Moni tuossa väittäny että tuossa C4 2.8 12v olisi ahdas putkisto vakiona. Vilkaisin auton alle ja siellä löyty 2 kattia, jonka jälkeen muuttuu yhdeksi putkeksi, perään 3 vaimenninta. Keskimmäinen vaimentimista oli vähän erikoisemman muotoinen (poikittais). Kaveri tyhjennytti entisestä 80 2.8 Audistaan katit ja ja sanoi että herkyyttä tuli paljon lisää. Ovat varmaan olleet jo vähän tukossa, kuten varmaan rupeavat nuo omatkin jo olemaan. Mitähän tuolle pukistolle kannattaa lähteä tekemään.. poistamaan/ vaihtamaan jotai vaimenninta? katit pois/ vaihto virtaavimpiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi C4 pakoputkisto
Collapse
X
-
Kattien poistaminen voi tuoda vähän tehoa lisää, mutta miten on katsastuksen laita.
Yleisesti ottaen pakoputken muuttaminen 2,8 AAH-koneessa ei tuo paljon lisää tehoa, jos haluaa tätä kautta lisää tehoa, pitää tehdä uusi pakosarja, joka onkin aika vaikea juttu.
2,8:iin saa vähän tehoa lisää ottamalla imusarjan pituutta muuttavat läpät pois tai käyttämällä 99-bensaa myös lämpötila-anturia voi huijata laittamalla potikka väliin eli koneen saa käymään rikkaammalla. Kaasupolkimen tuntumaa saa parannettua ottamalla apujousella olevan kaasupolkimen pois. Siinä nyt vähän viriksiä.
Comment
-
Ite rakensin omaani kateilta taakse 2.5 tuumasesta yhdellä ns. "turbo"- ja yhdellä "absortio"(vai mikä se oli?) vaimentimella, ja tuntuu siltä että ne katit vaimentaa niin paljon että riitäisi kyllä 1 "turbovaimennin".
Tehoista en sano mitään, mutta kuuluupahan edes jotain ääntä sieltä putkesta :).
Comment
-
Eiköhän sinne hyvinkin pienellä sovittamisella saa vaikka Urssin putkiston kateista taaksepäin.
Comment
-
Noissahan se ongelma että jos haluaa valmista aftermarket viriviri-putkea niin lähes kaikki on suunniteltu Ursiin, esim Simonsin 3 tuumainen rosteriputki joka irtoaa 550 eurolla.
Pakosarjoista sanovat virtauspenkissä käyttäneet että 250 hv ja etenpäin saa merkittävää hyötyä isommista sarjoista. Yksi vaihtoehto kuulemma käyttää AFC-koneen sarjoja- virtaavat paremmin.
AAH:ssa imupuoli ahdistaa reilusti: läppämallinen ilmamäärämittari, haitariputket, kotelo ennen kaasuläppää, kaasuläppä on kuristettu, imusarjan sovitukset on ihan päin P:tä etc.
GPS:llä mitattua huippunopeutta oli saatu saksanmaalla 20 km/h lisää käymällä läpi koko ketju ilmansuodattimesta kansiin.
Jotain aiheesta löytyy esim www.flow-improver.de
Terho: katit ainakin ovat täysin erilaiset (erimuotoisetkin) TDIn ja V6:sen välillä- olen sinun varoituksista huolimatta harkinnut tuollaisen simonsin asentamista V6:seen. TDI:stä kokeilen poistamalla takapöntön.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnaX Näytä viestiIte rakensin omaani kateilta taakse 2.5 tuumasesta yhdellä ns. "turbo"- ja yhdellä "absortio"(vai mikä se oli?) vaimentimella, ja tuntuu siltä että ne katit vaimentaa niin paljon että riitäisi kyllä 1 "turbovaimennin".
Tehoista en sano mitään, mutta kuuluupahan edes jotain ääntä sieltä putkesta :).
Comment
-
Eniten ahdistavat todennäköisesti vanhan teknologian keraamiset AAH katit ja sitten pakosarjasta lähtevät DP:t / kaikki virtaushidasteet mitä mainittu edellä. Avarammilla kateilla tulee jo sopivasti räyhempi ääni mukavuuden kärsimättä yhtään. Kuvan B4:n metallikatit ovat ebaystä ostettut 200 cell sport katit ja menevät hyvin päästöistä läpi eikä taida kovasti ahdistaa. Kattien halkaisija 10cm.
Mistä muuten tietää että imusarjan pituussäädön läppäsysteemi toimii ?Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.6.2010, 07:38.
Comment
-
Onko porukoilla tullut vastaan teettettyjä pakosarjoja noihin 12V koneisiin.
Mikäli aika ja intoa riittää ajattelin kysellä jos yksi kaveri joka on erittäin osaava hitsaaja ja autoista kiinnostunut tekis tuollaiset mulle. Käytössä laseri jolla sais laipat tehtyä ja TIG) Saisin vietyä malliksi B4:sesta repästyt imusarjat ja sitten DP-katti yhdistelmän C4:sesta (B4 DP näyttäis olevan erilaiset)
Tuohon sitten tuollaiset Tommyn kuvan mukaiset katit- ja Simonsia loppupätkä...
Comment
-
Se hämää, että tuolla ebayn sopivuuslistauksissa sekä 4A että 4A2 ovat listattu 1994-1997 ja kummankin voi valita A6:sena, samalla koneella ja Quattrona. Sitten osa pakoputkista sopii kuitenkin vain jompaankumpaan.
Onko siinä niin, että se ebayn yhteensopivuussysteemi on vain epäluotettava?
Comment
-
Tuolta voi katsella alkuperäisten varaosanumeroita: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...6q/1995-155/2/
- Likes 1
Comment
-
Joo, kiitos olen katsellut. Harmittavasti vaan ebay.de:n aftermarketputkien myyjät eivät listaa Audin varaosanumeroita tuotteitensa kanssa, joten ne eivät auta tässä tapauksessa. Ongelmahan on se, että 4A tarjonta on paljon runsaampaa kuin 4A2 ja mietiskelin, että onkohan niissä oikeasti eroa vai onko listaukset vain vajaita?
Comment
-
Lähtisin veikkaamaan, että listaukset eivät aina ole ihan jiirissä. Jossain tapauksissa on pelattu varman päälle ja lätkäisty vain varmasti suoraan yhteensopiva. Jossain tapauksissa tarvittavat muokkaukset on isompia kuin toisissa.
Melkein on osattava kuvista päätellä, onko se sopiva vai b.
- Likes 1
Comment
-
Tuossa yhtä etuputkea tänään ihmettelin ja toisella kauppiaalla se kyseisen osanumeron putki sopii 4A ja toisella 4A2 ja systeemi sanoo, ettei sovi toiseen. Ja yhden kauppiaan myyntikuvassa lukee "Aktuell photo" mutta kuvassa putki on piirretty. Ota siitä nyt sitten selvä. :D
Ei ole helppoa. Mutta, näyttäisi, että tämä homma ratkeaa foorumilaisen avulla. :-)
- Likes 1
Comment
Comment