Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakoputkistoa S6:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakoputkistoa S6:een

    Katsellut putkistoa kun alkaa vanha olla jo vaihtokunnossa.
    Mielenkiintoisen seikan huomasin Simonssin putkia selaillessa.
    Tarjoaa samaa putkea 2.2 turboon ja 4.2 vapariin. Taitaa tulla melkoiset pörinät jos turbon putken laittaa tuohon vapariin?
    Ehdotuksia putkivalintaan saa esittää.
    Auto s6 1996

    #2
    Itse olen kanssa ajatellu putkistoa tohon omaan kotteroon. Vähän pitäis sitä kasin murinaa saada esiin. :)

    Suunnitteilla oli että rakennan itse. Alkuperäiset 2 putkea on 55mm paikkeilla (eli vissiin 2 1/8"???). Ei meinaa oikein löytyä tuohon sopivia pönttöjä mistään missä olis 2 sisään ja 2 ulostuloa. Ainakaan tuota kokoa (pienempää löytyy).

    Yks vaihtoehto olis rakentaa saman tyyppinen mitä toi Simons myy, eli muuttuu vissiin kattien jälkeen heti yhdeksi 3" ränniksi. Se olis paljon helpompi toteuttaa (ainaki osat sais helposti).

    Ois kiva tietää jos joku rakentanu vastaavan. Tarkoitus olis kumminki säilyttää tuo alkuperäinen. Eli ei mittää pelkän takapöntön vaihtoa.

    Tuo 2 x 2 1/8" on vissiin suurinpiirtein sama pinta-ala kuin 1 x 3"...

    Mitäköhän tuo Simonssin valmis putkisto maksaa?

    Comment


      #3
      Vakioputkella auto on melko sieluton ääniltään, pitää lähinnä hiljaista suhinaa. Simonsin ränni voi olla ihan hyväkin vaihtoehto, ei se kasi kovin paljon vaimennusta kaipaa...

      Itsellä on alla joku tarvikeputki, en tiedä minkä merkkinen. Näyttää BN:ltä muttei ole, materiaali ei ole rosteria ja näyttäkin vähän hapahkolle. Kumisee voimakkaasti, mutta vain alle 1800 rpm, eli ei käytännön haittaa, maantiellä ei pakoäänet tunge sisälle. Kunnolla syöttäessä jylisee kyllä sitten melko mukavasti... Eli harkitse sitä Simonsia, jos ei ole törkyhinnoissa.

      Comment


      • #4
        Taakse vaan Magnaflown rosteripönttöä niin on makiat saundit!

        Comment


        • #5
          Asiaan liittyen, onko kukaan rakentanut C4 S6:seen molemminpuolisia ulostuloja? Olisi ihan tyylikkään näköinen, jos kummallakin puolella olisi esim. yksi ovaali ulostulo(niinkuin C5 S6). Mietin vain tuota toteutusta, mahtuuko mitenkään repsikan puolelle pönttöä kun se vararengaskotelo on melko hyvin tiellä?

          Itsekin tekisi mieli hieman putkea päivittää, ääniä ja ulkonäköä räyhäkkäämmäksi :)

          Comment


          • #6
            Se varapyöräkotelo tosiaan on siinä edessä niin pahoin että ei onnistu ilman että muotoilee sitä koteloa.

            Ite oon ajatellu tehä koteloon kolon että putki mahtuu myös toiselle puolelle ja vararengas pois kokonaan ja renkaan tilalle tehdä bassolle kotelo.

            Comment


            • #7
              Onko kellään käytännön kokemusta em. Simonsin putkiston tuottamasta äänimaailmasta kasikoneisessa urssissa, eli tästä kyse. Marteliukselta saa sitä kohtuulliseen 554 euroon. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin sama putkisto käy sekä turboon että manuaalivaihteiseen kasiin. Orkkisvaimentimilla on samat osanumerot, automaatissa jostain syystä eri. Tuota alkuperäistä putkistoa kun korjattiin niin heivattiin samalla keskipönttö mäkeen, mutta sillä ei juuri ollut vaikutusta ääniin. Mietin jotain sporttisempaa takapönttöä, mutta ei tuo koko putkiston hintakaan kovin paha olisi.

              Comment


                #8
                Mulle vois tuo pelkkä loppuputki kelvata. Jos joku tilaa niin vois tehdä kimpan.

                Comment


                  #9
                  Fox, Remus, supersport, BN-pipes : kaikki myyvät samaa mallia kasikoneiseen ja vitosturboon - eli luulis että noi ihan toimii kummassakin autossa.
                  Ebay:ssä hintataso tuntuu olevan jostain 750-900 euroa, rosteriputkista.
                  Vähän harkinnut tuollaisen sovittamista v6 quattroon- kuulemma kiinnikkeiden kanssa saa jumpata.

                  Comment


                  • #10
                    Mua kiinnostais myös tuo Simonsin rosterihormisto. Eli jos jollain olis tietoa, että miten vaikuttaa ääniin ja tehoon jne.

                    Comment


                      #11
                      sama täällä

                      Comment


                        #12
                        foxin putkistosta löytyy infoa tuolta jäsen puolelta. Foxin putkiston voi käsittääkseni tilata myös yhdellä vaimentimella, eiköhän silloin ala äänet kuulumaan.

                        Simons putkisto oli omassa, hyvinkin sivistyneet äänet, kunhan sai muun putkiston tilkittyä

                        Comment


                        • #13
                          Voin yhtyä tohon gedun kommenttiin eli itselläkin on toi simons/ray putkisto omassa turbo UrS6:ssa melko sivistyneet äänet ainakin turbossa. Itse pidän soundeista hieman matalampi sivistynyt murina vrt vakio. Tehoja en usko tuon cat-backin tuovan koska alkup. virtaa kuulemma niin hyvin ja on vissiin alkup. tuplaputkistossa isompi virtaus alakin kuin tuossa 3" putkessa.

                          Comment


                          • #14
                            Mitään teinipörinöitä ei siis nyt haeta, todellakaan.

                            Eihän tuossa ole mitään ideaa vaihtaa pienempihalkaisijaiseen putkistoon?

                            Comment


                              #15
                              Ei ole isompi ala orkkisputkessa, vaan aavistuksen pienempi kuin mitä 3" yksputkisessa. Mittailin tuon viime kesänä. Eroa ei tosin ollut montaa neliömilliä. :) Orkkisputken pöntöt on myös läpihengittävät, eli ei sikälikään ahdista kovin, mutta painaahan se kuin synti.

                              Comment


                              • #16
                                Joo, painoa on, sen muistan edellisestä urssistani kun siihen pöntöjä irroiteltiin ja vaihdettiin.

                                Taitaa tuo mtm:n softa käydä suht rikkaalla näill -26 pakkasilla, sen verran erilailla pörisi auto maltillisissa valolähdöissä.

                                Jos jollakin olisi tarjolla pelkkä takavaimennin urssiin, niin ottaisin tietoa mielelläni vastaan. Esim Remus, Fox tai Supersprint tulee näin äkkiseltään mieleen. Välivaimennin kun on jo poistettu, niin kai se menis tuo "paremman äänen metsästys" tuolla pelkällä takavaimentajallakin. :)

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
                                  ...Välivaimennin kun on jo poistettu, niin kai se menis tuo "paremman äänen metsästys" tuolla pelkällä takavaimentajallakin. :)
                                  Itse ajatelin kesällä keskipöntön poistoa, millaiset äänet tuli tuolla operaatiolla? Niin ja onko 20vt urssi vai v8?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto on 20vt vitonen.

                                    Edellinen omistaja sen vaimentimen on poistanut. Sisälle ei kuulu kyllä juurikaan mitään erikoista ääntä. Ulospäinkin ääni on almoust vakio, mitä nyt muistan muutaman vuoden takaa edellisen urS4:ni äänestä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kasin äänet tietty eroaa vitosesta mut omastani otin syksyllä keskivaimentajan pois. Äänen voimakkuus ei juurikaan muuttunut kovemmaksi mutta terävämmäksi särinäksi korkeammilla kierroksilla kylläkin. Eli amistelulta kuulostaa aika pahasti. Tyhjäkäynnillä jytisee mukavasti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Yllättävää! Itse jätin operaation tekemättä, kun oletin äänien muuttuvan liiankin koviksi.

                                        Tuossa olisi hyllyssä pääte vaimennin, mallia läpipuhaltava. 1x 2.5" sisään ja 4" ulostulo. Onhan se JDM koon ulostulo, mutta jos sillä nyt edes aluksi saisi noita "luu-femman" sulosointuja muidenkin ihailtavaksi ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          3" turbolta taakse, katti hetkellisesti hyllytettynä, pelkkä remuksen takapönttö, rähjäsi jo ihan huolella.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ahdinhan itessään vaimentaa ääniä aika jonkun verran. Vapari samanlaisella putkella mölyäisi vielä enemmän.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sen takia kyselinkin kokemuksista, kun samaa putkea tarjotaan kumpaankin moottoriin. Noh, täytynee kokeilla pelkällä takapöntöllä tuleeko liian kovat äänet.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuossa Japen videossa on 4:40 kohdilla kasiurssin ääninäyte yhdellä pienellä takapöntöllä. Ei tartte mun mielestä enempää, ei kumise matka-ajossakaan häiritsevästi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Wisa
                                                  Tuossa Japen videossa on 4:40 kohdilla kasiurssin ääninäyte yhdellä pienellä takapöntöllä. Ei tartte mun mielestä enempää, ei kumise matka-ajossakaan häiritsevästi.
                                                  Sehän kuulostaa varsin miehekkäältä! Täytyy nyt hommata jokuihansamamikä takavaimennin ja kokeilla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kasissa toimii hyvin äänellisesti myös keskivaimennin paikallaan ja suorat putket takavaimentimen tilalla. Kannattaa kokeilla jos pystyy...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tokihan noissa pakoputken laitoissa kannattaa sitten muistaa, että se mikä toimii sedanissa vielä siedettävästi voi olla täysin mahdoton avantissa. Avantin takatila kun kumajaa ihan toisella tavalla matkustamoon kuin sedanin hyvinkin sulkeutunut takaloosteri.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuli sitten tuo kyseinen Simonsin putkisto hommattua. Sinänsä laadukkaalta vaikuttaa, mutta tosiaan melkoisen vaisut on äänet. Ei juuri vakiosta eroa, ehkä hitusen verran enemmän matalaa murinaa. Täytyy joskus kokeilla pelkällä takapöntöllä. Putkistoa odotellessa tuli pari viikkoa ajettua suorilla putkilla ja olihan siinäkin oma viehätyksensä :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Apua kaivataan..

                                                          Ajossa kiihdytyksen jälkeen alkoi kuulua röpöttävä ääni, ääni jatkui hetken aikaa kunnes hiljeni. Ajoin auton parkkiin ja kuulostelin tyhjäkäynti-ääntä, niin kovemmilla kierroksilla kuului sellainen ns. räiskyvä ääni ja tyhjäkäynti hieman seilasi. Sammutin auton ja menin tutkimaan pakoputkistoa, niin pakokaasu haisi vähän ruudille. Lisäksi pakoputken päästä löytyi mustaa nestemmäistä tavaraa.

                                                          Voisikohan syynä olla hajonnut katalysaattori??
                                                          Veden ja öljyn lämpotilat ovat normaaleja..
                                                          Pakoputkisto tuntuu olevan normisti kiinni, eli ei heilu..

                                                          Auto tuntuu toimivan ihan ok, lukuunottamatta tätä tyhjäkäynnin seilaillua jota tapahtuu välillä..

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Minkä ikäinen auto?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X