Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

anturi G62 A6:ssa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    anturi G62 A6:ssa?

    Eli vag-com antaa vikakoodia ja tarjoaa tuota anturia vian aiheuttajaksi.
    koitin perhealbumista katsella mutta en löytänyt varaosakoodia enkä paikkaakaan.
    oletan että se on koneen takaosassa ylhäällä, niinkuin 4-pyttysessäkin eli jossain tuolla, löytyykö se samasta paikkaa V6-koneessa?
    Entä mikä on sen varaosakoodi?
    Koneen tyyppikoodi on APS ja kyseessä on profiilin auto.

    Kyseessä siis se veden lämpötila-anturi mikä antaa tietoa eculle, kun mittari näyttää ihan oikein. Mistäs tämä anturi löytyy ja varaosakoodia, että sais tilailtua oikean osan.
    Viimeksi muokannut jasso; 11.9.2008, 19:04. Perustelu: Muokkaa vanhaa, jos vastauksia ei ole vielä tullut

  • #2
    Ei ole tietoa juuri 2,4:sesta, mutta 2,8:ssa G62 nro 059 919 501A, uusi malli vihreä, vanha malli musta.
    12V orgista paikka:
    http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=cool
    Lisätään sivut nyt näköjään alhaalla, mutta linkki kyllä oikea- odotellaan...

    Comment


      #3
      päädyin marmoritiskiltä hakemaan osan, varaosanumero on juurikin tuo ja siihen o-rengas on N 90316802
      löysin anturinkin, eli on siinä imuputken haitariletkun alla kumiletkussa kiinni, samoissa kohdissa on moottorin joku asentotunnistin.
      eli osa numero 3 alla olevassa linkissä.
      linkki

      Comment


        #4
        Vaihdoin eilen tuon saman osa, V6 ARJ bensakone.
        G62 anturi oli (vepek) kuvasta poiketen toisella puolella suurin piirtein samassa kohdassa kuin kuvassa, mutta kuten Jabe totesikin apukuskin puolella imuputken haitariletkun alla. Osa on pystyasennossa, johdot ylöspäin. Aika syvälle ja ahtaaseen paikkaan joutuu kurkottamaan. Osaa ostaessa pitää ostaa myös kuminen tiiviste ja kiinnitysklipsi, joka minulla katkesi jo irti vetäessä. Nestettä ei juurikaan valunut vaikka vaihtoon paloi aikaa (ahdas paikka ja etsiskelin vanhaa kumirengasta, kunnes huomasin sen olevan vielä reiässä). Uutta asentaessa joutuu painamaan samanaikaisesti osaa ylhäältä ja työntämään klipsin paikalleen lähinnä tunnustelemalla, koska näköyhteyttä ei juurikaan ole. Pari tuntia meni aikaa, paikka on hankala löytää ja myös hankala asentaa. Vanha osa oli musta, uusi vihreä.
        Syy miksi tuon anturin vaihdoin oli, että käynnistyminen vaati pitkää sahausta kun kone oli lämmin, joko pitkän ajon jälkeen tai myös kesäkuumalla parkkipaikalla. Käynnistyi kyllä, mutta vain kaasupoljin pohjassa. Nyt tuo ongelma näyttäisi poistuneen, tosin kokemusta on vain parilta päivältä.

        Lisätietoa yllä olevaan. G62 anturin vaihto ei auttanut lämpimän koneen käynnistysongelmaan. Vika oli aktiivihiilisuodattimen venttiilissä. Aktiivihiilisuodatin kerää tankista bensahöyryt ja tuo venttiili avautuu aika ajoin jolloin kone imaisee höyryt aktiivihiilisuodattimesta sisäänsä. Nyt tuo venttiili oli koko ajan auki. Venttiili on konehuoneen puolella oikean etusiiven lähellä josta menee letku suodattimeen. Itse suodatin on oikean etulokasuojan sisässä.
        Viimeksi muokannut JukkaSaksa; 20.9.2012, 18:37. Perustelu: Lisätietoa

        Comment

        Working...
        X