ilmoituksen Hallista ainoastaan, mutta ainakin mun tilanteessa lopullinen syy oli tuon kampiakselin puoleisella anturilla. Vaihtoivat huoltsikalla molemmat. Taisi tehdä osineen ja töineen jonkun 200 euroa koko rytinä.
Comment
Comment