Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

8L Audi A3 Quattro ja ESP

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 8L Audi A3 Quattro ja ESP

Onko mitään konstia millä saisi kytkettyä ko. autosta näitä h*lwetin häiritseviä ajonhallintajärjestelmiä pois?!

En taida olla ainut, sillä kävin Laakkoselta asioikseni kyselemässä asiasta, niin sillä väittivät että 8L korista Quattroa ei ole saanut edes optiona ESP-nappilla... Mutta eihän sekään nappi kytke ESPiä kokonaan pois, vaan kytkee sen passiiviseen tilaan.

Itse ainakin huomannut että vähintään kaksi (2) systeemiä häiritsee "urheilullista" ajotapaa... Elikä vetoluiston rajoitus (ASR?) ja tämä häiritsevin tekiä ESP.

Seuraavaa koodausta voisi kokeilla muuttaa, josko toimisi.
    STG 01 (Motor Electronics)
    Coding -> Function 07

AUM / ARX / ARY

xx? xx: Drive / Additional features

0 - front-wheel drive without ASR / ESP
    2 - All-wheel drive without ASR
    5 - front wheel drive with ASR / ESP
    7 - All-wheel drive with ESP
    Siellä on nyt varmasti tuo 7. Vaihtaa sen 2:seksi ja katsoo mitä tapahtui.

Comment

Laitoin jassolle privaa, mutta ei vastannut...
      Tietääkö joku muu mitenkä tuommonen uudelleen koodaus tehdään vaihe vaiheelta, kun itse olen vielä melko käsi tuon vag-comin kanssa..?

Comment

- Yhteys kanavaan 01 eli moottoriin
        - Recode - 07
        - Muuttaa koodin kolmannen luvun (xx?xx) tuon listan mukaisesti siksi, miksi haluaa. Eli siellä on varmaan 7, jonka vaihtaa luvuksi 2.
        - Sitten Save tms..

Omalla vastuulla. Ei mitään takuita oikeellisuudesta.

Privaviesteistä keskustelu ketjuissa on täysin hyödytöntä ja turhaa. Kaikkeen en minäkään ehdi vastata ihan heti.

Comment

No einyt tarvii herneitä repiä! Ajattelin vaan että jos et lue tätä keskustelua enää, niin laitampahan privaa...

Mutta kiitos tiedoista. Pitää huomenna kokeilla miten äijän käy.

Comment

Ei ollut tarkoitus esittää herneilyä, vaan privaviesteistä täällä huutelu on vain neutraalisti turhaa.

Mutta kerro toki sitten täällä oliko mitään iloa eri koodauksista, niin muutkin saavat samalla tietoa.

Comment

Ajattelin tuota kommentoida, että itsellä on A3 8L 1.8t quattro vuodelta -01 ja kyllä siinä on kojelaudassa ESP nappi. Jotenkin kun omassa on, niin en ole edes ajatellut ettei kaikissa näissä tuota ilonappia olisi. Hetken painallus tuosta ottaa mun mielestä molemmat ajoa häiritsevät tekijät pois kokonaan.

Comment

Itselle ei ole mallia eteen tullut jossa ei tuota ESP nappia olisi.

Jos "urheilullisesti" haluaa ajaa niin ogelmaksi tulee ns. lukot joita hoitaa ABS. Joten kun kytket ESP:n pois, niin kaikki muu kyllä poistuu paitsi se hieno jarruja lämmittävä rynkytys, joka yrittää kaikesta huolimatta tasoitella renkaiden pyörimistä toisiinsa nähden. Eli kun jossain käyt pyörittämässä niin jarrut ottaa hieman lämpöä tuossa leikissä... Tuo taas ei poistu tietääkseni kun poistamalla ABS:n pelistä. Jos taas poistat ABS:n pois esim. sulakkeella, niin sitten ajelet mukavasti etuvetoisella autolla.

Drogfild: Ei satu autosi rekn. nro. alkamaan AYZ??? Ajattelin vaan, että onko mun vanha auto, kun se täällä paikkakunnalla pyörii...

Comment

Onko -99 A3:sessa ESP? A6:sissa ESP tuli 2001- malliin.

Comment

Working...
                  X