Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT ja vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT ja vikakoodit

    Auto ei lähde käyntiin, pyörittää kyllä hyvin..
    Vag-Com antoi seuraavat vikakoodit;

    01206 signal for duration of ignition: OFF
    27-10 implausible signal- intermittent

    01366 opened due crash signal
    35-00 --
    01370 alarm triggered by interior monitoring
    01616 signal wire to interior monitor
    36-10 open circuit intermittent
    00955 key 1
    09-10 adaptation limit surpassed
    01617 please check dtc memory of interior monitoring



    Sain nuo alemmat kuitattua pois, eivätkä tulleet takaisin, mutta tuo ylempi sytytys signaalin liittyvä koodi tuli takaisin, ja siihen vika luultavasti liittyykin, vai?

    Voikohan sillä olla mitä merkitystä, kun aiemmin irrotin ovipahvit ja ovissa olevat liittimet kaiutin asennusten takia. Ei ole kyllä ennenkään siitä mitään ongelmia ilmennyt.

  • #2
    Se jäi vielä sanomatta että aiemmin aamulla auto starttasi mutta kävi tosi huonosti, kolmella pytyllä. Kokeilin uudestaan ja ei enää lähtenyt.
    Viimeksi muokannut -TT-; 15.2.2008, 00:19. Perustelu: .

    Comment


    • #3
      Löysin englannin foorumeilta mahdollisen syyn tuolle vikakoodille;

      1 Fault Found:
      01206 - Signal for Duration of Ignition; OFF
      35-10 - - - Intermittent

      Tässä mahdolliset syyt:

      * Open or short circuit between instrument cluster (J285) and Climatronic (J255)
      * Defective Instrument Cluster
      * S-Contact influenced by incorrect installation of an aftermarket radio.


      Ja olen tosiaankin juuri asentanut uuden soittimen autoon, käyttäen täysin uusia johtoja, eli jätin vanhat liittimet tyhjäksi ja vedin uudet virta ja kaiutinpiuhat.

      Mutta ei kai tämä voi vaikuttaa auton käynnistymiseen???

      Comment


      • #4
        ei oo enää vakiomankka tallessa? Voisit ihan vaan kokeilla irrottaa akun minus napa ja sit laitat sen alkuperäsen johtojen nokkaan roikkumaan ja katot sen jälkeen mitä tapahtuu (tietysti akunkenkä takas paikalleen :D )

        Comment


        • #5
          Joo kokeilin vakiosoittimella ja ei auttanut, yllätys. Tilasin uudet puolat, jos vika nyt löytyisi niistä, toivottavasti.

          Comment


          • #6
            Onko mahdollista, että alkuperäisestä liitinnipusta olisi päässyt jokin piuha irtoamaan ja aiheuttamaan oikosulun? Itse asensin taannoin TT:hen uuden soittimen ja otin virran + maan orkkisliittimestä, eikä mitään ongelmia ollut. Sinänsä pelkkien uusien johtojen vetäminen ei tuota ongelmaa aiheuta, mutta luultavasti siinä työn aikana on jotain käynyt.

            Tarkemmin tuon auton sielunelämää en tunne, mutta nuo vikakoodien selitykset viittaisivat siihen, että jokin johto / johtonippu on vaurioitunut soittimen asennuksen yhteydessä. Ilmastoinnin piuhathan ovat ihan siinä soittimen alla. Onko autossasi muuten tehdashälytin? Jos on, vika saattaa löytyä sieltäkin. Jälleen noista vikakoodeista päätellen.

            Puolien viallisuuteen en tässä välttämättä usko, mutta voin tietty olla väärässäkin.

            Comment


            • #7
              Sitä epäilin itsekin että asennuksen yhteydessä olisi joku irronnut tms. Mutta ilmastoinnin liittimet tuntuisivat ainakin olevan kiinni. Se vähän ihmetyttää että auto lähti ensin käyntiin, mutta kävi todella huonosti, jonka jälkeen ei starttaa!?
              Ja alkuperäinen hälytin on kyllä.
              Pitää kärrätä kupla huoltoon, jos ei nyt mitään tässä keksi.

              Comment


              • #8
                Bensa loppu :)? Ei vaan, kerran on kaverille noinkin käynyt...

                Epäilisin ongelman juontavan kyllä tuohon asennukseen ja auton hälyttimen ja käynnistykseneston vikaan.

                Comment


                • #9
                  Ihan oikeasti on itelle käyny vähän tuohon tyyliin toisen auton kans, tuli räpellettyä vähän ympäri autoa ja sitten piti irrottaa bensaputki suodattimelta ja unohin laittaa paikalleen. Kauan sai ettiä vikaa että mikä on ku pelaa.

                  Marko: Kävikö se oikeasti kolmella pytyllä vai miten? Miten se nyt on, pyörittääkö starttia vai naksuuko rele vai mitä tapahtuu kun yrität startata?

                  Niin ja laitoin tuonne sähköpuolelle tuohon toiseen sitä juttua että puhistelet liittimet varmuudenvuoksi.

                  tuplaposti anteeksi
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.2.2008, 17:46. Perustelu: Yhdistetty

                  Comment


                  • #10
                    Joo hyvin pyörittää, mutta ei starttaa. Ja tosiaan kolmella aluksi kävi, ja sen jälkeen kokeilin uudestaan jolloin pari kertaa yritti lähteä muttei herännyt käyntiin. Nyt ei edes yritä enää.

                    Comment


                    • #11
                      Katoppa lukemat akulta.

                      Comment


                      • #12
                        Jep, pienellä oikarilla saa akun näppärästi tyhjäksi.

                        Asensitko muuten vahvistimen? Jos herätteen ottaa väärästä paikasta, jää vahvistin päälle, vaikka laittaisikin soittimesta virrat pois. Lopputuloksena tyhjä akku.

                        edit: niin, pyörittää starttia siis edelleen? Luin huolimattomasti.

                        Comment


                        • #13
                          Joo akussa virtaa, mutta vielä jos lähtisi käyntiin.

                          Comment


                          • #14
                            S8:ssa oli se ongelma kun akku oli hiukan liian pienellä jännitteellä niin pyöritti kyllä, mutta ei käyntiin lähtenyt sitten millään. En sitten tiedä miten näissä pienissä koneissa vaikuttaa tuo. Oudointa oli se että vaikka yritti apukaapeleilla toisesta autosta antaa virtaa niin ei vieläkään mitään, sitten ku vaihto akun niin lähti.

                            Kyllä minä kuitenkin veikkaan että tämä sinun ongelma on täysin kytköksissä tuohon vikakoodiin, 01206 signal for duration of ignition: OFF
                            Viimeksi muokannut uiop; 20.2.2008, 17:31. Perustelu: lisää

                            Comment


                            • #15
                              Uudet puolat ja tulpat, niin hyvin starttasi! Ei tuo vikakoodi sitten liittynytkään tuohon ongelmaan, ja hyvä niin. Outo homma että tulpat olivat aivan entiset, koska vaihdoin n. puoli vuotta sitten briskit jotka piti olevinaan olla hyvätkin.

                              Comment


                              • #16
                                Helvetin hyvä juttu! "onni onnettomuudessa"

                                Comment

                                Working...