Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden Audistin uteluita...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uuden Audistin uteluita...

    Hommasin Saksasta käytettynä uitetun A6:n. Vähän ihmetyttää vaihtamisen aikana hypähtävät kierrokset -jopa 200rpm vaikka kaasua hellittää normaalisti. Häiritsevintä se on ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Paikallisessa Audin huollossa selitettiin ominaisuuden kuuluvan V6-koneen luonteeseen? Samalla otettiin myös koodit, joissa oli satunnaisia "erroreita" seoksen laihuudesta ja eri sylintereiden nakutuksen eston säätövaran loppumisesta. -Mistähän nekin kertovat?

    Uutena foorumin käyttäjänä en kohtuudella löytänyt vastauksia aikaisemmista keskusteluista, vaikka niitä tässä selailinkin. Muuten vaikuttaa tämä foorumi varsin asialliselta ja siistiltä verrattuna moneen muuhun vastaavaan...

  • #2
    Minulla on vanha peli ja automaatti. Se ei tee kyseistä ilmiötä vaikka on v6. Miten olisi huolto tulppien, bensansuodattimen, ilmanputsarin jne suhteen? Auttaisiko? Tervetuloa mukaan.

    Comment


    • #3
      Kysehän ei ilmeisesti ole tiptronicista? Kuitenkin voi laatikon ohjelman päivittää alan asiantuntijalla.
      Ei edes ole hävyttömän kallista. Kaikki kannattaa käydä läpi, kuten Jorma tuossa mainitsi. Vaikka asenteella; ennakoivaa huoltoa. Kivempi huristella huolettomia kilometrejä sitten kesällä.
      Ja tervetuloa Audistien pariin :)

      Comment


      • #4
        Kiitokset vastauksista!

        Manuaalilaatikollahan tuo on ja huoltojakin on kirjojen ja kuittien mukaan tehty kiitettävästi. Suodattimet ja putsarit on uusittu, mutta tulppien vaihdon tarkkaa ajankohtaa en tiedä, joten ne pitänee vaihtaa, vaikkei se taida tuohon kierrosten hypähtelyyn vaikuttaa.

        Kylmä kone tuntuu "ryntäilevän" eniten. Tuossakin lienee jonkinlainen vaihtamistapahtumaa nuuskiva automatiikka, joka säätelee mm. sytytystä ja polttoaineen syöttöä?

        Äskettäin tuossa tutkailin konetilaa ja huomasin huohotin putken, joka tulee venttiilikannesta ykkössylinterin läheltä ja kiertää moottorin päältä toiselle puolelle johonkin putkistoon, murtuneen ja lähes kokonaan töhkän täyttämä. Vaidoin putken ja putsailin töhkät. Ei varmaankaan vaikuta ko ongelmaan, mutta voisko ilmavuoto sieltä sekoittaa seossuhteita?

        Laitoin tavallisen kudosvahvistetun kumiletkun kovan muoviputken paikalle -ajanee saman asian noin 20 kertaa halvemmalla kuin alkuperäisputki.

        Comment


        • #5
          Kuitenkin voi laatikon ohjelman päivittää alan asiantuntijalla.
          Lainaan itseäni ja korjaan, että ohjelmointi ei koske manuaalilootaa:)
          Ja tuosta rikkinäisestä putkesta, niin varmasti vaikuttaa johonkin.

          Kierrosten "hypähtäminen" johtunee hitaasta kaasun palautuksesta, joten varsinaista "vikaa" ei ole.
          Putsailua ja etsintää, mistä se oikeasti johtuu? Onko jokin kuoleentunut tms.

          Comment


          • #6
            Kyllä mulla oli sama ilmiö havaittavissa edellisissä Audeissani (A4Q 2.4 '98 ja A6Q 2.6 '97) Eli kun polkaiset kytkimen pojaan ja vaihdat seuraavaa, niin kierrokset nousevat hieman (ylös päin mennessä, en muista miten oli moottorijarrutuksen jälkeen... ei kai...)

            Muistelen tätä itsekin miettineeni, ja päätyneeni siihen että on "ominaisuus", itse asiassa siihen tottuu ja se jopa helpottaa vaihtelua kunhan tekniikan oppii... ainakin jokapäiväisessä kaupunki ajelussa.

            Nykyisessä en ole ilmiötä havainnut...

            Comment


              #7
              Builti-in välikaasu vaihtamisen välillä? :)

              Comment


              • #8
                Heh heh... niinkin sen voisi tulkita :P

                Comment


                • #9
                  Toivottavasti Audikin pelaa yhtä hyvin kuin tämä foorumi! Kiitokset vastauksistanne.

                  Tuo "välikaasuteoria" ei oikein tunnu toimivalta, kun se tyrkkää kierroksia lisää varsinkin ylöspäin vaihtamisen aikana.

                  Kaasupoljin sensijaan on hieman tahmea, joten kynsinpä siihen liittyviä juttuja seuraavaksi josko sen palautussydeemi jumittaa...

                  Comment


                    #10
                    Sama ominaisuuden (?) olen havainnut ainakin -04 A4 2.0:ssa.

                    Comment


                      #11
                      Tuosta on keskusteltu ffp:llä, ja siellä oltiin sitä mieltä että se on päästöjen takia ohjelmoitu noin (jos siis on sähköinen kaasupoljin). Ja kai ihan ominaisuus.

                      Comment

                      Working...
                      X