Terve,
Esson baarin puolella tuli sivuttua auton (B6 S4) öljynkulutusongelmaa, nyt olisi kysyttävää moottoripuolella numeroiden valossa.
Teetin ohivuoto- ja puristuspainemittaukset, ja lukemat tuntuvat näin maallikolle vähän ristiriitaisilta. Nimittäin ohivuodot ovat hyvät, mikä kai viittaisi siihen että sylinterit ovat pääpiirteittäin kondiksessa - mutta toisaalta puristuspaineet jäävät osittain jopa alle kulumisrajan, mikä taas viittaisi ihan toiseen suuntaan?
Lukemat, ohivuotomittaus -
1. 8%
2. 5%
3. 4%
4. 5%
5. 4%
6. 4%
7. 5%
8. 6%
eli 1. ja 8. sylinteri ovat vähän koholla, muutoin jopa todella hyvät lukemat. Kaikki alle 10% kuitenkin, ja kevyesti...
Puristuspaineet -
1. 8,9 bar
2. 9,25 bar
3. 8,1 bar
4. 8,45 bar
5. 8 bar
6. 8,7 bar
7. 9 bar
8. 9 bar
Koneen staattinen puristussuhde on 11:1 eli äkkiseltään arvailtuna sen pitäisi tuottaa jotain 11-14 bar painetta? Ja kulumisrajaksi huoltoneuvoja kertoi 9 bar, joka kuulostaa myös ihan järkevältä ... ja tosiaan, kolme sylinteriä yltää rimaa hipoen siihen, loput ovat alle.
Männänrenkaat? Vai suoraan lohko vaihtoon... Argh. Kellään tullut vastaavia lukemia eteen / kommentteja?
Toisessa threadissa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55305 S6:n moottorin mitatut puristukset olivat huomattavasti paremmat, vaikka männänrenkaat karstoittuneet kannesta vuotaneen öljyn seurauksena...
Esson baarin puolella tuli sivuttua auton (B6 S4) öljynkulutusongelmaa, nyt olisi kysyttävää moottoripuolella numeroiden valossa.
Teetin ohivuoto- ja puristuspainemittaukset, ja lukemat tuntuvat näin maallikolle vähän ristiriitaisilta. Nimittäin ohivuodot ovat hyvät, mikä kai viittaisi siihen että sylinterit ovat pääpiirteittäin kondiksessa - mutta toisaalta puristuspaineet jäävät osittain jopa alle kulumisrajan, mikä taas viittaisi ihan toiseen suuntaan?
Lukemat, ohivuotomittaus -
1. 8%
2. 5%
3. 4%
4. 5%
5. 4%
6. 4%
7. 5%
8. 6%
eli 1. ja 8. sylinteri ovat vähän koholla, muutoin jopa todella hyvät lukemat. Kaikki alle 10% kuitenkin, ja kevyesti...
Puristuspaineet -
1. 8,9 bar
2. 9,25 bar
3. 8,1 bar
4. 8,45 bar
5. 8 bar
6. 8,7 bar
7. 9 bar
8. 9 bar
Koneen staattinen puristussuhde on 11:1 eli äkkiseltään arvailtuna sen pitäisi tuottaa jotain 11-14 bar painetta? Ja kulumisrajaksi huoltoneuvoja kertoi 9 bar, joka kuulostaa myös ihan järkevältä ... ja tosiaan, kolme sylinteriä yltää rimaa hipoen siihen, loput ovat alle.
Männänrenkaat? Vai suoraan lohko vaihtoon... Argh. Kellään tullut vastaavia lukemia eteen / kommentteja?
Toisessa threadissa http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55305 S6:n moottorin mitatut puristukset olivat huomattavasti paremmat, vaikka männänrenkaat karstoittuneet kannesta vuotaneen öljyn seurauksena...
Comment