Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi C4 pakoputkisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi C4 pakoputkisto

    Moni tuossa väittäny että tuossa C4 2.8 12v olisi ahdas putkisto vakiona. Vilkaisin auton alle ja siellä löyty 2 kattia, jonka jälkeen muuttuu yhdeksi putkeksi, perään 3 vaimenninta. Keskimmäinen vaimentimista oli vähän erikoisemman muotoinen (poikittais). Kaveri tyhjennytti entisestä 80 2.8 Audistaan katit ja ja sanoi että herkyyttä tuli paljon lisää. Ovat varmaan olleet jo vähän tukossa, kuten varmaan rupeavat nuo omatkin jo olemaan. Mitähän tuolle pukistolle kannattaa lähteä tekemään.. poistamaan/ vaihtamaan jotai vaimenninta? katit pois/ vaihto virtaavimpiin?

  • #2
    Eiköhän sinne hyvinkin pienellä sovittamisella saa vaikka Urssin putkiston kateista taaksepäin. Luulisi riittävän kutoselle, kun ei tuossa 20vt turbossakaan ahdista ;) Toki äänet saattavat olla hiukan räyhät tuollaisen modauksen jälkeen :D

    Comment


    • #3
      Varmaan ajaisi saman homman kun heittäisi alkuperäis vaimentimet pois ja laittaisi tilalle 2 vaimenninta, supersprint, magnaflow tms.

      Comment


      • #4
        Kattien poistaminen voi tuoda vähän tehoa lisää, mutta miten on katsastuksen laita.
        Yleisesti ottaen pakoputken muuttaminen 2,8 AAH-koneessa ei tuo paljon lisää tehoa, jos haluaa tätä kautta lisää tehoa, pitää tehdä uusi pakosarja, joka onkin aika vaikea juttu.
        2,8:iin saa vähän tehoa lisää ottamalla imusarjan pituutta muuttavat läpät pois tai käyttämällä 99-bensaa myös lämpötila-anturia voi huijata laittamalla potikka väliin eli koneen saa käymään rikkaammalla. Kaasupolkimen tuntumaa saa parannettua ottamalla apujousella olevan kaasupolkimen pois. Siinä nyt vähän viriksiä.

        Comment


        • #5
          Onko kellään tietoa minkä kokoinen tuo vakioputki on kattien jälkeen, 1x2,5"? Siis tuossa C4 2.8 v6.

          Comment


          • #6
            60mm. tiivisteet näkyy olevan.

            Comment


            • #7
              Onko tietoa minkä kokoiset ne putket on ennen katteja?
              Tarvisisin tietoa koska pitäisi omaani vaihtaa katit ja ajattelin jotku tarvikekatit laittaa?
              Mistä saisi halvalla (hyvät) tarvikekatit?

              Comment


              • #8
                Ite rakensin omaani kateilta taakse 2.5 tuumasesta yhdellä ns. "turbo"- ja yhdellä "absortio"(vai mikä se oli?) vaimentimella, ja tuntuu siltä että ne katit vaimentaa niin paljon että riitäisi kyllä 1 "turbovaimennin".
                Tehoista en sano mitään, mutta kuuluupahan edes jotain ääntä sieltä putkesta :).

                Comment


                • #9
                  Eiköhän sinne hyvinkin pienellä sovittamisella saa vaikka Urssin putkiston kateista taaksepäin.
                  Ei saa, ainakaan pienellä sovittamisella. BTDT. Etkan mukaan sama putki 2.5TDI ja V6 malleissa. Omaan tdi-kippoon tuon urssin putken askartelin ja siellä ei käynyt oikein mikään suoraan. Katit piti vaihtaa, katteihin piti hitsata uudet laipat ja loppuputkistossa yksikään kannake ei sattunut kohdalleen. Kannattaa tutkailla melkeinpä muita vaihtoehtoja mieluummin, pääsee helpommalla.

                  Comment


                  • #10
                    Noissahan se ongelma että jos haluaa valmista aftermarket viriviri-putkea niin lähes kaikki on suunniteltu Ursiin, esim Simonsin 3 tuumainen rosteriputki joka irtoaa 550 eurolla.
                    Pakosarjoista sanovat virtauspenkissä käyttäneet että 250 hv ja etenpäin saa merkittävää hyötyä isommista sarjoista. Yksi vaihtoehto kuulemma käyttää AFC-koneen sarjoja- virtaavat paremmin.
                    AAH:ssa imupuoli ahdistaa reilusti: läppämallinen ilmamäärämittari, haitariputket, kotelo ennen kaasuläppää, kaasuläppä on kuristettu, imusarjan sovitukset on ihan päin P:tä etc.
                    GPS:llä mitattua huippunopeutta oli saatu saksanmaalla 20 km/h lisää käymällä läpi koko ketju ilmansuodattimesta kansiin.
                    Jotain aiheesta löytyy esim www.flow-improver.de

                    Terho: katit ainakin ovat täysin erilaiset (erimuotoisetkin) TDIn ja V6:sen välillä- olen sinun varoituksista huolimatta harkinnut tuollaisen simonsin asentamista V6:seen. TDI:stä kokeilen poistamalla takapöntön.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja AnaX Näytä viesti
                      Ite rakensin omaani kateilta taakse 2.5 tuumasesta yhdellä ns. "turbo"- ja yhdellä "absortio"(vai mikä se oli?) vaimentimella, ja tuntuu siltä että ne katit vaimentaa niin paljon että riitäisi kyllä 1 "turbovaimennin".
                      Tehoista en sano mitään, mutta kuuluupahan edes jotain ääntä sieltä putkesta :).
                      Noniin. Päästelin tuossa välipöntön pois, eli nyt on pelkästään yksi absortio pönttö kattien takana ja nyt lopultakin sitä kutosen ääntä saa kuunnella kunnolla :). Suosittelen.

                      Comment


                      • #12
                        AAH-koneessa on kyllä ihan kunnon Maf siis ei läpällistä ilmamäärämittaria.

                        Comment


                        • #13
                          Eniten ahdistavat todennäköisesti vanhan teknologian keraamiset AAH katit ja sitten pakosarjasta lähtevät DP:t / kaikki virtaushidasteet mitä mainittu edellä. Avarammilla kateilla tulee jo sopivasti räyhempi ääni mukavuuden kärsimättä yhtään. Kuvan B4:n metallikatit ovat ebaystä ostettut 200 cell sport katit ja menevät hyvin päästöistä läpi eikä taida kovasti ahdistaa. Kattien halkaisija 10cm.




                          Mistä muuten tietää että imusarjan pituussäädön läppäsysteemi toimii ?
                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.6.2010, 07:38.

                          Comment


                          • #14
                            Siitä, että 4000rpm tienoolla lähtee taas vetämään raikkaasti ;)

                            Tuo pituussätöhän on hyvin yksinkertaisella parametrilla ohjattu, toiminnan pystyy tarkistamaan vaikka konehuoneesta kaasuttelemalla.

                            Comment


                            • #15
                              Onko porukoilla tullut vastaan teettettyjä pakosarjoja noihin 12V koneisiin.
                              Mikäli aika ja intoa riittää ajattelin kysellä jos yksi kaveri joka on erittäin osaava hitsaaja ja autoista kiinnostunut tekis tuollaiset mulle. Käytössä laseri jolla sais laipat tehtyä ja TIG) Saisin vietyä malliksi B4:sesta repästyt imusarjat ja sitten DP-katti yhdistelmän C4:sesta (B4 DP näyttäis olevan erilaiset)
                              Tuohon sitten tuollaiset Tommyn kuvan mukaiset katit- ja Simonsia loppupätkä...

                              Comment


                              • #16
                                A6 C4 4A vs 4A2
                                Mitä eroa noissa on, jos varaosia, esim. pakoputkistoja katsoo? Minun auton (AAH, Quattro, sedan) tarrassa lukee 4A2.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 16.3.2022, 22:31. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                Comment


                                • #17
                                  Facelift malli eli Audi100/4A--> Audi A6/4A2.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Se hämää, että tuolla ebayn sopivuuslistauksissa sekä 4A että 4A2 ovat listattu 1994-1997 ja kummankin voi valita A6:sena, samalla koneella ja Quattrona. Sitten osa pakoputkista sopii kuitenkin vain jompaankumpaan.

                                    Onko siinä niin, että se ebayn yhteensopivuussysteemi on vain epäluotettava?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuolta voi katsella alkuperäisten varaosanumeroita: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...6q/1995-155/2/
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 16.3.2022, 22:29. Perustelu: Linkin korjaus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo, kiitos olen katsellut. Harmittavasti vaan ebay.de:n aftermarketputkien myyjät eivät listaa Audin varaosanumeroita tuotteitensa kanssa, joten ne eivät auta tässä tapauksessa. Ongelmahan on se, että 4A tarjonta on paljon runsaampaa kuin 4A2 ja mietiskelin, että onkohan niissä oikeasti eroa vai onko listaukset vain vajaita?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lähtisin veikkaamaan, että listaukset eivät aina ole ihan jiirissä. Jossain tapauksissa on pelattu varman päälle ja lätkäisty vain varmasti suoraan yhteensopiva. Jossain tapauksissa tarvittavat muokkaukset on isompia kuin toisissa.

                                          Melkein on osattava kuvista päätellä, onko se sopiva vai b.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuossa yhtä etuputkea tänään ihmettelin ja toisella kauppiaalla se kyseisen osanumeron putki sopii 4A ja toisella 4A2 ja systeemi sanoo, ettei sovi toiseen. Ja yhden kauppiaan myyntikuvassa lukee "Aktuell photo" mutta kuvassa putki on piirretty. Ota siitä nyt sitten selvä. :D

                                            Ei ole helppoa. Mutta, näyttäisi, että tämä homma ratkeaa foorumilaisen avulla. :-)

                                            Comment

                                            Working...