Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7t lambdat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7t lambdat?

    Mikä on pätevin tapa päivittää lambdat, mennä marmoritiskille vai jonnekin muualle?

    Onko mitään mahdollisuutta saada laajakaista ominaisuus (ja mittari ohjaamoon) päivityksen yhteydessä?

    Onko lambdan vikaantuessa yleistä, että ko. puolen sopeutumat menee nollaksi?

    #2
    http://www.vpv-motorracing.com/

    Tuolta hankin itse tavalliset lambdat. Varmaan samalla voisi tehdä laajakaista viereen ja pitäisi tavalliset ecuun kytkettynä. Näin varmaan turvallisemmin onnistuisi, vaikkakin rahaa palaa :)

    Comment


      #3
      Olikos se tuo 5-johtoinen bosch mikä käy?

      Comment


        #4
        Ei kun nelijohtoinen planaarilambda. Lämmitysvastuksen arvo noin 9 ohmia.

        Comment


          #5
          Kiitoksia opastuksesta. Johdot menee ilmeisesti väri väriin kun liittimet pitää vaihtaa?

          Seos/jännite "funktio" noissa sitten ilmeisesti juurikin sama mitä alkuperäisissä (0.865V makein seos)?

          Comment


            #6
            En muista värejä tarkasti, mutta ei siinä ollut mitään ihmeellistä kun sellaiset asentelin. Valkoiset taisi ainakin mennä väri väriin.

            Tuohon "funktioon" en osaa vastata.

            Comment


            • #7
              Jännitteet pitäisi katsoa oskiloskoopilla, tavallinen yleismittari voi näyttää arvot väärin, jos mittari on hidas. Tässä yksipaikka josta voi katsoa mm. värit:
              http://www.lambdapower.co.uk/diagnos...c_index.asp#q3

              Comment


                #8
                Seos/jännite "funktio" noissa sitten ilmeisesti juurikin sama mitä alkuperäisissä
                Vaynen opastamasta paikasta ostetut 4-johdin planaarilambdat (Ford kyljessä) näyttäisi sähköiseltä käyttäytymiseltään hyvinkin alkuperäisiä vastaavia mitä tulee lambdojen jännitteeseen kun seos rikkaalla. Em. todettu siten, että ensin havaittu maf sopeutuman pysyvän samassa kuin aikaisemminkin ja tämän jälkeen seurattu lamdojen jännitteitä vag-comilla kaasu pohjassa.

                Comment


                  #9
                  Joo ei niissä mitään eroa alkuperäisiin huomannut loggauksissa mullakaan.

                  Comment


                  • #10
                    Käykö nuo http://www.vpv-motorracing.com/ löytyvät lambdat siis suoraan ihan Plug&Play (siis johtojen tinaamista lukuunottamatta).

                    Ja mitähän uudet marmorilla/Tepolla maksaa ja onko merkitystä jos vaihtaa vaan toisen?

                    Comment


                    • #11
                      Uudet bosch:t makso muistaakseni 175? kpl kun joskus kyselin varaosaliikkeestä. Hintavia ovat

                      Olen ymmärtänyt että lamdan johtoja ei saisi tinailla, vaan pitäisi käyttää puristettavia jatkoja tai rakentaa liitin johtojen päähän

                      Comment


                        #12
                        Kyllä nuo VPV:n lambdat toimii, ja myös tinaamalla. Ainakin jos tinaa liittimen läheltä, itse olen tehnyt niin.

                        Ei ole pakko vaihtaa yhtäaikaa molempia.

                        Comment


                        • #13
                          Mielestäni ei kannata säästää muutamaa kymppiä vaan tilaa alkuperäiset. Erinomainen paikka tilata lambdoja on HGL- motors. Tilasin itse viime perjantaiaamuna, tänään maanantaina postilappu,lambdat noudettavissa.

                          http://www.hglmotors.com/

                          Comment

                          Working...
                          X