Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -89 koneen vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -89 koneen vaihto?

    Käykö 80 audiin (vm -89, 1,8S, bensa, kaasarikone) vaihtokoneeksi 1-pisteruiskukone? (myös 1.8, vm ~ kai -90)

    Roi-osassa sanovat että pitäis onnistua heittämällä...

    Ruiskutekniikkaa ei ole jäljellä uudessa koneessa, pelkkä moottori.
    Enkä jaksais ettiä ruiskutekniikkaa.
    Ajattelin siirtää kaasarin (just kunnostettu) moiseen myllyyn (kannessa sama osanumero molemmissa koneissa) ja vaihtaa kaasarikoneesta imu- ja pakosarjat.
    Öljynputsarissa näkyy olevan eroa: ruiskukoneessa on putsarin "jaluksessa" kaksi anturia ja kaasarikoneessa yksi. Oisko neuvoja kytkennän järkevästi tekemiseksi?

    Eli onko joku tehnyt -> varoitukset ja huomiot
    tai jos on jättänyt tekemättä tai jäänyt kesken, niin miks?

    Joo muoks:
    Aattelin ilmottaa vielä, että haeskelin asiaan littyvää jo aiemmista tarinoista ennen kysymystä...
    konehan istuu paikoilleen noinniinku fyysisesti, mutta tuo öljynsuodatin: vanhassa on vinossa taaksepäin ja uudessa suorassa suhteessa koneeseen; että mittei minä sille teen?
    a) kytkenkö vanhan anturin uuteen ja kumpaan vai onko niillä joku eri merkitys?
    -vaihtokone on ollut ilmeisimmin katalysaattorillisessa, oisko tuo toinen anturi sitten joku yläpinnan "valvoja"?
    b) vai pystyykö vaihtamaan vanhan öljynputsarin kiinnikkeen tuohon uuteen?
    Viimeksi muokannut kasikymppinen; 11.6.2008, 16:22.

  • #2
    Öljynputsarissa näkyy olevan eroa: ruiskukoneessa on putsarin "jaluksessa" kaksi anturia ja kaasarikoneessa yksi.
    Onhan kaasarikoneessakin 2 anturia? Jos ei muu auta vaihda jalus vanhasta.

    Comment


      #3
      Kyllä siellä pitäisi olla kaksi anturia, toinen on yläpaine- ja toinen alapaineanturi.

      http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42385

      Comment


      • #4
        Joo, kiitti kommenteista.

        Molemmissa on kyllä kaksi anturia,
        uudessa molemmat päällä,
        vanhassa toinen päällä ja toinen alla.

        Aattelin että tuossa uudemmassa on paranneltu versio: molemmat anturit ovat öljynputsarin jälkeen, jolloin paine mitataan kait sillai että se hälyttää, jos putsari esm. on tukossa.
        Vanhassa toinen anturi on ennen putsaria.
        Eli uudessa se varoittaa putsarin tukkoisuudesta, vanhassa ei?
        Toisaalta on noita kasikymppisiä ollu ja oon vaihtanu asiallisen käytön jälkeen aina putsarin; ei oo päässy tukkeutumaan ikänä - vielä.
        eli päätän kumpi on helpompi mulle.
        Yritän ihan itte ottaa selvää et kumpi on kumpi anturi kummassakin.
        Toisaalta, jos joku osaa sanoa että kumpi on vanhassa päällä ja kumpi on alla, niin voi kokeilla jompkump vaihtoehtoa: onhan tuo myllyn vaihto semmonen prosessi, että tää on vaan hienosäätöä...

        Comment


          #5
          Katso tuo edellinen linkki, niin tiedät miten anturit toimivat.

          Comment


          • #6
            Raportti:
            - Eipä käynytkään vanha vino jalus uudemman suoran jaluksen paikalle - on uudessa isompi ja usseempreikänen, pultit eripaikassa.
            Ja myyvät tiivisteenäkin tiivistesarjoissa näköjään tuota uudempaan käyvää. Uudemman tiiivisteen saa jotenkin toimimaan vanhassa jaluksessa. On tullut vastaan pari kasikymppistä, missä öljynputsarin ja koneen rungon välistä näkyy yläkulmassa osa tiivistettä ja siinä reikä. Nyt löyty sitten selitys siihen: Niissä on siis uudemman tiiviste: Noissa tapauksessa kannattaa olla siis tarkka, koska nuo uudemman tiivisteet ovat tehdyt hiukan isommalle jalukselle ja jalusta ei tahdo riittää tarpeeksi tiivisteen kriittisiin paikkoihin (kuminauhaura).

            - Vanhassa kaasarikasarikasikymppisessä ei ole tuota "turhaa" elektroniikkaa, joten en kauheesti saanut noista linkeistä, kiitti joka tapauksessa.

            - Uudemman ruiskukoneen anturit kyllä toimii vanhassa kaasariympäristössä ja kytkennätkin olivatkin ihan loogiset. Pitää varoa vain ettei virranjakajan alipainetötterö osu takimmaiseen liitäntään; täytyi hiukan väännellä.

            -Vaihto suoritettu, kone käy ja kukkuu sekä matka jatkunee...

            Comment

            Working...
            X