Tehoja luvataan lisää parhaillaan 16hp/22nm. Puheet kulutuksen pienentymisestä on varmaan bullshittiä? Onko kenelläkään kokemusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kannattaako lastuttaa 80 2.0E -92 115hp?
Collapse
X
-
no kokeile
ihmeessä. Oishan tuo mukavaa, kun joku raskis kokeilla vaparin lastuttamista, niin saatais kommentteja ihan KOKEMUKSISTA, eikä vain ettei kannata. Jos ne lupaa tehoa lisää esim. tuon verran, niin kai se pitää paikkaansa? Turbomiehet tuntuu yleensä olevan sitä mieltä, että vain sen lastuttaminen kannattaa. Kumma homma , onkos kokemuksia itsellänne vaiko mutua?Siis rakentavassa mielessä:)
Comment
-
Itse laittaisin hiukan paremman nokan, tarkistaisin ettei ilmanputsari tai takaäänenvaimemnin
ahdista ja sitten lisää kakkua koneeseen vaikka bensanpainetta nostamalla jne.
Voidaan saada ehkä 10-20hp. lisää tehoa, imu ja pakoäänia saadaan ainakin lisää:)
Rahaan palaa itse tehden 700-1000E.
Ei kovin helppoja hevosia ja bensaa palaa entistä enemmän...
Comment
-
Ei kannata.Lastutin ite joskus vaparin (audi V8) ja eroa ei huommannut vaikka tehoa luvattiin +25hv ja vääntöä +40nm.Jos joku olis vaihtanut vakio lastun takaisin,enkä olisi tiennyt,niin en olisi pystynyt sanoman kumpi lastu on koneessa.
Jos haluat sitä virittää,niin kyllä sun pitää aika paljon tehdä muutoksia ja silloinkin siitä tulee aika kuollut alhaalta ja konetta pitäs saada pyöritettyä ainakin 7700rpm,jotta "rajut nokat" olisivat alueella.
Puristus-suhde,nokat,kansi,pakosarja/pakoputki,alakerran osien keventäminen ym ym...aika paljon palaa rahaa ja vastineeksi rahalle saat n.50-70hv....mutta toisaalta harrastus maksaa aina.
Tulisko järkevämmäks ja halvemmaks vaihtaa siihen hieman isompi kone?
Comment
-
Joo, eipä tehdä mitään=) Konetta en lähde vaihtamaan, kun on tosi hyvässä kunnossa ja kulutuskin alle 7 litraa. Pienen venttiiliremontin yhteydessä huomattiin ettei sylinteritkään oo kulunut yhtään, kun oli ne ristikkäiset työstöjäljetkin vielä selvästi näkyvissä. Ajettu 130000km.
Kulkeehan tuo saksan tuonti tuollaisenaankin tosi mukavasti=)
Comment
-
Onhan noita tehty mielenkiinnosta esim 20V NM koneeseen ja 2,3L 10V vapariin. Kaikissa haettiin vain hyötysuhteen nostoa ja bensankulutuksen alenemaa. Reagoi kaasuun paremmin joten kait siinä hieman tehoa lisää tuli välialueelle. Ei käytännön merkitystä. 100km:llä säästyy noin 1l - 1,5 litraa, joten 10% säästöä marginaalisesti. Isompi hyöty saadaan katittomassa koneessa, koska ennakoita voidaan nostaa enemmän. noin 3-4 astetta.
Ei kannata käytännössä vaivan takia.
Comment
-
Muutama vuosi sitten tuttu laittoi Pontiakkiinsa lastun. Ero oli kuulemma huomattava, lähinnä siinä että bensaa meni huomattavasti enemmän kuin ennen... Lupaukset valistajalla oli tietenkin suuret, mutta radalla / kiihdytyksissä / sitkeyksissä ei mitään eroja saatu aikaan.
Kaverilla on joku uudempi 325bemari, ja siihen kuulemma kannattaa laittaa lastu. Tehoa sillä ei juurikaan lähde, mutta saastenormien takia keskikierroksilla on vääntönotkahdus mikä on ilmeisen ärsyttävä. Tuollaisella vain "ratakäyttöön" tehdyllä lastulla se on otettu siitä pois, vetää tasaisesti koko matkan.
Comment
Comment