Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo ulina V8:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyllä, voi ulvoa. Itselläni teki tuota tarvikekorkilla (joutui sellaista hetken käyttämään kun hukkasi alkuperäisen). Imi tankin korvausilmat aktiivihiilipöntön läpi...

    Comment


    • #32
      Öö.. Niin kuuluisiko tuon siis "hengittää" sen korkin kautta vai..?

      Comment


        #33
        Kyllä, korvausilma on suunniteltu imettäväksi korkin läpi.

        Comment


        • #34
          Ai, toisaalta olen kuullut että näissä tuo korvausilma kuuluisi tulla juurikin tuon kierrätysilma-systeemin kautta, eikä korkista kuten vanhemmissa...?

          Comment


            #35
            Ei ole mitään syytä imeä hiilipöntön läpi korvausilmoja. Jos tankkiin muodostuu ylipainetta, niin sitten puhkutaan hiilipöntön läpi paineet alas. Ei se ilman imeminen korkin läpi päästöjä lisää ;)

            Comment


            • #36
              Mulla ei ainakaan korkista johdu. Tuossa kun vaihdoin pumpun, niin ulisi iloisesti vaikkei ollut se kannen kiristysrengaskaan kiinni kun kokeilin pumpun toimivuutta.
              Vaikka nyt periaatteessa kaikki toimii eikä uuden pumpun takia akuuttia tielle jäämisen pelkoakaan ole, niin silti välillä korpeaa toi ulina.. Tai periaatteessa kaksi ulinaa. Pumppu pitää sen tasaisen omansa (joskus tosin ajon jälkeen loistaa poissaolollaan), ja toinen on tuo aikaisemminkin kuulunut, satunnainen, ääni. Yleensä se kuuluu kevyellä kaasulla ja kaasua painettaessa voimistuu hieman ja sitten häviää. Voisin hyvin kuvitella sen kuuluvan juuri jostain kierrätys-systeemistä tms. Tankin etupuolelta, jostain bensansuodattimen seudulta se selkeästi tuntus kuuluvan. En ole sieltä lähemmin asiaa tutkinut, mutta osaisko joku sanoa onko siellä mitään mikä jotain ääntä saattaisi pitää?

              Comment


              • #37
                Näyttäisi siltä, että sain omastani ulinan katoamaan. Vaihdoin tuossa bensapumpun, kun vanha hajosi ja tuo ei vielä poistanut ääntä, joten aloin tutkimaan tarkemmin. Ääni tuntui tulevan tuosta venttiilistä, joka on siinä letkun välissä joka lähtee tankin kannesta. Eli siis tuo mistä kautta kiertää bensahöyryt. Alipaineella kokeilemalla sain saman äänen aikaiseksi, venttiili ikäänkuin "värisee". En tiedä toimiiko tuo sitten oikein muutenkaan, kun tuntui päästävän paineen molempiin suuntiin. Sattui olemaan yksi vastaventtiili tuossa, niin laitoin sen siihen tilalle. Tällä hetkellä näyttäisi, että ääni katosi sillä.

                Comment


                • #38
                  Pitäsköhän itekkin tuota venttiiliä vielä vilkasta. Huomasin sen kyllä itsekin pumppua vaihtaessa, mutten uskonut sen olevan syyllinen, kun ajattelin että se ulina tulee jostain muualta. Onneksi sen takia ei tarvii ihan tankkiin asti mennä... ;)

                  Comment


                  • #39
                    Nyt pääsin itsekin tuota venttiiliä tutkimaan, mutta epäilen että tuosta se oma ulina tulisi. Mitenköhän sen kuuluisi toimia kun huomasin myös tuon että ilma kulkee siinä molempiin suuntiin? Jonkin verran painetta kuitenkin siinä letkussa oli kun sen irti nyppäsin. Aika hyvät puhinat tuli... Kuinka normaalia lie? Mutta jos vinkuminen johtuu siitä että jossain ei ilma kulje, niin pitäs päästä pidemmälle huohotusjärjestelmässä. Onko tietoa mistäpäin kannattas lähteä loppujärjestelmää metsästämään?

                    Comment


                    • #40
                      Enpä usko, että vika on muualla järjestelmässä. Tankkiinhan kuuluukin jäädä alipaine. Itsellä ulina ei ole tullut takaisin sen jälkeen kun venttiilin vaihdoin. Itse asiassa purinkin tuon venttiilin uteliaisuuttani ja siellä on kuminen kalvo sisällä, joka estää isomman virtauksen tankista pois päin, mutta pienempien reikien kautta virtaus menee kumpaankin suuntaan. Olisikohan tuon tarkoitus tasoittaa jotain painepiikkejä, tms.. Oma veikkaukseni on, että tuo kalvo käy liian "veteläksi" ajan myötä, jolloin se alkaa pitää ääntä.
                      Tuolla on lisää juttua tästä venttiilistä saksaksi kylläkin:
                      http://www.audiv8.com/german/faq/faq_show.php?id=167

                      Comment


                      • #41
                        Voi hyvinkin pitää paikkansa. Vagcatissa tuo onkin bleeder valve (895 201 146B), joka nimensä mukaan voisi hyvinkin toimia noin. Saisikohan tuota kuinka edullisesti muualta kuin marmorilta/Tepolta? Marmorilla tuo maksaa ~40e ja Tepon hinnaston mukaan ~38e.
                        Jos ei muualta saa niin kaippa se pitää marmorilta sitten käydä hakemassa. Tosin sekin menee kuulemma saksan tilaukseen kun ei keskusvarastollakaan tuota ollut...
                        Kannattaisiko tuota kokeilla käyttää ilman venttiiliä? Ei kai siitä mitään haittaa ole?

                        Comment


                        • #42
                          Veikkaisin, että voisi toimia ilmankin tuota venttiiliä. Itsekin kokeilin ilman, ja ainakin alipaine tankissa pysyi samalla tavalla.

                          Comment

                          Working...
                          X