Tuli alumiinikansista ja niiden halkeilusta mieleen, voiko näitäkin kansia vahvistella? Aikoinaan "Ziguli-cupin" laitteiden alumiinikansiin tekivät vahvikehitsaukset vesitiloihin jäähdytyksen siitä kärsimättä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 yhden pytyn misfire
Collapse
X
-
Tässäpä on hieman logitusta, jos joku sais siitä jotain tolkkua.
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kan...091[1].xls
Nokkaketjun kiristäjää siis nyt epäillään misfiren aiheuttajaksi.
Comment
-
Kyllä tuo minun mielestä näyttää ihan oikealta. Muutama hassu kohta tosin on, toinen nokka on "ON", kun toinen jo "OFF". Ainakin yhdessä kohti toinen tuli viiveellä perässä, ja yhdessä vain toinen kävi päällä. Voi tosin johtua hitaasta näytteenottotaajuudesta, ei kannata pitää päällä kuin yhtä blokkia jos haluaa tarkimman mahdollisen.
Onko nokkien ajoitus tarkistettu? Tuo toisen 6 astetta vähän viittaisi siihen ettei se ole kohdillaan, tai ettei ketju olisi venynyt?
Comment
-
-
Enpäs huomannut katsoa aikaleimaa. Mutta kyllä nuo kiristimet minun mielestä näyttäisi toimivan oikein.
Ja enpäs tietenkään muistanut katsoa sitä kiristintä, enkä usko että sinä tarvit sitä ;) Huomenna taas tallille, jos oikein kaipaat sitä niin laita viestiä puolen päivän maissa.
Comment
-
kyllä ne katitkin kannattaa kattoa jos alkaa keinot loppua ja samalla etummaiset poistaa kun toimivat lähinnä tukkona. Kerran yksi hämärä ongelma oli just tukkeutunut pääkatti (ahtovika).
Onhan nyt varmasti nollattu kunnolla se ecu kannen vaihdon jälkeen (15min virratta)?
Imunokan yks hammas saattas olla joku 5astetta vaikka kuinka olis niitä kohdalleen asetellut. Itse jouduin ton jaon uudelleen laittamaan just imunokan kohdalta kun ei vaan pystynyt ekalla kerralla sitä kohdalleen saamaan enkä halunnut ketjua/ratasta merkata ennen purkua. Tässä tapauksessa noi oli merkatut, mutta pienet mahkut että oli jo ennestään väärin vaikka sillon ei pätkinytkään.
Mitä tulee noihin kansiin ja halkeamiin niin kyllä ne suht harvinaisia on. Mun tiedossa on alle 20 kantta. Toi mun eka kansi joka sitten oli pikkasen halki (audi speksi sallii pienet halkeamat) oli saanut pientä venttiilikylpyä kun kampi oli tylsistyneenä kurkannut lohkosta ulos. Mitään näkyvää vikaa ei silti ollut eikä raha tietenkään vaihtanut omistajaa. Toi toinen kansi on myös mun alkuperäisestä koneesta ja sillä puolella ei ollut mitään kiihkeetä hässäkkää. Se kuitenkin tiedoksi että noita kansia voi vaihtaa puolelta toiselle kunhan vaihtaa yhden tulpan paikkaa.
Kyllä tää vika lahdataan auttavaisen hemmon S4kusta, vaikka menis hermot ja terveys. Jos tuota kiristäjää ei mistään löydy niin voin purkaa omasta rs4 kannesta yhden että saadaan senkin vaikutus selville. On vaan ittellä s4, aprilia ja alto työn alla, joten jos jollain on irtonaisena kuskin puolen kiristäjä niin pikkasen armeliaisuutta peliin.Viimeksi muokannut ola; 30.5.2009, 22:03.
Comment
-
Juu ECU nollattu pitämällä virrat pois.
Ketju laitettu tietääkseni merkkaamalla samalle kohtaa kuin olikin.
Sillon kun auto toimi vielä normaalisti, oli kuitenkin tyhjäkäynti normaalia täristävämpää, siis tuntui istuimessa. Silloin ei kuitenkaan misfirejä näkynyt logattaessa. Kattelin silloin kaikennäköistä measuring blokeista varmuuden vuoksi ennen katsastukseen menoa.
Comment
-
Akkukengät oli tosiaan sen aikaa irti kun kansi oli irrallaan.
Ketju laitettu takaisin merkattuna eli jos ajoitus on pielessä, se oli sitä jo ennestään. Akin vanhassa kannessa selkeä ketjun tekemä ura pohjassa. Toista ketjua ei ole vielä kokeiltu, on taas niin pikku homma senkin vaihtaminen...
Oireet tällä hetkellä: täristävä tyhjäkäynti, tehottomuus, pätkiminen, misfiret 4,5,6.
Comment
-
Nokkien asennonhan näkee niistä ajoitusmerkeistä. Ei kannata luottaa vanhoihin asentoihin, on niitä ollut ennenkin pielessä. Sitäpaitsi siinä nujutessa ketjun saa ihmeen helposti heittämään yhden pykälän, vaikka kuinka olis muka tarkkana.
On tullut muutaman kerran sitä aseteltua, ja "osuman" huomaa vasta kun ketju on paikoillaan nokkien kanssa ja pyöräyttää konetta.
Comment
-
Tässä kuvia ketjusta ja kannesta ja ajotusmerkeistä:
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3059.JPG Tässä siis alkuperäinen kansi, jota ei enää käytetty.
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3055.JPG
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3056.JPG
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3057.JPG
Ottanut selkeästi osumaa. Haluttais vielä mielipide kiristäjästä, ennen kun vaihettas pelkkä ketju, ettei tule turhaa työtä. Ketju löytyy "hyllystä", mutta kiristintä ei ole tähän hätään.
Comment
-
Jospa huomenna muistaisin etsiä sitä kiristäjää, ja tutkia tarkemmin miten ehjä liikkuu. Muistaakseni niin, että toinen puoli (se mikä voi tipahtaa kokonaan irti), liikkuu helposti ja aika paljon, toinen puoli liikkuu 7 mm, ja on hieman jäykempi. Se likkuu, kun sitä enemmän liikkuvaa puolta painaa sisäänpäin.
Comment
-
Ja nuo nokat kun taas otettiin ylös, niin ketju oli 10km koeajolla tehnyt aika mahtavat railot kanteen. Jani tuossa tais järkeillä että imupuolen ajotukset vetää liian myöhäselle, jos tuo ketju on tommosella kireydellä kokoajan.
Vierekkäin vertaillessa alkuperäsen ketjun ja vähemmän ajetun ketjun pituudessa ei silminnähtävää eroa. Alkuperäisessä ketjuss selvät jäljet kansikosketuksesta. Satatonnia ajetussa varaosaketjussa ei silminnähtäviä kansikosketusjälkiä.
Comment
-
Löysinhän mä yhden kohtalotoverin: http://audisrs.com/ftopic5352-0-asc-45.php
Tuollakin pitkään ihmetelty, että mistä vedenjuonti johtuu, mutta taitaa olla kansi halki.
Tilasin Ebaysta uuden kiristimen. Nopeasti ainakin vastaili maileihin ja pikku lisähinnalla sain UPS pikatoimituksen osalle. Vaikka napsahtais kaikki tullit ja verot, niin osalle jää hinnaks n. 420€, joka on halvin hinta jonka löysin tuosta osasta.
Comment
-
Saattaa hieman ahistaa. Näyttää siltä, et joku betonimies on käyny tekee käytännön pilan mun kattiin.
Eli nyt pitäis saada uudet downpipet katteineen. Nuo Peten pelkät esikatit ei käy, kun tulee liian leikkaa/liimaa projekti. Ja esikateista voisin muutenkin luopua.
Yks vaihtoehto on Gedun esikatittomat downpipet ja Okkimin pääkatit. Kun semmosia kuulemma nurkissa ylimääräsenä pyörii. Jos olis aikaa enemmän, niin en varmaan jäis miettimään. Jos joku pääkaupunkiseudulla noi kursii kasaan niin voi ilmoittautua.
Yks vaihtoehto on ostaa koko downpipe paketti ja porata esikatit tyhjäks.
Comment
-
Ei oo tosi, noista kahdesta naulan kokoisesta reijästäkö pitäis pakokaasun päästä läpi. Hyvin on pojat valaneet :)
Comment
-
Heh, kaikkea sitä näkee! :) En ihan heti tuollaista uskoisi, mutta pakko se on kun kerran kuvakin todistaa. Eivät sentään olleet sulaneet, mitä epäilinkin ;)
Jos tuota tökkii, niin tuleeko siihen jälkiä, vai onko ihan kivikovaa tavaraa?
Eikö tuossa tapauksessa muuten luulisi että pakolämmöt olisi korkeat?Viimeksi muokannut okkim; 6.6.2009, 23:55.
Comment
-
Ei se taida ihan kivikovaa tavaraa olla. En kuitenkaan kunnolla sitä tökkinyt.
Ei sanut ajettua niin suurilla kierroksilla, että olisi saanut pakolämmöt nousemaan yli 945 asteen.
Minkäslaisia versiota tuosta downpipestä on, lähinnä kiinnostaa lambdan paikat? Tossa on tuo oma downpipe AZB-koneesta:
http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/downpipe.jpg
Comment
Comment