Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2,5tdi -98 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2,5tdi -98 vaihdelaatikko

    Vaihdelaatikosta lähtee pyörän nopeuden mukaan nouseva ja laskeva jurinaa, ei väliä onko vaihde päällä tai kytkin pohjassa vaan sama tasainen jurina kuuluu. Ääni kuulunut jo useamman kuukauden ajan eikä juurikaan ole voimistunut. Huoltamolla saivat vihdoin varmuuden mihin ääni kohdistuu. Onko kenelläkään kokemusta mihin voisi kohdistaa äänen lähdettä, korjaajan veikkaus oli laatikon poskilaakeri?

    Soitin täällä Jyväskylän seudulla toimivalle ammattiauttajalle ja kustannusarvio oli näin äkkiseltään 1500 ? - 3000 ? hän ei kylläkään lähtenyt veikkaamaan mitään erityistä syytä vaan sanoi että laatikko irti ja tutkitaan.

  • #2
    Koskas ne laatikon öljyt on vaihdettu?

    Comment


    • #3
      Ei tietoa, mutta tarkastettu kyseisellä korjaamolla ja oli terveen näköiset ja riittävästi.

      Comment


      • #4
        Mulla on ollut nyt 2 laatikkoa purettuna ja molemmissa on ollut pienen vetopyörästön laakeri sökö. Öljyt vaihdettu ajallaan ja oikeanlaiset. Jurina mulla kuului vaan vedossa ja pahimmillaan moottorijarrutuksessa, kytkin pohjassa ei minkäänlaista ylim. ääntä. Joten kuulostaa siltä että poskilaakereissa on sitten sulla vika. Poskilaakerit voi tarkistaa ensin laatikkoa poisottamatta. Eli vetoakselit pois ja laipat irti jonka alta löytyy poskilaakerit. Jos ei niissä vikaa niin sitten laatikko alas ja auki. Mulla tuli maksamaan laakerointi noin 400 (laakeri 250 ja vaihto prässissä 150) loput tein ite.

        Comment

        Working...
        X