Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin V8:sit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin V8:sit

    Mitä eroavaisuuksia 80 ja 90-luvun taitteen Audin 3,6 ja 4,2 litran v8 koneissa on? Mistä erottaa päällepäin?

    Mikä moottorinohjaus? Bosch?

    Onko olemassa takavetolaatikkoa joka kävisi suoraan tuon koneen perään? Manuaalina tai automaattina...

    Omaansa ei taida fiksusti saada muutettua takavetoiseksi?...

    Mitä vakio sisuskalut kestää ahdettuna? (juu tiedetään että riippuu miljuunasta eri asiasta, mutta joku noin suunta... jollain omakohtaisia kokemuksia? Linkkejä aikaisempiin keskusteluihin?)

    #2
    LT:n ja vanhan dieselvolvon laatikko.

    Comment


    • #3
      240 volvon? onko tuo LT:n loota samanlainen?

      Comment


        #4
        Bosch Motronic. (Käyttääkö Audi edes muita?)

        Comment


        • #5
          Luullakseni LT:n laatikko pitäisi olla oikeen vanhan pystymoottorin laatikko. Nuoremmissa on konetta kallistettu aikalailla, joten voi tulla ongelmia sovituksessa?

          Comment


          • #6
            29.07.2008 18:41jassoBosch Motronic. (Käyttääkö Audi edes muita?)
            Audi on minulle täysin uusi tuttavuus joten pitää tyhmiä kysellä, tarkoitus tunkea tuo audin kone takavetokoriin joka ei siis ole Audin tekele.

            Saisiko tuosta laatikko hommasta vielä tarkempaa selvitystä jos vaan tietoa löytyy... Mikä kytkin? vauhtipyörä?

            Tuo Volvon laatikko voisi olla hyvä vaihtoehto, jos siis pulttautuu suoraan tuohon koneen jatkoksi....

            Comment


            • #7
              Jep... eli 740 vollen kytkinkoppa ja loota käy vauhtipyörineen ja kytkimineen...
              Minkälainen patti tuossa V8:sin öljypohjassa on? etu vai takaosassa konetta? Onko jollain kuvaa aiheesta?

              Comment


                #8
                Ihan mielenkiinnosta vain asiaan, mikä ihme on tekeillä? Radalle nähtävästi, mutta mihin käyttöön?

                Comment


                • #9
                  Kadulle kadulle.... Sierraan

                  Comment


                    #10
                    Sanokaas muuten että miksi Audin kasit ei "hömpötä" niinkuin jenkkien? Onko niissä jotenkin erilainen sytysjärjestys tai kampiakselijärjestely?

                    Comment


                    • #11
                      Kai se on putkistoriippuvainen kysymys, jenkkiautoissa on usein oma ränni kummallekin sylinteririville loppuun asti, joka aiheuttaa epätasaisen käyntiäänen.

                      Comment


                        #12
                        syttyjärjestys sen tekee, varsinkin chevyn pikkulohkojen syttyjärjestys on aika kummallinen.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä sen audin 4.2 kasin saa ihan kivasti höpöttämään kun tekee kunnon hormiston auton alle riittävän isosta tavarasta.

                          Ex kasissa oli juurikin sellainen jenkkimäinen ääni, ja moni tuli ihmettelemään, että mitä tuolla pellin alla on kun noin höpisee. :)

                          Comment


                            #14
                            Eikös Audin kasi käy kuitenkin tasaisesti, eikä sillein "mitensattuu" niinkuin jenkkikasi?

                            Comment


                            • #15
                              Jenkkien koneet on aika maamoottoreita. Audin kasit ilmeisesti sitten ylävireisempiä ja onhan ne litratilavuudeltaan pieniä.

                              Tuommoiset käyrät tuli Jeepin koneesta. En tiedä Audin koneen arvoja, mutta voisin kuvitella, että ovat painotuksiltaan hyvinkin erilaiset.

                              Comment


                              • #16
                                Minkälainen patti tuossa V8:sin öljypohjassa on? etu vai takaosassa konetta? Onko jollain kuvaa aiheesta?
                                Ja koneen leveys olisi myös mukava tietää...

                                Comment


                                  #17
                                  Kuulemma RS6:eenkin tulee "jenkkihöpinät" kun vaihtuu alle isommat downpipet ja paremmin virtaavat katalysaattorit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei tuo omani jenkiltä kuulosta vaikka putket menevät ominaan takavaimentimelle asti. Ponussa vain yksi putki taakse asti ja kuulostaa jenkiltä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sylinteriryhmien sytytysjärjestys tekee äänieron. Audin V8 käy muistaakseni kuin kaksi rivinelosta tasa tahdilla. Chevyn koneessa tais olla ainakin viimeisten pyttyjen järjestys käännetty.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mutta kyllä osa jenkeistäkin käy putkeen kuin sähköpuhaltimella puhaltelisi. Jotkin vanhat kaasaripelit käy kyllä niin uskomattoman nätisti. Ei mitään höpötystä vaan todella tasaista huminaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          jeps, joka valmistajalla on omat syttyjärjestyksensä. Chevyn pikkulohkon lotina on seurausta todellakin kummallisesta syttyjärjestyksestä. Sytytysjärjestys on 1-8-4-3-6-5-7-2, ja pytyt on numeroita parittomat toiselle kannelle, parilliset toiselle, siitä sitten voi hämmästellä hiukan hämärää käyntiä ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Taitaa ainakin tyhjäkäyntikierroksilla ääniin vaikuttaa myös nokkien jyrkkyys pakoputkiston lisäksi (vaikutti ainakin kuplassa hurjasti). Kyllä se Audikin kasillaan vähän höpöttelee, mutta melko sivistyneesti, ei sillä lailla raskaasti jenkkityyliin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuolta voi katsella ihan faktaa sytytysjärjestyksistä ja paljon muustakin:
                                              http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines#firing

                                              Comment


                                                #24
                                                Menee nyt pikkasen offtopic mutta,

                                                Minkä takia jotkut jenkkimiehet korkeita tehoja hakiessaan vaihtavat sytytys järjestyksen joksikin muuksi mikä se vakiona on ja oliskohan ne vaihtanu viellä jonkun erikoisen nokka kepinkin? Miksi/minkä takia?

                                                Mahtaako moparin ja letukan kaseillakin olla jotain eroa sytty järjestyksessä, kun mulla on offroad autona ramchargeri 360 koneella ja se käy läpivirtaavilla vaimentimilla tosi nätisti, eikä sitä saa pitään pahaa ääntä edes nelikurkkusella edelbrokilla!
                                                Toki tuo moppe ollut jo 4 vuotta projekti asteella vedoten nuukuuteen!
                                                Viimeksi muokannut retulainen; 23.1.2009, 09:07. Perustelu: lisäys

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vaihtaako ne sitten samalla kampiakselin ja nokatkin? Kun eihän se kone toimi jos vaan heittää tulpanjohdot eri järjestykseen kuin ennen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Qtka Näytä viesti
                                                    Ja koneen leveys olisi myös mukava tietää...
                                                    Unohda sen audin V8 rakentaminen takamoottorivehkeeseen, ainakaan sellaiseen jossa on kiinteä etupalkki koneen alla.

                                                    Ellet halua Asentaa konetta joko etuakselin etupuolella tai kokonaan takapuolelle, tai tehdä siihen alumiini/pelti öljypohjakompleksiin "muutamaa" pientä muutosta. Samalla vaivalla tekee jotain järkevämpää, halvempaa ja tehokkaampaa.

                                                    Ota ennemmin Kasi joka on jo takavetoisesta kotoisin.

                                                    ..Audin kasissa ja jenkkimölleissä on yhteistä tasan sylinterimäärä ja kannen yläpuoliset venttiilit.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tahtoo olla nuo sopivat kasikoneet aika harvassa jotka kävivsivät tilavuuden/tehon/painon puolesta sierraan. Audin 3,6:tonen on just rajojen sisään mahtuva....

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Etelä-Afrikan xr8 5 litran koneella käy vertailuautoksi. Onpa sellainen yhdellä puolitutulla leimattuna. Ahdettuna. Eli kyllä ainakin tilavuuden ja painon puolesta vaihtoehtoja löytyy. Eli tilavuus saisi olla maksimissaan noin 6.2 litraa. Kevyissä ja nykyaikaisissa kaseissa taitaa vaan tehot nousta liian ylös.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Qtka Näytä viesti
                                                          Tahtoo olla nuo sopivat kasikoneet aika harvassa jotka kävivsivät tilavuuden/tehon/painon puolesta sierraan. Audin 3,6:tonen on just rajojen sisään mahtuva....
                                                          etsi jostain Roverin (Buickin) 3,5 litranen (215 cid) V8.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Se varmaankin on tehty jo joskus ammoisina aikoina, nykyään ei enää onnistu... Roverin kone on vähän turhan kivikautinen

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X