Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ACK 2.8 30V nykii ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ACK 2.8 30V nykii ja sammuilee

    Oireisto on seuraavanlainen:

    Kylmä kone, ei ongelmia. Lämmin kone, ongelmat alkavat; 1500...2500 rpm kone nykii voimakkaasti, sekä kiihdytettäessä että tasakaasulla ajettaessa, mutta vain satunnaisesti. Joskus nykimistä ilmenee 3000 rpm:ssa asti. Moottori täristää hienoisesti lämpimänä joutokäynnillä ollessaan, toisinaan moottori myös sammuu, mutta lähtee hyvin sen jälkeen käyntiin. VAG COM antaa vikakoodin ainoastaan ilmamääräsensorista, "signal too low - Intermitted" Tämä vika tulee heti nollauksen jälkeen takaisin. Tehot tuntuvat olevan tallessa nykimisestä huolimatta, joten en oikein jaksa uskoa ilmamääräsensorin olevan syyllinen oireiluun. VAG COM ei löydä mitään muita vikakoodeja. On kokeiltu vaihtaa uutta sytytysyksikköä sekä uusia tulpanjohtoja, näillä ei ole ollut vaikutusta asiaan.

    Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Ko. moottorin osat ovat sen verran hintavia, ettei ihan kokeilemalla uusia osia viitsi lähteä vikaa hakemaan. Searchilla löytyi samankaltaisia vikoja, joista useimmat ovat korjaantuneet yllämainituilla toimenpiteillä. Mutta tämänkaltaista vikaa ei kukaan ole tuntunut ratkaisevan vielä.

  • #2
    Kyllä nyt siltä tuntuu että se maf on viallinen, en tiedä onko niin että 2.8:ssa on vaihto-osa se maffi, mutta 2,7:aan se on vaihtona reilun satasen, ei siis paljon.
    Mutta jos ei se oo vaihto-osa niin multa sä sellasen saat käytettynä.

    edit: ei voi poissulkea lambdojakaan
    Viimeksi muokannut Janek; 5.9.2008, 20:29.

    Comment

    Working...
    X