Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8T sammui

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.8T sammui

    Elikkäs illalla tullessa liikennevaloihin autoni sammui yht äkkiä eikä enää startannut. vm97 1.8T AGU on siis tyyppi ja vikakoodeja lukiessani testeri ilmoitti että sytytyksen pyörintänopeus anturi ei signaalia. Hakua käyttäessäni löysin paljonkin vastaavia tapauksia mutta tarkoitetaanko tuolla anturilla nyt sitten jotain hall-anturia??? Myöhemmin noin puolen tunnin kuluttua auto sitten hörähti käyntiin normaalisti vikakoodinlukijan ollessa kokoajan kiinni obd-portissa ja auto tuntui taas toimivan normaalisti. Outoa....

    #2
    Mitä foorumillakin on ollut juttua HALL-antureista, niin tuollainen temppuilu on ominaista vialliselle anturille. Eli lämmetessä tilttaa ja toimii taas kun jäähtyy hieman.

    Comment


    • #3
      Toinen vaihtoehto voi olla moottorin lämpötila-anturi joka voi kans tuottaa vastaavanlaisia ongelmia, mutta tuosta tuleekin sitten eri vikakoodi.

      Comment


        #4
        Olen kuullut että tuo viallinen lämpötila-anturi vaikeuttaisi käynnistämistä lämpimänä, mutta siitä johtuen en ole kuullut että sammuisi kesken ajon?

        Comment


        • #5
          Missähän päin nuo anturit mahtavat sijaita? Taas auto teki sen että koneen lämmetyä moottori sammui, tarvii varmaan viikonloppuna koittaa vaihtaa noita antureita....

          Comment


          • #6
            Melko varma juttu, että sulla oikuttelee Hall-anturi. Tai sit kampiakselin asentoanturi. Itsellä oli noin vuosi sitten täysin samanlainen ongelma (oireet täsmää 95%:sti, mulla lisäksi syttyi EPC-valo palamaan) ja kyseisten anturien vaihdolla selvisin. Vikakoodilaite saattaa antaa ilmoituksen Hallista ainoastaan, mutta ainakin mun tilanteessa lopullinen syy oli tuon kampiakselin puoleisella anturilla. Vaihtoivat huoltsikalla molemmat. Taisi tehdä osineen ja töineen jonkun 200 euroa koko rytinä.

            Comment


            • #7
              Isto: olet oikeassa, ei se auto kyllä sammu lämpimänä jos lämpötila-anturi on rikki, käynnistyksessä onkin sitten ongelmia. Itellä tuossa passatissa aiheutti pitemmän päälle sen että kasteli tulpatkin läpimäräksi kun sahasin ehkä vähän liikaakin.

              Comment


              • #8
                oliko pensapumpunrele? teki oma 1.8T aikoinaa saman

                Comment

                Working...
                X